Pulsul Sanatatii – Importanta atmosferei dintr-o clinica medicala sau stomatologica, pentru confortul si increderea pacientilor
0Pulsul Sănătății – Importanța atmosferei dintr-o clinică medicală sau stomatologică, pentru confortul și încrederea pacienților
Invitat: doctor Dragoș Popescu, medic implantolog
Emisiune realizată cu sprijinul DentalMed Luxury Dental Clinic (www.dental-med.ro, www.facebook.com/DentalMedLuxuryClinic, www.facebook.com/DentalMedPrimaverii, 021 402 87 35, 0372 330 300).
Cecilia Caragea: Atunci când intri într-o clinică medicală ca pacient, ai, așa, o strângere de inimă… Și tocmai de aceea ești foarte atent la tot ceea ce este în jur. Tocmai de aceea, comportamentul personalului de suport și comportamentul asistentelor sunt esențiale. Despre toate acestea am stat de vorbă cu domnul doctor Dragoș Popescu, medic stomatolog DentalMed.
Dr. Dragoș Popescu, medic implantolog DentalMed: Asistentele au un rol extraordinar, pentru că, de multe ori, asistenta e cea care îl ține de mână pe pacient, care-i șoptește la ureche: „Lasă că o să fie bine, că domnul doctor e pregătit…” Pacientul câteodată întreabă: „E obosit domnul doctor?” Și-i spune: „Da, e perfect, stați liniștit. Și eu mă dau pe mâna dânsului sau a colegei.” Ele au un rol de pregătire. Cum face un grefier pentru un judecător, îi pregătește dosarul. Deci este o echipă care funcționează de la personalul de suport până la final, până la medic.
Dar degeaba este el empatic dacă până la medic toată lumea se uită urât, te împinge la lift… Atunci, pacientul deja vine într-o paradigmă în care nici el nu are receptorii pentru a primi empatia și compasiunea. El deja a avut niște interacțiuni cu mediul ăsta medical, care nu e întotdeauna plăcut, chiar dacă arată frumos. Omul vine cu un stres. Nimeni nu vine de plăcere, de fapt.
Dacă vede că nu e perfect curat… Sunt mulți factori pe care creierul pacientului îi percepe ca pe o agresiune care urmează să i se întâmple. Și-atunci, temerile acestea rând pe rând sunt demontate. „A, e foarte curat, e steril, lumea zâmbește pe aici, nu urlă, nu țipă nimeni, nu aleargă nimeni, medicul e vesel, se uită în ochii mei, îmi știe numele…” Și-atunci, ai acel… „E OK!” Și din momentul acela poți primi empatia personalului medical.
Cecilia Caragea: Pentru mai multe informații sănătoase și utile, vă invit să urmăriți Pulsul Sănătății!
DentalMed Luxury Dental Clinic
DentalMed MARRIOTT
Calea 13 Septembrie, nr. 102, bl. 48A
București, Sector 5
Telefon: 0730 081 575
DentalMed PRIMĂVERII
Piața Charles de Gaulle, nr. 4-6
București, Sector 1
Telefon: 021 402 87 35