Dialoguri pentru Sanatate – Despre sanatatea auzului si importanta protezarii auditive bilaterale, cu Ionut Stefanescu, director general Clarfon
0Dialoguri pentru Sănătate – Despre sănătatea auzului și importanța protezării auditive bilaterale, cu Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon
Invitat: domnul Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general al Cabinetelor Clarfon (www.clarfon.ro, www.facebook.com/clarfonro, 031 9111)
Dialog realizat de Cecilia Caragea
Cecilia Caragea: Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice a fost instituită ca un ajutor pentru conștientizarea problemelor cu care se confruntă persoanele în vârstă. Astfel, în fiecare an, la 1 octombrie, ar trebui cu toții să ne amintim, să ne gândim care sunt problemele persoanelor în vârstă. Cu această ocazie, noi ne-am gândit să stăm de vorbă cu domnul Ionuț Ștefănescu, directorul Cabinetelor Clarfon, pentru a discuta despre sănătatea auzului, pentru că, din păcate, pe măsură ce înaintăm în vârstă, majoritatea dintre noi ajungem să avem probleme cu auzul.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Mulțumesc din nou de invitație, ne întâlnim a treia oară, dacă nu mă înșel. Aș începe cu o recomandare. Noi am gândit luna octombrie sau cel puțin îi dăm un sens prin „Ajută-i să audă!”. Nu este vorba numai de persoana hipoacuzică sau de persoana în vârstă care are nevoie de un control, ci despre membrii familiei sau cunoștințe care pot ajuta în acest sens. Și încep cu o recomandare care este de interes pentru toți urmăritorii dumneavoastră: să ne urmărească pe Facebook, pe Clarfon Aparate Auditive, pentru că în luna octombrie avem trei promoții interesante, o să le descriu pe parcurs. Avem un giveaway, o tombolă, adică oferim gratuit un dispozitiv nou, lansat în octombrie în România și lansat în august la nivel internațional. Este un dispozitiv de calitate superioară, pot să spun, și o să discutăm despre el până la sfârșitul emisiunii. Deci avem această tombolă, acest giveaway… pe Facebook își vor lua aceste informații, deci pe Clarfon Aparate Auditive. Avem un cadou, o gratuitate pentru pacienții purtători de aparate auditive, deci venim în sprijinul lor. Oferim oliva gratuită. Este piesa de ureche care se introduce în conductul auditiv. O confecționăm gratuit în toate cabinetele Clarfon din România, care sunt în număr de 68, în momentul de față, și, practic, oferim un sprijin acestor pacienți. Nu contează de unde au luat aparatul auditiv, câți ani are aparatul auditiv, poate să fie purtat de 5 ani, de 3 ani… Și nu contează brandul sau ce aparat auditiv sau de unde l-au luat. Și, bineînțeles, promoția lunii octombrie, despre care o să discutăm, care este orientată spre nevoia acestor pacienți. Deci vin cu această recomandare, ca clienții, pacienții, urmăritorii să nu uite să urmărească Facebook-ul nostru, pentru că acolo vor găsi lucruri interesante.
Cecilia Caragea: Așadar, pe pagina dumneavoastră de Facebook afișați la zi toate noutățile, promoțiile.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Noutățile, promoțiile… Și cred că în luna octombrie venim cu lucruri interesante, mai ales că este și acest giveaway, acest cadou, o tombolă cu un dispozitiv nou, despre care o să discutăm.
Cecilia Caragea: Este un nou aparat, care e mai mult decât un aparat auditiv, spuneați. Adică?
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Da, sunt niște căști. Practic, doi furnizori importanți, un producător de aparate auditive și un producător de căști și sisteme audio, au fuzionat, creând un produs cu funcții interesante. O să vi-l arăt, îl am aici, nu știu dacă puteți să-l filmați, sunt niște căști care se conectează wireless la telefon, care se conectează la televizor. De fapt, rolul lor este ca pacientul să înțeleagă mai bine la televizor. Uneori poți să asculți mesajul de la televizor, chiar dacă televizorul este pe „mute”, să nu-i deranjezi pe cei din jurul tău. Numai că aceste căști, care au funcția standard de cască, de conectare la sistemele media, au și o funcție de amplificare ușoară a vorbirii, astfel încât, într-un restaurant, într-o sală de fitness, în pădure, la pescuit, atunci când stai de vorbă cu familia, la masă, purtând aceste căști, poți să ai o ușoară amplificare a sunetului, a mesajului vocal a celor din jur. Zgomotul este atenuat, înțelegi mai bine vorbirea. Și nu este un aparat auditiv standard, pe care îl iei dintr-un cabinet de protezare auditivă. Este o cască performantă, este făcută de către Sonova și de către Sennheiser, iar Sennheiser este lider în calitate, este un producător german, pe care foarte mulți cunoscători îl știu, de sisteme audio.
Cecilia Caragea: Așadar, poți să îți cumperi aceste căști.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Reîncărcabile! Reîncărcabile cu conectare bluetooth și cu funcția de a se conecta la televizor. Eu le-am încercat ieri și, la o distanță de 50 de metri, auzeam televizorul prin dispozitivul, emițătorul de conectare. Și căștile respective, pe care le-am introdus în ureche, sunt niște căști moderne, interesante, dar au și funcția de a-ți amplifica vorbirea, vorbirea celor cu care comunici.
Cecilia Caragea: Și aceste căști ți le iei în urma unui consult, în urma unei recomandări pe care ți-o face tehnicianul sau, pur și simplu, mă gândesc eu că aș avea nevoie sau că mi-ar plăcea să am așa ceva, merg într-un cabinet Clarfon și îmi cumpăr asemenea căști?
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Ele se pot găsi în cabinetele Clarfon, ele se pot găsi pe site-ul Clarfon, într-un magazin online. Și începem promovarea lor prin acest giveaway. Adică intrați pe Facebook, o să vedeți detalii, puteți să le câștigați, dar pe site-ul Clarfon găsiți mai multe date tehnice.
Cecilia Caragea: Așadar, oricine se gândește că ar avea nevoie de un ajutor în privința auzului poate să își ia aceste căști. Dar vorbeați și de o altă noutate a lunii octombrie, de faptul că oferiți olive gratuit, că realizați olive gratuit pentru toți purtătorii de aparat auditiv. Aici aș vrea să ne explicați puțin mai mult cum se desfășoară acest lucru.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Da. În primul rând, este o ofertă sau un cadou interesant, este interesant pentru că nu știu dacă l-a mai făcut cineva pe piață. Nu discriminează pe nimeni, în sensul că, dacă ai aparat auditiv, vii la noi, nu te costă nimic, îți luăm mulajul, îți facem această olivă. Oliva este o componentă esențială acustică, care face legătura între aparat auditiv și conductul auditiv. Se confecționează dintr-un acril. Adică este o componentă, în protezare auditivă, care a avut în spate o tehnologie, o… cum să spun eu, o știință, atât pe partea aceasta de îndemânare, de a cunoaște cum să o faci și să fie cât mai potrivită pentru urechea ta, cât și a materialelor, care au evoluat în timp.
Cecilia Caragea: Dar înțeleg că trebuie înlocuite din când în când. De ce?
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Ele se înlocuiesc la 6 luni, la 1 an. La un moment dat, probabil că se fixează mai bine în ureche și conductul auditiv nu se mai lărgește sau unul dintre motive ar fi că un purtător nou de aparate auditive e posibil să aibă o ușoară deformare, în timp, a conductului auditiv, vorbim de milimetri… și ar fi bine să își facă această piesă, ca să se fixeze mai bine. O altă recomandare pentru schimbarea olivei este faptul că se învechește. Se învechește materialul în sine, se înfundă, uneori, trebuie curățată, trebuie cosmetizată, deci este indicat să o înlocuiești cam…
Cecilia Caragea: Cam la 6 luni.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Cam la 6 luni, da. Iar noi oferim pentru toți pacienții din România, adică este ceva… Dacă o să fie prea multe cereri, o să facem față, nu este o problemă, dar își vor primi această piesă de ureche, această olivă gratuită pentru aparatele din spatele urechii, bineînțeles. 75% din pacienții protezați în România poartă un astfel de aparat auditiv. Este o piesă care are un cost, deci pacienții ar trebui să… cei care aud știu despre ce este vorba și, cu siguranță, se vor adresa… Fiind Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice… și vorbim de familie, vorbim de prieteni, de o comunitate în care persoanele vârstnice sunt integrate, până la urmă, fac parte din societate, din noi, din umanitate. Ar trebui ca… cei care aud acest mesaj să îndemne persoanele hipoacuzice purtătoare de aparat auditiv… deci nu contează de unde și-au luat aparatul auditiv… să vină la noi ca să-și ia această piesă gratuit.
Cecilia Caragea: Să și-o cosmetizeze sau să beneficieze de una nouă, dacă este cazul.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Da.
Cecilia Caragea: E întrucâtva un cadou pe care îl face Clarfon tuturor persoanelor vârstnice care au aparat auditiv.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Da, s-au cumulat niște evenimente în activitatea noastră, împlinim 20 de ani de activitate în această toamnă, în acest sfârșit de an, să zic așa. Și, fiind și Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice… noi îndemnăm: „Ajută-i să audă!”, adică este un motto pe care-l promovăm, venim, practic, în sprijinul persoanelor hipoacuzice pe mai multe direcții, ne adresăm direct lor, ne adresăm familiei, prietenilor, vecinilor, cunoștințelor, să-i trimită pentru… acest beneficiu, acest cadou, aș putea spune.
Cecilia Caragea: Da, este foarte frumos acest mesaj: „Ajută-i să audă!”, pentru că, pe lângă persoanele care au aparat auditiv și știu că trebuie întreținut acest aparat auditiv periodic și să schimbe oliva periodic, există și persoane care poate nu conștientizează încă că au probleme de auz.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Da.
Cecilia Caragea: Mie, de exemplu, îmi mai spune lumea: „Măi, Cecilia, tu auzi numai când vrei?”, în sensul în care presupun că nu aud, din când în când, pentru că sunt foarte concentrată. Dar există persoane care nu aud, din când în când, poate din cauză că au început să aibă o slăbire a auzului, o hipoacuzie și, atunci, aceste persoane ar trebui, într-adevăr, îndrumate, ajutate să audă.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Exact! Tocmai de aceea, noi ne focusăm pe acest mesaj: „Ajută-i să audă!” Dăm un sens practic activității noastre. O persoană în vârstă, vârsta fiind principalul factor care duce la hipoacuzie, este afectată nu numai prin simplul fapt că noi ne dăm seama că nu înțelege sau că are un auz scăzut și atât. Din punctul meu de vedere, există… problema trebuie analizată mult mai profund, pentru că o persoană în vârstă care este izolată într-un sat, pentru că sunt copiii plecați și nu are pe nimeni, a rămas singură sau sunt… o bunică și un bunic… pe lângă faptul că nu aud și sunt izolați, practic, se accentuează o singurătate, care doare mai mult decât faptul că nu au această abilitate de a auzi, nu știu, un sunet. Ne izolăm, în mintea noastră, suntem mai singuri, mai stingheri și ne afectează, ne afectează calitatea vieții. Și mă gândeam… am văzut și o emisiune cu persoane izolate în zone din mediul rural. Erau izolate din punct de vedere social. O astfel de persoană, dacă are și hipoacuzie… problema se acutizează, se agravează mult mai mult. Deci nu este vorba numai de o izolare socială. Probabil că depresia și alți factori care îți pot afecta calitatea vieții…
Cecilia Caragea: Se pot instala mult mai rapid, mult mai ușor…
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Se pot instala, da, și este trist, este trist numai dacă ne gândim la acest tablou, pentru că auzul este important, este important, practic, ne dă putere să trăim, ne bucură… mai ales când ești singur. Dacă ești și singur și nu auzi, ești izolat de două ori. Ești, practic, într-o cameră de tortură și ar trebui ca tot mediul să reacționeze. Nu mă refer numai la familie, mă refer și la instituțiile statului, care ar trebui să ajute mai mult persoanele hipoacuzice, așa cum se întâmplă în Europa de Vest, să zic așa, ar trebui comunitatea să ajute, de la… nu știu, de la primării, de la vecini, de la familie, prieteni… Și sunt, sunt persoane care ajută, persoanele hipoacuzice nefiind membri de familie, fiind prieteni, fiind cunoștințe…
Cecilia Caragea: Așadar, diferite instituții, diferite asociații ar putea să îndrume persoanele cu hipoacuzie către cabinetele Clarfon, iar Clarfon poate să ajute aceste persoane, pentru că înțeleg că aveți în continuare audiogramă gratuită pentru cei care vin în cabinetele Clarfon și, apoi, diferite oferte.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Da, noi putem să le ajutăm, noi avem contract cu Casa de Asigurări, aparatele pot fi compensate, sunt și aparate compensate 100%, și aparate la care oferim discount, astfel încât să fie compensate 100%. Ne mândrim că avem soluții bune, performante, de calitate. O să vă spun și noutățile cu care venim. Chiar venim cu o noutate interesantă în luna octombrie. Acum mă repet: să intre pe Facebook și o să vadă, însă ce vreau eu să subliniez este faptul că noi încercăm de mai mulți ani ani să facem populația să conștientizeze importanța și calitatea auzului, pentru că în România se protezează doar 3% dintre persoanele hipoacuzice.
Cecilia Caragea: Groaznic.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Da, de 10 ori mai mult se protezează în restul lumii, să zic așa, deci noi stăm, din punct de vedere statistic, foarte slab. Decizia de a se proteza luată de un pacient care are hipoacuzie durează 7 ani. Imaginați-vă că o persoană în vârstă, pentru o persoană în vârstă, acei 7 ani sunt importanți, sunt esențiali. Tocmai de aceea, noi vrem nu neapărat să grăbim procesul, să-l conștientizăm, să-și dea seama cât de important este să se bucure de acest ajutor. Pentru că pot fi, cum am spus mai devreme, aceste căști care să ajute o persoană cu o ușoară hipoacuzie, o persoană mai activă, mai tânără, pentru că aceste căști sunt destinate, să zic, între 45 și 60 de ani, dar și o persoană cu o hipoacuzie medie, accentuată sau severă trebuie să-și rezolve problema de auz. Și noi nu ne gândim: „OK, ai luat un aparat auditiv, pentru noi, gata, s-a terminat povestea.” Ne gândim să venim cu soluții corecte, în sensul că… și aș vrea să discut despre protezarea bilaterală, unde ar fi foarte interesant dacă și Casa de Asigurări, adică statul român, ar ajuta pacienții. În toate țările se oferă compensare pentru două aparate auditive.
Cecilia Caragea: Și la noi cum e?
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: La noi, doar pentru unul singur, dar, din păcate, este un ajutor știrb, șchiop, exact ca și cum ai sări într-un picior, cum ai mânca fără să ai miros – ai gust și n-ai miros.
Cecilia Caragea: Da, pare absurd, adică să fii ajutat doar pentru un aparat auditiv pentru o ureche… și cu cealaltă ureche?
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Mi se pare un chin de adaptare a pacientului care poartă un singur aparat auditiv. El toată viața lui a funcționat cu două urechi și atâtea milioane de ani de evoluție sunt ca să auzim cu două urechi și, purtând un aparat auditiv cu o singură ureche, sunt multe dezavantaje, pe care acum n-aș vrea să le subliniez, ci aș vrea să subliniez avantajele protezării bilaterale. Faptul că… primul avantaj și cel mai sesizabil este faptul că știi de unde vine sunetul. Într-un grup de persoane, știi cu cine vorbești. Dar, pe urmă, trebuie să înțeleagă pacientul hipoacuzic și cel purtător de aparat auditiv că noi venim cu o soluție și la protezarea bilaterală… În octombrie… intrați pe Facebook, Facebook Clarfon Aparate Auditive. Deci, practic, dacă… cele două emisfere cerebrale aud diferit, deci una aude numele și cealaltă aude muzica și alte sunete. Din punct de vedere emoțional, și noi, dacă funcționăm cu o singură ureche, practic, stimulăm doar o parte din creier, care nu e completă. Deci, cum v-am spus, mănânc fără miros sau miros, dar n-am gust… Deci este…
Cecilia Caragea: Frustrant… ca să nu spunem mai mult.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Frustrant. Deci de ce să nu purtăm, atunci, două aparate auditive… Și, dacă ajutorul nu a venit din partea Casei de Asigurări de Sănătate, să zicem așa, că am mers pe același sistem, nici măcar nu s-ar dori, cel puțin din punctul meu de vedere, o mărire a sumei compensate, ci să fie și al doilea aparat auditiv… pentru că… o persoană are două urechi, are două picioare, două mâini, se folosește de ambele.
Cecilia Caragea: Așadar, ideea ar fi nu neapărat să fie crescut bugetul pentru un aparat auditiv din partea Casei de Asigurări de Sănătate, pentru ca pacienții hipoacuzici să poată să-și ia un aparat mai performant, ci ar trebui să compenseze două aparate.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Ar trebui, mi se pare mai rezonabil, mai bine să scadă și să împartă, pentru că… nu că stimulează, este rolul managerilor în domeniu să găsească soluții, cum și noi am găsit o soluție în octombrie. Ne gândim la pacienți, adică al doilea aparat auditiv este gratuit.
Cecilia Caragea: Foarte interesant! Doar în octombrie.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: L-am avut și probabil că o să-l avem în această perioadă, în care sărbătorim 20 de ani de activitate, în sensul că oferim al doilea aparat auditiv gratuit, dar nu este vorba de un model anume, ci toate… că este cel basic, middle sau high, toate aparatele auditive intră în această promoție 1+1 GRATUIT. Adică… mai mult de atât ce mai vrei? Ai sistem de rate fără dobândă, poți să te duci la Casa de Asigurări de Sănătate… Deci eu cred că oferim cele mai bune soluții, oferim o deschidere pentru pacienți, să-i ajutăm cu acea piesă de ureche gratuită. E important ca ei să conștientizeze și cei din jurul lor la fel, să știe de existența noastră, pentru că e vorba de o nișă, foarte mulți pacienți cu probleme și nici cei din jurul lor nu știu, avem o rețea de 68 de cabinete, deci ne găsesc în marile orașe și nu numai. Deci putem să rezolvăm problema, putem să facem ca România să audă mai bine!
Cecilia Caragea: Înțeleg că există o plajă mare de aparate auditive și fiecare își alege, și în funcție de bugetul personal, ce aparat își dorește sau ce aparat își permite la un moment dat și apoi poate să revină la Clarfon pentru un aparat mai modern, pentru că lucrurile se tot schimbă și în acest domeniu. Dar înțeleg că este important ca toate aceste aparate auditive să fie și întreținute corect. Ce înseamnă întreținerea unui aparat auditiv?
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Pacienții primesc consiliere, iar noi suntem aproape de ei. Sunt comunicări către pacienții noștri și ei primesc o curățare și o verificare gratuită a aparatului auditiv după un anumit timp. Au garanție 2 ani. Am fost deschiși și suntem deschiși să le rezolvăm problemele în cazul în care apar. Tocmai de aceea spuneam și mai devreme că venim cu o noutate și este unică pe piața din România, o lansăm tot în octombrie. Octombrie vine cu noutăți! Vom avea și o asigurare CASCO pentru aparatele auditive, deci o asigurare de daună. Nu are nimeni așa ceva, este o asigurare pentru cazul în care aparatul auditiv suferă un accident, adică ți-a căzut accidental pe jos, se întâmplă și lucrul acesta, nu foarte frecvent… Dar partea bună este că acoperim noi această asigurare, este pe timp de un an, cu firmă de asigurare…
Cecilia Caragea: Deci cineva care și-a cumpărat aparat auditiv de la dumneavoastră, din mometul cumpărării, timp de un an, poate să revină, în caz că se întâmplă ceva cu aparatul auditiv, îl scapă pe jos sau…
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: I se înlocuiește aparatul auditiv cu unul nou, în cazul în care, nu știu, l-a scăpat pe jos accidental, s-a crăpat, a călcat pe el sau ceva de genul acesta. Sunt termenii stipulați în asigurare. Adică… mai mult de atât… Pentru că tu, oricum, în cazul în care suferi o astfel de intervenție, nepotrivită, să zic așa, în aparatul auditiv, ai pierdut garanția, că nu este din vina producătorului, dar ai asigurarea care îți acoperă produsul în totalitate.
Cecilia Caragea: Oricum, ideea este că fiecare își dorește să fie cât mai grijuliu cu aparatul auditiv, pentru că, și dacă vine să îl aducă, și dacă îl reparați gratuit sau înlocuit gratuit, oricum, câteva zile, el rămâne fără aparatul auditiv și, atunci, nimănui nu-i place acest lucru.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Au fost cazuri când aparatul auditiv uitat pe canapea sau pe masă a fost ronțăit de către câine, pisică sau câine… sau să intri cu el în duș sau să-ți cadă accidental sau să ți-l fure…
Cecilia Caragea: Se fură aparatele auditive?
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Au fost cazuri în care s-au furat aparatele auditive.
Cecilia Caragea: Și cine se pricepe poate să le regleze altfel sau e nevoie de un reglaj tot în cabinetul Clarfon?
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Da, nu am gândit mai departe ce se întâmplă sau de ce s-a făcut acel… intenția celui care a furat aparatul auditiv. Noi putem să reglăm, noi avem 70% din tehnologia de pe întreaga piață cu produsele pe care le avem, în jur de 70%. Putem să reglăm mai multe branduri, mai multe modele, dar, pe lângă faptul că reglezi aparatul auditiv, poți să faci anumite ajustări sau adaptări, astfel încât aparatul să funcționeze bine pentru pacient.
Cecilia Caragea: Așadar, atenție la aparatul auditiv, pentru cei care au aparat auditiv.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Da, de exemplu, avem… și a intrat tot într-o promoție, este importantă! Tocmai de aceea, pacienții sau cei interesați să intre pe Facebook, pentru că acolo apar periodic noutățile, apar lucruri interesante. Și, acum, că mi-am adus aminte, există aparatul auditiv cu difuzor în ureche, se numește RIC, Receiver in the Canal. Acel aparat auditiv are un difuzor care se introduce în conductul auditiv , care se înlocuiește, la fel ca oliva, se înlocuiește după o perioadă de timp. Noi putem să înlocuim acel difuzor nu numai pentru aparatele reprezentate de brandurile noastre, ci și pentru alte branduri. Tocmai de aceea este important ca pacientul să vină cu aparatul auditiv și să-l analizăm, pentru că acel microfon extern este și el într-o promoție de preț, la jumătate de preț. Și, din ce am analizat piața… adică este foarte convenabil pentru un pacient purtător de aparat RIC, care poate să fie și un alt brand asociat cu producătorii noștri. Și putem să le înlocuim, adică piesele componente sunt asemănătoare, se potrivesc. Dacă urmăritorii dumneavoastră ar fi atenți la ceea am comunicat, și-ar da seama cât de important este Clarfon în acest domeniu, în această branșă și cât de multe putem să oferim pacienților, cu dragă inimă, cu deschidere, cu… smart, cu gândire… Adică ne focusăm pentru binele lor.
Cecilia Caragea: Da. Și pe pagina dumneavoastră de Facebook, pe pagina brandului Clarfon, oamenii pot să găsească și informații despre cum să-și întrețină aparatele auditive, nu doar ofertele, pentru că și acesta este un lucru foarte important, pentru că sunt convinsă că nu toți știu cum ar trebui să-și îngrijească aparatul auditiv.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Da, deci vor afla multe informații interesante… și dinamica noastră ca echipă… pentru că facem lucruri interesante. Nu mai dau detalii, dar, dacă vor intra pe Facebook, vor vedea, în noiembrie se întâmplă ceva, în decembrie se întâmplă ceva, în ianuarie se întâmplă ceva, lucruri interesante… La urma urmei, o persoană care nu are probleme de hipoacuzie acum este important să fie conectată și la o astfel de informație… pentru că e posibil ca pe viitor să ai nevoie sau să ai tangență cu așa ceva. Sunt persoane cu care mă știu de foarte mult timp și, după zeci de ani, că lucrez în domeniu de 25 de ani, după zeci de ani, mă sună să mă întrebe dacă pot să le ajut părinții sau bunicii cu aparate auditive, cu niște soluții în privința protezării auditive.
Cecilia Caragea: Și, pe lângă faptul că trebuie să fim la curent cu toate aceste informații pentru părinții și bunicii noștri, chiar și pentru noi ar trebui să fim atenți la toate aceste lucruri. Știți cum se spune, că, pe măsură ce înaintezi în vârstă, ai nevoie de un suport din ce în ce mai mare, ai nevoie de tehnologie, de tot felul de aparate ca să poți să ai calitatea vieții pe care ți-o dorești. Trăim din ce în ce mai mult. Speranța de viață e din ce în ce mai mare și, atunci, avem nevoie inclusiv de un aparat auditiv, ca să trăim mult și și bine.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Și bine, da. Să ne bucurăm. Sunt în asentimentul dumneavoastră și mă încadrez aici, adică încerc și eu aceste gadget-uri la început. Așa cum am spus, acest produs este foarte interesant, deja eu îl port pentru conectare la telefon, la televizor… Și mă bucură că am și alte opțiuni. Adică cel puțin sunt curios să văd cum funcționează tehnologia… și să mă bucur de calitatea sunetului, că sunt niște căști produse de cei mai importanți producători în domeniu, la nivel mondial… Și le promovăm, le oferim și cadou, cu această ocazie, prin giveaway.
Cecilia Caragea: Așadar, pe lângă faptul că în 1 octombrie este Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice, dumneavoastră v-ați pregătit pentru o lună întreagă, nu doar pentru o zi, ziua de 1 octombrie, ci pentru întreaga lună octombrie, ca să veniți în întâmpinarea pacienților hipoacuzici!
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Exact. Împlinim 20 de ani de activitate. V-am spus ce le oferim. Cred că ne vom bucura împreună în luna octombrie… și nu numai. Dacă pacienții, prin membrii familiei, prin cunoștințe, vin la noi și ne aleg pe noi, cred că fac cea mai bună alegere, o alegere smart, aș putea spune, pentru că avem atât tehnologie, cât și partea financiară care nu lasă de dorit, adică trebuie luată în calcul. Și să nu uităm că noi ne focusăm pe acest slogan: „Ajută-i să audă!” Dăm sens activității noastre. Așa cum am spus și mai devreme, este important să ne testăm auzul, indiferent de vârstă, indiferent dacă simțim sau nu o problemă accentuată în momentul de față. Uneori nu ne dăm seama că avem această problemă și ar trebui să ne testăm auzul într-un cabinet specializat de protezare auditivă. Ce este interesant este că la Clarfon vii fără bilet de trimitere de la medicul de familie, te programezi, avem și suntem prezenți în mediul online, te programezi prin Call Center sau direct la cabinet, nu aștepți, ți se face testarea auzului, nu numai audiograma, se poate testa și funcția urechii medii, printr-o timpanogramă, să vedem dacă e o otită, o otoscleroză, dacă avem un blocaj în urechea medie sau un dop de ceară… Deci pacientul primește un set de analize la un nivel performant.
Cecilia Caragea: Adică nu îți dai tu cu părerea ce-ai avea, te duci și vezi la specialist despre ce este vorba.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Exact! E posibil să ai doar una sau două frecvențe afectate de hipoacuzie, primești o consiliere în acest sens și știi ce ai de făcut pe viitor. Și conștientizezi. Și, astfel, cred că poți să contribui la calitatea vieții, auzului, la calitatea vieții pacienților hipoacuzici, pentru că știi de soluții, știi de existența Clarfonului și ce poate să ofere. Și, cu siguranță, acel procent de 3% am vrea și noi să-l ducem, nu știu, la 10-15%.
Cecilia Caragea: 30%, ca să fim și noi în rând cu restul țărilor din Europa!
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Asta, da, asta ar însemna ca persoanele hipoacuzice să se bucure de acest ajutor.
Cecilia Caragea: Da. Și cred că ar trebui să trecem de prejudecăți, nu ar trebui să ne gândim: „A, doar la peste 60 de ani s-ar putea să am probleme cu auzul.” Nu, s-ar putea să ai probleme chiar mai repede. Multă lume zice: „A, păi bunicii mei au auzit foarte bine până la nu știu ce vârstă.” Da, dar nu au trăit într-un mediu cu o poluare sonoră atât de accentuată ca noi. Așadar, ar trebui să ne gândim la stilul nostru de viață actual și să mergem la Clarfon să ne facem testările de rigoare și, dacă este cazul, să recurgem la toate aceste device-uri moderne.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Da, așa este.
Cecilia Caragea: Și, pe lângă toate aceste device-uri moderne, pe lângă toate aceste noi tehnologii, mă bucur să văd că sunteți aproape de oameni, că sunteți aproape de pacienți, cu diferite oferte pe care le aveți. Mai mereu aveți câte o ofertă.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Sigur!
Cecilia Caragea: Și acum, bineînțeles, mult mai multe, pentru că sărbătoriți 20 de ani. La mulți ani!
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Mulțumim pentru urările de „La mulți ani” și să nu uităm: Clarfon ajută România să audă, să audă mai bine!
Cecilia Caragea: Da, românii ar trebui să audă mai bine!