Diferente si Esente – Avantajele apei imbuteliate
0Diferente si Esente – Avantajele apei imbuteliate
Realitatea TV, 18 iunie 2016
Invitat: Alina-Claudia Suciu, director general Cumpana
Cecilia Caragea: Se vorbeste din ce in ce mai mult de calitatea apei, de substantele periculoase pe care le-ar putea contine. Haideti sa aflam mai multe despre ce inseamna o apa buna!
Apa inseamna viata si sanatate. De-a lungul istoriei, marile civilizatii s-au dezvoltat cu precadere in jurul surselor de apa: pe vaile unor rauri, pe coaste sigure, in apropierea unor izvoare. Cat timp resursele de apa nu au reprezentat o problema, existau toate premizele ca aceste asezari sa infloreasca. Iar calitatile apei de izvor – buna, curata, placuta la gust – apar in vechile legende si povesti. Fat-Frumos bea o apa vie pentru a prinde puteri. Si noi toti avem nevoie de o apa naturala buna si pura pentru sanatatea noastra. Acesta este motivul pentru care alegerea apei este esentiala. Multi aleg sa consume o apa naturala imbuteliata, care sa le fie livrata acasa sau la birou, pentru a beneficia, astfel, de o apa de calitate.
Alina-Claudia Suciu, director general companie apa: Sursa apei noastre este panza freatica Fratesti, una din cele mai bune si de calitate ape din tara. Noi extragem apa de la mare adancime, de la 210 metri. Exploatam aceeasi sursa de la inceputul business-ului nostru, calitatea apei nefiind schimbata de-a lungul timpului.
Pe langa calitatea apei, este important si confortul aducerii ei acasa sau la birou.
Alina-Claudia Suciu, director general companie apa: Este apa naturala de izvor, netratata chimic, extrasa de la mare adancime… Dupa cum va spuneam, noi extragem apa de la 210 metri. In afara de acest diferentiator, vorbim de un serviciu adaptat necesitatilor consumatorului, adresandu-ne atat consumatorilor casnici, cat si consumatorii din cadrul companiilor partenere. Nu in ultimul rand, vorbim de un parteneriat cu clientii nostri – noi nu ne tratam clientii ca si cum ar fi… un simplu act de vanzare. Avem clienti pe care ii servim de mai mult de 14 ani. Stabilim parteneriate pe termen lung cu clientii nostri, asta fiind una din promisiunile pe care le facem la incheierea contractului.
Astazi, consumatorii aleg parteneriate de lunga durata cu brandurile care reusesc sa fie flexibile si sa le ofere produsele si serviciile de care au nevoie, sa se muleze dupa programul si necesitatile lor. Pana la urma, consumatorii, prin deciziile lor de cumparare, hotarasc viitorul brandurilor, fie ca este vorba de servicii turistice sau de produse alimentare, de detergenti sau de apa. Doar brandurile care inteleg cu adevarat puterea consumatorilor si reusesc sa se adapteze necesitatilor acestora vor reusi sa aiba succes!
Alina-Claudia Suciu, director general companie apa: Compania noastra a mizat intotdeauna pe flexibilitate, avand in vedere ca incercam sa ne pliem pe necesitatile clientilor nostri. In functie de necesitatile lor, noi putem livra atat in cursul zilei (mai ales cand ne adresam companiilor, acest lucru este esential), dar avem si divizia care livreaza dupa ora 16:00. Ne adresam tuturor consumatorilor de pe piata si atunci trebuie sa ne adaptam timpului lor. Cu siguranta ca, daca ati avea nevoie de un serviciu de livrare in cursul noptii, vom cauta o solutie si pentru asta.
Companiile de profil au cate o divizie speciala care se ocupa de livrarea apei imbuteliate catre consumatorii casnici, iar programul de livrare se negociaza cu acestia.
Alina-Claudia Suciu, director general companie apa: Are un program bine stabilit, de comun acord cu clientul, avand un calendar unic si personalizat cu fiecare dintre clienti. Acestora din urma, clientilor casnici, le trimitem cu 24 de ore inainte de data livrarii un SMS prin care ii anuntam ca urmeaza sa venim sa le aducem apa, iar, in functie de disponibilitatea lor, noi avem posibilitatea de a muta data de livrare intr-o alta zi, pe care o stabilim tot impreuna cu ei.
La serviciile de livrare a apei acasa incep sa apeleze din ce in ce mai multi romani, dar primele care au accesat un asemenea serviciu au fost, bineinteles, companiile, care au ales ca si in acest fel sa aiba grija de angajatii lor.
Alina-Claudia Suciu, director general companie apa: Daca la inceput existau foarte putini consumatori, pentru ca acest serviciu nu era cunoscut, acum serviciul de livrare water cooler in Romania este aproape un „must” pentru orice companie care isi respecta angajatii.
In Romania, consumul de apa naturala imbuteliata livrata acasa este in crestere. Daca in privinta livrarii apei catre companii piata este deja bine asezata, in privinta livrarii catre consumatorii casnici piata este in crestere.
Alina-Claudia Suciu, director general companie apa: In acest moment, majoritatea consumatorilor nostri sunt persoane juridice, pentru ca, initial, ne-am adresat cu preponderenta acestui tip de consumator, fiind un serviciu business-to-business (B2B). Ulterior, in 2008, am atacat si acest segment de piata, consumatorul final, oferind posibilitatea consumatorilor casnici de a beneficia de aceeasi apa de calitate ca la serviciu. Consumul de apa, in Romania, cu siguranta este in crestere, deoarece epoca in care toata lumea consuma numai sucuri incepe sa apuna. Lumea incepe sa constientizeze importanta consumului de apa. Vorbind de piata si de potentialul pietei de apa, noi consideram ca in Romania inca este un potential mare de crestere a consumului de apa. Consumatorii cei mai multi cu siguranta sunt in Bucuresti, datorita faptului ca aici ponderea numarului de locuitori este foarte mare – automat, si de consumatori. Insa noi distribuim apa la nivel national si oferim acest serviciu la nivel national. Avem puncte de lucru in cele mai mari orase din tara si avem consumatori peste tot.
Livrarea apei acasa sau la birou se poate face in baza unor abonamente lunare, care au fost gandite astfel incat consturile sa fie optimizate si accesibile.
Alina-Claudia Suciu, director general companie apa: Pentru a avea un cost optim, o cantitate minima de livrat ar fi patru bidoane de 19 litri sau de 11 litri in cazul persoanelor fizice. In cazul acestora, consumatorii casnici, noi oferim si abonamente cu o cantitate mai mica de apa, pentru ca incercam, prin flexibilitate, sa ne adaptam necesitatilor fiecarei familii. Sunt familii cu mai multi consumatori, sunt familii cu consumatori mai putini… si atunci incercam sa ne adaptam, cum spuneam, la necesitatile fiecarui consumator.
Aceste ambalaje in care apa se livreaza acasa sunt returnabile si, bineinteles, supuse apoi unor stricte procese de curatare, iar materialele din care sunt realizate sunt conforme normelor de siguranta.
Alina-Claudia Suciu, director general companie apa: Noi am ales aceasta varianta, care este mai greu de folosit, aceasta a ambalajului returnabil, pentru ca trebuie sa ai o mare grija in a curata ambalajele… si siguranta produsului este mai greu de realizat. Bidoanele de 19 si de 11 litri – pentru ca avem si bidoane de 11 litri – sunt facute din policarbonat. Am folosit policarbonatul pana acum doi ani… acum folosim bidoane din tritan – este un material superio policarbonatului.
Astfel, cei care prefera o apa de izvor dintr-o zona curata sau extrasa de la mare adancime, temandu-se de eventualele contaminari ale apei din panza freatica de mica adancime, pot alege varianta livrarii acesteia acasa sau la birou.
Cecilia Caragea: Pentru mai multe informatii, va asteptam pe diferentesiesente.ro si pe pagina noastra de facebook si va invitam cu drag sa urmariti si viitoarea editie a emisiunii noastre.
Emisiune sustinuta de Cumpana.