Sanatatea Auzului – De ce e necesar sa-ti faci periodic o testare a auzului si sa optezi la timp pentru protezarea auditiva, daca iti este recomandata, cu specialistii Cabinetului Clarfon Satu Mare
0Sănătatea Auzului – De ce e necesar să-ți faci periodic o testare a auzului și să optezi la timp pentru protezarea auditivă, dacă îți este recomandată, cu specialiștii Cabinetului Clarfon Satu Mare
Invitaţi: domnul Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon (www.clarfon.ro, www.facebook.com/clarfonro, 031 9111), şi doamna Iulia Bălușă, director zonal Clarfon (Cabinetul Clarfon Satu Mare – Str. Careiului, bl. C12-14, Satu Mare, jud. Satu Mare, 0770.173.450)
Dialog realizat de Cecilia Caragea
Cecilia Caragea: Așa cum periodic ne facem analizele de sânge, ar trebui să ne facem și o testare a auzului. Iar în această primăvară, în cabinetele Clarfon, testarea auzului este gratuită. Noi am venit să aflăm mai multe despre toate acestea în cabinetul Clarfon din Satu Mare.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Clarfon Satu Mare! Clarfon ajută Satu Mare să audă! Aș vrea să fac o ușoară istorie sau descriere a cabinetului Clarfon din Satu Mare. Pentru că pacienții nu ne mai găsesc în zona veche, unde am avut cabinet, adică pe lângă clădirea Palatului Telefoanelor. Ne-am mutat pe strada Careiului 12-14, vizavi de parcarea Lebăda, de aproximativ un an, dar ne-am mutat să fim mai aproape de pacienți. Ne-am mutat într-un cabinet confortabil. Clarfon lansează în luna aprilie o campanie, Ajută-i să audă!. Este o campanie legată și de Ziua Mondială a Sănătății, din 7 aprilie, și toată luna păstrează această notă. Ajută-i să audă! se referă la faptul că, dacă ești purtător de aparat auditiv, indiferent că ai un aparat auditiv vechi, nu contează de la ce firmă l-ai achiziționat, Clarfon îți oferă piesa de ureche, oliva, cum se numește, gratuit în această lună. Purtătorul de aparat auditiv se adresează cabinetului Clarfon, dar și cei care cunosc un purtător de aparate auditive ar fi bine să-l direcționeze către cabinetul Clarfon din Satu Mare, de pe strada Careiului 12-14, vizavi de parcarea Lebăda. Vă așteptăm cu drag!
Cecilia Caragea: Suntem în Satu Mare, în noul cabinet Clarfon, pentru că, aici, cabinetul Clarfon s-a relocat într-un spațiu nou, frumos, luminos, și stăm de vorbă cu doamna Iulia Bălușă, director zonal Clarfon, care a venit în Satu Mare să ne prezinte noul cabinet. Vă mulțumim tare mult pentru asta!
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Și eu vă mulțumesc că ați acceptat invitația noastră de a veni în Satu Mare. Avem, într-adevăr, un cabinet nou, pe strada Careiului, este un cabinet frumos, luminos, în care așteptăm toți pacienții la testare gratuită. Avem foarte multe oferte. Cabinetul din Satu Mare este unul generos, spațios, unde pot veni toți oamenii să se testeze, pe baza programării.
Cecilia Caragea: Nu e nevoie de trimitere de la medicul ORL, nu este nevoie decât de o programare telefonică.
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Printr-o programare telefonică sau printr-un SMS, e-mail, oamenii pot ajunge pe toate căile la noi. Pot veni doar cu buletinul și acest lucru este suficient pentru o testare gratuită, o testare a auzului. Avem o campanie care se numește exact așa: Ajută-i să audă! Vrem să ajutăm pe toată lumea să audă, mi se pare un lucru important. Auzul este un simț important, chiar dacă nu ne dăm seama. Vrem să ajutăm pe toată lumea să audă, de aceea avem o multitudine de oferte și, în principal, testarea gratuită.
Cecilia Caragea: Da, cred că toată lumea ar trebui să-și facă o testare a auzului, mai ales că este gratuită în cabinetele Clarfon. Dar ce alte oferte aveți pentru pacienții care vin și descoperă, din păcate, că au o deficiență de auz?
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: La aparatele de top, avem 1+1 gratuit, ceea ce este foarte important, pentru că ajungi la performanță și plătești mai puțin.
Cecilia Caragea: Și, în plus, o parte din prețul unui aparat auditiv este suportat și de Casa de Asigurări de Sănătate, în cazul pacienților asigurați. Așadar, pacienții ar trebui să plătească doar ce depășește această sumă suportată de Casa de Asigurări de Sănătate, nu?
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Așa este! Casa de Asigurări îi ajută pentru o singură ureche, pentru un singur aparat, cu 1.203 lei. Este o sumă destul de importantă și care îi ajută pentru a avea aparate de calitate. Într-adevăr, dacă doresc aparate mai performante, trebuie să pună o diferență. Însă nu este una foarte mare. Și venim în sprijinul pacienților și cu rate, și cu tot felul de reduceri și oferte, astfel încât toată lumea va găsi o soluție la noi. Avem aparate basic, cum am spus, avem aparate medii și aparate de top. Avem soluții pentru toată lumea, avem inclusiv aparate în prețul Casei de Asigurări, ceea ce este un ajutor pentru persoanele care nu-și permit să-și achiziționeze un aparat auditiv și să mai plătească ceva în plus.
Cecilia Caragea: Deci s-ar putea spune că aveți și aparate auditive gratuit, nu? Pentru pacienții asigurați… adică un pacient care vine, se testează auditiv în cabinetul Clarfon, se constată că are o deficiență a auzului și nu este într-o perioadă în care să poată să suporte o diferență de preț pentru un aparat performant, el poate să-și ia un aparat în prețul Casei. Altfel spus, el nu trebuie să plătească nimic.
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Da, așa este! Însă Casa de Asigurări ne acordă pentru o singură ureche acest ajutor, de aceea, da, un aparat poate fi achiziționat gratuit.
Cecilia Caragea: Așadar, pacientul are suportul Casei de Asigurări de Sănătate pentru o singură ureche. Evident, dacă este vorba de un pacient care ar avea nevoie de protezare bilaterală, pe ambele urechi, ar mai avea nevoie de încă un aparat auditiv și să sperăm că în viitor, și în România, Casa de Asigurări de Sănătate va deconta două aparate pentru pacienții care au nevoie de două aparate.
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Da, se decontează pentru ambele urechi, dar doar copiilor. Momentan, în România, avem doar pentru copii acest decont, însă să sperăm, cum ați spus, și pentru ceilalți pacienți, pentru ambele urechi… Dar la noi vor găsi soluții foarte bune pentru a-și achiziționa și pentru cealaltă ureche. Avem sistem de rate, avem tot felul de oferte, astfel încât cred că vom găsi o soluție împreună și îi vom ajuta să fie protezați pe ambele urechi.
Cecilia Caragea: Dar aparatele auditive se mai și strică, nu? Pacienții trebuie să fie atenți la cum le întrețin, poate să aibă nevoie de diferite reparații și știu că dumneavoastră aveți diferite oferte și în această privință.
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Avem, într-adevăr, și campanii pentru aparatele auditive pe care le reparăm. Reparăm gratuit auzul, așa se numește campania noastră, iar orice purtător de aparate auditive poate să vină la noi. Indiferent dacă a achiziționat aparatul auditiv de la noi sau nu, poate să beneficieze de reparația aparatului. Reparăm microfonul și difuzorul, nu procesorul, asta trebuie să înțeleagă toată lumea. Și încă ceva foarte important! Mai avem o campanie pentru orice purtător de aparat auditiv, avem oliva gratuită. Deci, dacă și-au achiziționat aparatele auditive din altă parte, pot veni la noi și pot primi oliva gratuit. Avem această campanie în luna aprilie, este o campanie, cred că foarte importantă, care se adresează tuturor purtătorilor de aparate auditive.
Cecilia Caragea: Oliva fiind acea piesă de ureche care se realizează după un mulaj care se ia pe canalul auditiv al fiecărui pacient. Dar de ce trebuie refăcută din când în când această olivă?
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Această piesă de ureche, cum ați spus, pe baza unui mulaj, este o piesă personalizată și trebuie înlocuită anual. Ar fi bine ca toți purtătorii de aparate auditive să o înlocuiască la 6 luni, la un an, pentru că este de uz zilnic și la un moment dat nu se mai poate curăța și trebuie înlocuită. De aceea, dorim s-o oferim gratuit tuturor purtătorilor de aparate auditive.
Cecilia Caragea: Spuneați că la un moment dat nu se mai poate curăța. Înțeleg că aparatele auditive trebuie curățate periodic, trebuie îngrijite. Cum se îngrijește, cum se întreține un aparat auditiv?
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Avem mai multe soluții pentru întreținerea aparatelor auditive, iar specialiștii din cabinet le vor oferi fiecărui pacient protezat. Dar eu pot acum să vă arăt câteva dintre ele. Pentru întreținerea aparatelor auditive avem nevoie de un dezumidificator. Avem fie Silicagel, fie, acolo, un Dry Box. Este un fel de cuptor care dezumidifică aparatul auditiv. Este foarte bine să-l utilizeze purtătorii de aparate auditive, pentru că, vedeți, vine vara, transpirăm, este un lucru perfect normal, însă ar trebui să avem grijă de aparatele auditive, ca ele să aibă o durată de viață cât mai îndelungată.
Cecilia Caragea: Așadar, atunci când pacientul își dă jos aparatul auditiv, ar trebui să-l pună în această cutiuță și să-l lase acolo pentru un număr de ore, înțeleg!
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Da, poate să-l lase și pe perioada nopții…
Cecilia Caragea: Și trebuie să facă acest lucru în fiecare seară? Adică, pe parcursul nopții, aparatul auditiv trebuie să stea în această cutiuță?
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Da, poate să fie și în fiecare noapte, însă poate să fie și la 2-3 zile. Pe lângă faptul că se ocupă de acest proces de dezumidificare a aparatului, pacienții au la dispoziție și această trusă de întreținere, unde avem și o pompiță, care este pentru olive, pentru piesele de ureche. Se desfundă tubul cu această pompiță. Mai avem Silicagel, care este tot un dezumidificator, și, pe lângă asta, șervețele umede pentru curățarea aparatului, pentru că el se murdărește de cerumen. Avem o secreție în urechi care se numește cerumen, ceara pe care o știe toată lumea, și cu aceste șervețele sau cu un spray, pe care îl oferim în cabinet, își pot curăța aparatele auditive. De asemenea, mai primesc o cutiuță în care își pot pune aparatul și-l pot lăsa peste noapte, lângă o pastiluță de Silicagel. Acest kit de întreținere, să-i spunem așa, îl pot achiziționa oricând, în orice perioadă. Perfect ar fi să-l achiziționeze după ce și-au luat aparatul auditiv, pentru că trebuie să-l întrețină, trebuie să urmeze toți pașii, ca să aibă aparatul o durată de viață cât mai lungă și să-l folosească în condiții igienice și optime.
Cecilia Caragea: Da, de orice lucru, dacă ai grijă, te ține mult mai mult timp.
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Așa este! De aceea avem tot felul de campanii și venim în sprijinul pacienților, pentru că noi îi considerăm familia noastră. Practic, atunci când îți achiziționezi un aparat auditiv de la Clarfon, intri în familia Clarfon.
Cecilia Caragea: Este, de fapt, o relație pe termen lung între pacienți și specialiștii audioproteziști din cabinetele Clarfon.
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Așa este! Oamenii ajung în cabinetul nostru pentru o testare. Dacă sunt hipoacuzici, adică dacă au pierdere de auz, rămân într-o relație de lungă durată cu noi și încercăm ca această relație să fie una prietenoasă. Venim în ajutorul lor și mereu îi sprijinim atât cu informații, cu întreținerea aparatelor, dar creăm și o prietenie între noi și cred că așa este cel mai plăcut, să trăim în armonie și să fim apropiați de pacienții noștri.
Cecilia Caragea: Și toate aceste oferte presupun că sunt valabile în toate cabinetele Clarfon, nu doar în noul cabinet din Satu Mare?
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Da, așa este! Toate cabinetele Clarfon au aceeași ofertă, au aceleași oferte, pentru că avem o mulțime de oferte. Eu mă ocup, în principiu, de Zona de Vest și Nord-Vest a țării, de aceea voiam să transmit un mesaj că toate colegele mele de pe zonă îi așteaptă pe pacienți să vină. Îi primim cu brațele deschise și îi așteptăm la testare auditivă. Testarea auditivă, cum am spus, este gratuită, poate să vină oricine, pot veni tineri, pot veni copii, pot veni persoane în vârstă. Suntem deschiși pentru toată lumea și îi așteptăm. Nu au nevoie de nimic, doar trebuie să facă o programare la noi și îi așteptăm.
Cecilia Caragea: Dar oricine poate să vină într-un cabinet Clarfon, să își testeze gratuit auzul. După cum spuneam, fără trimitere de la medicul ORL. Totuși, am constatat că foarte multe cabinete Clarfon sunt situate lângă spital, lângă Spitalul Județean de regulă. Și aici, în Satu Mare, am constatat că noul cabinet Clarfon este amplasat lângă Spitalul Județean sau aproape de Spitalul Județean.
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Da, așa este! Dorim să venim în sprijinul pacienților și să fim cât mai aproape de ei. Înainte, am fost într-o locație centrală, însă am vrut să venim lângă spital pentru că oamenii vin la spital pentru diverse probleme și mai pot rezolva încă una, pot veni la testare gratuită, la protezare cu aparatele auditive, ne găsesc aici.
Cecilia Caragea: Da, este foarte bine pentru pacienți, pentru că nu mai pierd prea mult timp pe drumuri. Pentru că se întâmplă de multe ori ca medicul specialist ORL să te trimită să-ți faci o testare a auzului într-un cabinet, iar cabinetul Clarfon e aproape. Dar și din cabinetul Clarfon s-ar putea ca anumiți pacienți să fie trimiși la spital la medicul ORL, depinde de la caz la caz, ce are fiecare pacient.
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Da, pot fi persoane, într-adevăr, care pot avea diverse probleme, pot avea otite sau pur și simplu au nevoie și de ajutorul medicului, fiindcă pot fi și alte probleme, de altă natură, și-atunci noi îi trimitem către medicii ORL-iști.
Cecilia Caragea: Așadar, amplasarea cabinetelor Clarfon în foarte multe localități lângă Spitalul Județean este firească.
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Așa este! Să știți, îi așteptăm pe toți oamenii din Satu Mare, pentru că azi suntem aici, îi așteptăm pe toți sătmărenii să vină să se testeze, indiferent că au probleme sau nu. Trebuie să ne facem o testare de auz, trebuie să fim conștienți de faptul că auzul este important și de aceea îi invităm pe toți să vină în cabinetul Clarfon de pe strada Careiului.
Cecilia Caragea: Vă mulțumim tare mult pentru toate aceste explicații și pentru acest îndemn, care, până la urmă, este un îndemn de a avea grijă de noi, de a avea grijă de sănătatea noastră, de a avea o atitudine preventivă. Adică nu trebuie să stăm până nu mai înțelegem foarte mult din conversațiile pe care le avem. Trebuie să venim să ne facem o testare a auzului periodic, tot așa cum ne facem analizele de sânge.
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Așa este! Ajută-i să audă! este campania noastră de conștientizare și ar trebui ca toți să ne luăm atât bunicii, părinții să îi aducem la o testare, cât și pe noi să încercăm să ne testăm, să vedem cum stăm cu auzul.
Cecilia Caragea: Da, să avem grijă de noi și de cei dragi! Vă mulțumim tare mult!
Iulia Bălușă, director zonal Clarfon: Vă mulțumim și noi!