Sanatatea Auzului – Pacienti hipoacuzici protezati cu succes, in Cabinetul Clarfon Bucuresti Militari
0Sănătatea Auzului – Pacienţi hipoacuzici protezaţi cu succes, în Cabinetul Clarfon Bucureşti Militari
Invitaţi: domnul Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon (www.clarfon.ro, www.facebook.com/clarfonro, 031 9111), şi doamna Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari (Bulevardul Iuliu Maniu nr. 65, sector 6, București, 0771.690.718)
Dialog realizat de Cecilia Caragea
Cecilia Caragea: Densitatea populației din cartierul Militari este binecunoscută. Tocmai de aceea, Clarfon a deschis un cabinet și aici. Haideți să-l descoperim împreună!
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Cabinetul din Militari este situat la adresa: Bulevardul Iuliu Maniu nr. 65, vizavi de Piața Gorjului. Este un cabinet vizibil, este un cabinet atrăgător, confortabil. Pacienții, cu siguranță, se vor simți bine, bine primiți. Mai ales că avem o colegă cu o experiență de peste 7 ani în protezarea auditivă. În luna februarie, oferim testarea auzului gratuit, complet, audiogramă și timpanogramă, pentru cabinetul din Militari. Și avem o ofertă atrăgătoare pentru toate cabinetele din București, de 1+1 gratuit. Promovăm protezarea auditivă bilaterală, pentru că nu are sens să te protezezi doar pe o singură ureche. Două aparate auditive ajută mai bine decât unul singur, chiar dacă nivelul lor de performanță este unul mai jos, însă funcționează, din punct de vedere al stereoaudiției și din punct de vedere al stimulării creierului, mult mai bine cu două aparate auditive. Vă așteptăm în cabinetul din Militari!
Cecilia Caragea: Stăm de vorbă cu doamna Florentina Stochițoiu, audioprotezist cu experiență din cadrul Cabinetului Clarfon Militari. Vrem să aflăm, înainte de toate, cum este să lucrezi cu pacienți hipoacuzici!
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Este destul de dificil să lucrezi cu oameni cu probleme, este destul de dificil să dai vești mai puțin bune oamenilor. Este o meserie destul de grea. Dar partea frumoasă a lucrurilor este că noi avem soluții pentru ei, putem să-i ajutăm, putem să venim în sprijinul lor. Iar, în momentul în care reușim să-i ajutăm și ei să fie reabilitați, este cea mai mare satisfacție. În momentul în care citești fericirea pe chipul lor, citești bucuria că aud din nou sunete, uimirea și entuziasmul… Pentru că sunt entuziaști!
Cecilia Caragea: Adică vin temători că s-ar putea să nu existe o soluție pentru problema lor și, totuși, descoperă că soluția există! Dar în cât timp puteți să le rezolvați problema?
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: De cele mai multe ori, imediat. După ce facem testările, momentul în care facem proba cu aparatele auditive deja ei conștientizează că la problema lor există o soluție. Și, atunci, spun: „Da, OK, haideți să găsim cea mai bună variantă să vă fie bine!”
Cecilia Caragea: Și există diferite variante și din punct de vedere financiar.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Categoric! Există variante pentru toate buzunarele. Putem să ajutăm oamenii cu orice situație financiară au. Există sistemul de rate prin Clarfon, fără dobândă, există posibilitatea să-i ajutăm cu Casa de Sănătate, cu o decizie de la CNAS, în care primesc un aparat gratuit… în cazul în care au nevoie de două, pe celălalt îl pot plăti în rate.
Cecilia Caragea: Așadar, îi asistați ca să-și poată realiza, ca să-și poată întocmi dosarul de care au nevoie pentru Casa de Asigurări de Sănătate.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Categoric! Îi putem ajuta să întocmească dosarul pentru Casa de Sănătate și, totodată, îl putem și depune online noi, de la cabinetele Clarfon.
Cecilia Caragea: Foarte util pentru ei!
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Da! Și, atunci, noi suntem sprijinul lor din momentul în care ajung în cabinet, iar, după, pe toată perioada purtării aparatelor auditive. Eu le spun, de cele mai multe ori, că… „la mine o să veniți mai des decât la medicul dumneavoastră de familie!”
Cecilia Caragea: De ce? Ei au nevoie apoi de ajustări ulterioare?
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Da, se fac reglaje ale aparatelor, ulterior, deoarece acomodarea cu aparatele auditive durează, în funcție de fiecare om în parte.
Cecilia Caragea: Cam cât?
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Poate să dureze până la 6 luni, poate să fie în 3 luni, poate să fie mai repede, depinde de fiecare om și de corectitudinea cu care sunt efectuate testările. Pentru că baza de plecare a unui reglaj este audiograma.
Cecilia Caragea: Adică faceți audiograma pacientului și, apoi, pe baza acelei audiograme, știți cum să setați aparatul.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Exact!
Cecilia Caragea: Așadar, totul pleacă de la o audiogramă bine făcută.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Corect! Da, corect făcută. Pentru că aparatele auditive completează ceea ce lor le lipsește, nu vin să acopere ceea ce pacientul mai are de la natură.
Cecilia Caragea: Adică… compensează doar ceea ce pacientul nu mai aude, doar frecvențele pe care el nu le mai aude.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Exact! Doar frecvențele pe care el nu le mai aude. Dacă audiograma nu este făcută corect, automat, și reglajul va fi un fiasco și pacientul nu va avea confortul de care are nevoie.
Cecilia Caragea: Dar, dacă audiograma este făcută corect, se setează aparatul auditiv corect, el mai trebuie să vină în cabinet?
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Da, mai trebuie să vină, pentru că, în viața de zi cu zi, în afara cabinetului, va întâmpina anumite situații în care, probabil, îl vor deranja.
Cecilia Caragea: De exemplu?
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: În momentul în care spală vasele, se aude prea tare când se ciocnesc farfuriile, paharele… clinchetul acela se aude prea tare și îl deranjează. Îl deranjează zgomotul de trafic, îl deranjează când vorbesc mai multe persoane în același timp. Sunt fel și fel de situații. Pacientul, la început, fiind un pacient care nu a mai purtat aparate, nu este acomodat cu procesarea de sunet a aparatului, nu este acomodat cu un auz artificial, să spun așa, și, atunci, i se pare că este wow, că este minunat. După care pleacă acasă și creierul începe să lucreze și începe să ceară… mai bine!
Cecilia Caragea: Niște reglaje fine!
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: „Mai bine! Vreau mai bine de atât, se poate mai bine de atât!” Și, atunci, exact așa se numește: reglajul fin, care se face, cel puțin eu, una, îl fac undeva până în 2 săptămâni de purtare de aparat, nu mai devreme de o săptămână.
Cecilia Caragea: Ca să aibă timp pacientul să se acomodeze și să știe exact ce vrea.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Exact! După care, în funcție de pacient… Nu mi s-a întâmplat, sincer, să-mi vină un pacient de mai mult de trei ori la reglaj.
Cecilia Caragea: Și vârsta pacienților dumneavoastră care este?
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Vârsta pacienților, din păcate, a început să fie din ce în ce mai mică, sunt oameni din ce în ce mai tineri care au nevoie de aparate auditive. Să spunem, undeva de la 18-20 de ani, exceptând cazurile în care sunt copii care se nasc prematur și au nevoie de reabilitare auditivă.
Cecilia Caragea: Pare îngrozitor…
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Celor de 18-20 de ani, din păcate, este cel mai greu să le dai vestea că vor avea nevoie de un aparat auditiv, de două aparate auditive, de cele mai multe ori.
Cecilia Caragea: Dar cum ajungi la o asemenea vârstă într-o asemenea situație? În urma unei traume auditive?
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Sunt traume sonore, sunt adolescenți care poartă foarte mult căștile, ascultă muzică foarte tare în căști și, atunci, urechile obosesc. Mi s-a întâmplat să am pacient de 20 de ani care avea auzul unui om de 60.
Cecilia Caragea: Groaznic.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Noi spunem presbiacuzie, în momentul în care intervine odată cu vârsta. Însă acest pacient tânăr ajunsese în situația asta din cauza faptului că asculta muzică foarte tare în căști, aproape permanent. Și celulele auditive, pe frecvențe înalte, unde se întâmplă și scăderea auditivă în presbiacuzie, sunt cele care cedează primele, pentru că sunt așezate, efectiv, la intrarea în cohlee. Peste ele trec sunetele, indiferent pe ce frecvență se află ele și unde trebuie să ajungă, ele mătură aceste celule de frecvențe înalte. Și imaginați-vă un hol, o casă, de fapt… unde se face cel mai mult deranj? În hol, pe unde trec toți, pe acolo trece toată lumea. Așa și celulele auditive, cele de pe frecvențele înalte mor primele după care trag totul după ele, ca și o carie.
Cecilia Caragea: Și soluțiile care sunt, în această situație?
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Aparate auditive.
Cecilia Caragea: Și există aparate auditive care pot să corecteze aceste lucruri?
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Da, există aparate auditive care pot să corecteze aceste lucruri. Chiar dacă celulele de pe frecvențe înalte sunt moarte, parte din ele, aceste aparate auditive preiau, cumva, funcțiile acelor celule și transmit mai departe către nervul acustic ceea ce trebuie să ajungă la creier. Iar atunci pacientul va avea o viață normală.
Cecilia Caragea: Și acești pacienți tineri care au ajuns într-o asemenea situație din cauza faptului că au ascultat muzică foarte tare și foarte mult la căști înțeleg să nu mai facă acest lucru?
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Da, înțeleg.
Cecilia Caragea: Deci este un șoc pentru ei…
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Da, dar totodată își dau seama că răul și l-au făcut singuri. Ba am avut surpiza ca, în urma reabilitării unui pacient de genul acesta, să vină cu prieteni, să își testeze auzul, să fie siguri că nu sunt și ei în aceeași situație cu el. Că pot să prevină lucrul ăsta, pot să nu mai asculte muzică tare, ba, mai mult, sfătuiesc pe toată lumea din jurul lor să nu mai facă treaba asta… „că uite eu ce am pățit”!
Cecilia Caragea: Până la urmă, funcționează ca niște vectori de opinie extrem de importanți, tocmai pentru că au trecut prin așa ceva și au propriul exemplu, pe care pot să-l invoce atunci când vorbesc cu ceilalți.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Exact! Și asta mi se pare un lucru minunat. Purtătorii noștri de cuvânt, să spun așa, pe mai departe. Pe partea cealaltă, momentul în care au pe cineva… „Nu mai aud bine!” „Stai că te duc eu undeva! Te duc eu acolo, la doamna Florentina, că pe mine doamna Florentina m-a ajutat, trebuie să poată să te ajute și pe tine!” Chiar am un exemplu, o pacientă foarte dragă sufletului meu… Mi-a devenit pacientă în urma faptului că l-am consultat pe socrul doamnei. A venit la mine dumnealui. Din fericire, dânsul avea un auz normal. I-am spus că poate să trimită, dacă știe, pe cineva care are probleme, i-am oferit un card cadou pentru a-l da mai departe unei persoane care poate să beneficieze de o testare gratuită la noi… Și câteva luni nu s-a întâmplat nimic. După câteva luni, m-a sunat domnul și mi-a spus: „Florentina, sunt pacientul cutare de la Constanța, îți mai amintești de mine?” Îmi rămân întipăriți pacienți, pentru că fiecare este unic în felul lui și știu clar cine mi-a intrat pe ușă, chiar dacă pe moment nu îmi amintesc exact numele, dar știu clar ce am făcut cu pacientul respectiv, pentru că pun dragoste în ceea ce fac. Și mi-am amintit imediat despre ce era vorba. Și mi-a spus: „O să o trimit pe nora mea la tine, pentru că tu ești singura care… eu consider că o să poți să-i rezolvi problema.” Am auzit „nora”, clar, un om tânăr, m-am gândit că n-o să fie niciun fel de problemă. Spre surpriza mea neplăcută sau mai puțin plăcută, să zic așa, nora avea o hipoacuzie mixtă, adică doamna nu avea timpane, pe care le pierduse în urma unei infecții intraspitalicești. Neavând timpane, pacientul este condiționat în alegerea aparatelor auditive, pentru că urechile sunt dispuse oricând să curgă, să facă infecții peste infecții și să curgă. Și, atunci, nu putem alege niște aparate auditive cu piesă electronică în ureche, trebuie ales ceva cu o piesă electronică… o piesă care să nu se ardă. Și-atunci, oliva ar fi fost singura soluție pentru dumneaei.
Cecilia Caragea: Oliva fiind acea piesă care este în ureche, aparatul auditiv fiind, de fapt, după ureche.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Exact! Oliva făcându-se personalizat, dintr-un material sau altul, dură sau moale, în funcție de ce avem nevoie. Însă, din păcate, nici olivă nu puteam să-i facem.
Cecilia Caragea: De ce?
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Pentru că pacienta era alergică la acrilați. Or, materialele din care se construiesc aceste olive conțin acrilați. Toți medicii la care a fost i-au spus că nu are cum să poarte aparate, pentru că, punând oliva, va debuta acea alergie pe care dumneaei o are. Și-atunci… s-a gândit: „Ce fac? Eu nu o să aud niciodată?” Doamna, arhitect de meserie, o femeie extrem de frumoasă, o femeie de carieră, o femeie care avea contact cu foarte multă lume… și, atunci, era un impediment faptul că nu auzea. A venit la cabinet, i-am făcut testele, am văzut că urechile sunt sănătoase, nu curg, dumneaei avea o grijă deosebită de urechi… Și-atunci am găsit soluția să punem aparate cu RIC (receiver in canal) în ureche. Materialul din care este făcută piesa de ureche nu conține acrilați, este un silicon. Singurul risc, pe care dumneaei și l-a asumat, a fost că, în cazul în care urechea va curge, va fi nevoită să stea fără aparate pe perioada în care ele se vindecă. Dar mi se pare un risc extrem de mic având în vedere beneficiile pe care dumneaei le primea. Și a fost de acord cu chestia asta.
Cecilia Caragea: Așadar, dumneavoastră puteți rezolva cazuri extrem de complexe!
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Trebuie să recunosc că acest caz, pentru mine, a fost, cumva, provocarea carierei. Chiar a fost o provocare, chiar am avut emoții, însă mă bucur extrem de mult că a fost o reușită totală! Iar cea mai mare satisfacție am avut-o când doamna a fost plecată la munte și m-a sunat de acolo, exact din pădure, de acolo unde era, și mi-a spus: „Florentina, mi-ai dat a doua viață, m-ai făcut să mă nasc a doua oară! Pentru că aud ciripitul de păsări, aud cum curge apa, aud cum foșnesc frunzele sub picioarele mele… Nu am cuvinte să-ți mulțumesc pentru ceea ce ai făcut pentru mine!” Este cea mai mare satisfacție, pleci acasă fericit că ai făcut un om fericit!
Cecilia Caragea: Da, este extraordinar să redai sănătatea auzului, să-I ajuți pe oameni să audă din nou. Pentru că trebuie să fie o bucurie imensă să audă din nou. Pentru că au fost obișnuiți să audă, după cum spuneați, ciripitul păsărelelor, foșnetul pădurii și așa mai departe… Și ce trist trebuie să fie să te gândești că nu mai poți să auzi toate acele sunete… Și când le reauzi, din nou, când a fost găsită soluția problemei tale, este extraordinar! Și presupun că aveți relații pe viață cu acești pacienți.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Clar! Ba, mai mult, mi-a adus și o nepoată, să o testez, mi-a trimis și alți pacienți… „Vă duceți acolo, că acolo sigur doamna Florentina… dacă nu găsește doamna Florentina o soluție, nu există soluție!” Așa le spune tuturor. Nu spun că știu totul, pentru că toată viața învățăm, dar pe fiecare caz în parte m-am focusat și am încercat să găsesc cele mai bune soluții pentru pacienți, ca ei să fie mulțumiți, să plece acasă bucuroși, fericiți și să facem ca familia întreagă să fie fericită. Dacă bunicul sau bunica aud, și nepoții sunt fericiți! Dacă copilul aude, și părinții sunt fericiți!
Cecilia Caragea: Comunicarea este importantă, atât în viața personală, cât și în viața profesională. Dar pacienții dumneavoastră de unde sunt, marea lor majoritate?
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Marea lor majoritate sunt din București, din cartierul Militari, dar, fiind foarte aproape de ieșirea din București, de autostradă, pacienții vin și din localitățile învecinate, din Chiajna, Roșu, localitățile din Giurgiu care sunt mai aproape de noi, Săbăreni, Joița… Sunt pacienți de peste tot, aș putea spune. Sunt oameni de peste tot, sunt oameni care vin la recomandarea altor pacienți sau a pacienților pe care i-am avut și vin și din alte localități, din Teleorman, din Olt, din Buzău am avut pacienți… Însă marea majoritate sunt din zona Militari. Aici fiind un cartier de oameni relativ tineri, își aduc rudele care stau în alte localități, la țară… „Știți, am adus-o pe mama la mine, puteți să îi faceți o testare de auz, să-i facem aparate, să-i facem ceva, că nu mă mai înțeleg cu ea la telefon sub nicio formă?” Și, atunci, vin și din alte localități.
Cecilia Caragea: Da, trebuie să avem grijă de părinții și de bunicii noștri!
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Clar! Ei sunt cei care ne-au crescut, acum este rândul nostru să avem grijă de ei și să îi susținem și să le fim suport, atât cât putem și cât poate și tehnologia să ne ajute.
Cecilia Caragea: Cum și ei au avut grijă de noi, nu? Le datorăm acest lucru!
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Categoric! Într-adevăr, părinții și bunicii au grijă de noi… Și aici îmi vine în minte o poveste cu un copilaș de câteva luni, un an, un an și câteva luni, la care a trebuit să finalizez eu reabilitarea, în sensul că i-am luat mulajele pe care i s-au construit piesele de urechi… La copii așa micuți, e imperios necesar să poarte cu olivă personalizată pe urechile lor.
Cecilia Caragea: De ce?
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Pentru că ei sunt micuți, tot timpul gesticulează, tot timpul freacă din căpșor și, atunci, trebuie să ne asigurăm că aparatele stau foarte bine la urechi. Plus că, de regulă, copiii așa micuți au hipoacuzii foarte mari, auzul este foarte, foarte scăzut și au nevoie de aparate puternice. Și, atunci, singura soluție sunt aceste olive foarte bine personalizate pe urechile micuților, olive care se și refac din 6 în 6 luni, ca să fim în ton cu ritmul lor de creștere. Și, atunci, a trebuit să îi fac mulajele copilașului. După ce s-au construit piesele de urechi, au venit la cabinet să îi pun aparatele auditive. Copilul era extrem de agitat, plângea, se foia, se agita… neauzind sunete în jur, era foarte, foarte agitat. Ne-am străduit, și eu, și părinții, i-am distras atenția, i-am pus olivele la urechi… Și, în momentul în care am pornit aparatele și a început să audă sunete în jurul lui, s-a făcut liniște, a făcut ochii mari și a început să râdă. Am fost extrem de impresionată, aproape până la lacrimi. În momentul în care a auzit și vocea mamei, deja era cu totul și cu totul un alt copil! S-a transformat cu totul. Deci a fost o experiență atât de plăcută, deși dintr-o experiență dureroasă… Nu este ușor să ai un copil cu deficiențe… A fost ceva miraculos. Mi-am dat seama ce minuni putem să facem.
Cecilia Caragea: Acel copil descoperea pe deplin bucuria vieții, până la urmă!
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Da, descoperea ceea ce aude, că poate să audă, că există sunete în jurul lui. Mai am o analogie pe care o fac cu pacienții. Le spun despre Tarzan, despre povestea lui Tarzan, pe care o cunoaștem cu toții. Și am spus… nu există oameni muți. Există oameni surdomuți. Pentru că acei oameni nu pot să vorbească pentru că nu aud și nu pot reproduce. Noi reproducem ceea ce auzim.
Cecilia Caragea: Deci trebuie să auzi cuvinte, ca să poți să spui cuvinte.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: De aici și analogia cu Tarzan. Tarzan, în jurul vârstei la care trebuia să-și dezvolte limbajul, s-a pierdut în junglă. Neauzind cuvinte, el a reprodus, dar a reprodus sunetele animalelor. Și sunt foarte impresionați oamenii și înțeleg exact ce se petrece cu ei, în momentul în care le fac această analogie. La fel ca pacienții mai în vârstă, hipoacuzici, cărora le spun: „Purtați aparatele!” „Păi da, doamnă, le port, dar, dacă mă uit la televizor la ceva, prefer să citesc.” „Nu! Trebuie să auziți vorbire!” Și aici vin cu povestea cu Tarzan și atunci înțeleg exact ce au de făcut.
Cecilia Caragea: Și înțeleg, până la urmă, că, făcând acest lucru, purtând aparatele auditive, creierul lor funcționează altfel.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Clar! Creierul lor funcționează altfel, încep să înțeleagă cuvintele din ce în ce mai bine. La un an, când retestăm auzul, au un nivel de înțelegere mai bun. Și vin și spun: „Doamna Florentina, am început să înțeleg emisiunile la radio! Deci nici măcar nu mă mai uit la gura cranicului!”
Cecilia Caragea: La gura celor care vorbesc…
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Da… celor care vorbesc… „Îmi este foarte drag că ați insistat să port aparatele!”
Cecilia Caragea: Da, pentru că acești pacienți, de regulă, urmăresc și mișcarea buzelor și, parțial, citesc și de pe buze.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Este esențial ca unui hipoacuzic, am mai spus în repetate rânduri și asta le spun de fiecare dată aparținătorilor când vin la cabinet cu pacienții, este esențial să le vorbim rar, clar și din față.
Cecilia Caragea: Corect!
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Pentru că, în momentul în care pierzi înțelegerea vorbirii, în momentul în care pierzi auzul, creierul nu mai poate să proceseze atât de repede informația. Și, atunci, omul, în momentul în care începe să audă din nou, creierul își reia activitatea, ușor-ușor, și, corelând cu mimica feței, corelând cu gestica, omul înțelege exact ceea ce îi transmiți, reface conexiunile pierdute… Și ei se pot bucura din nou de sunetele din jurul lor, de vocile nepoților, de tot ceea ce-I înconjoară, până la urmă, pentru că în viața noastră sunt sunete permanent. Chiar și atunci când noi spunem că este liniște deplină, în jurul nostru sunt sunete, de care noi facem abstracție, la un moment dat, dar ele există.
Cecilia Caragea: Așadar, pentru a te bucura pe deplin de viață, trebuie să ai grijă și de sănătatea auzului. Iar dumneavoastră, aici, în Cabinetul Clarfon Militari, îi ajutați pe pacienții hipoacuzici. Dar cred că îi ajutați și să vadă mai bine!
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Bineînțeles! Pacienții care vin la noi, la cabinetul din Militari, pentru că noi avem și parte de optică, avem și un optometrist foarte bun… pacientul pleacă reabilitat din toate punctele de vedere! Facem o testare la auz, punem aparate auditive, dar facem și o testare la vedere. Și, atunci, pacientul pleacă reabilitat perfect, aude perfect, vede perfect!
Cecilia Caragea: Da, pentru că trebuie să spunem că în unele cabinete Clarfon există și această parte de optică.
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Sigur că da! Suntem mândri că putem să venim în întâmpinarea pacienților noștri cu o reabilitare atât a auzului, cât și a văzului și îi așteptăm cu drag la noi la cabinet, să îi ajutăm în tot ceea ce înseamnă reabilitare, în tot ceea ce înseamnă testare. Și, de ce nu, să plece acasă cu simțurile puse la punct!
Cecilia Caragea: Și noi vă mulțumim tare, tare mult pentru toate aceste povești atât de emoționante și care dau speranță!
Florentina Stochițoiu, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Militari: Cu mare drag! Cu mare drag și… speranță există!
Cecilia Caragea: Mulțumim!