Sanatatea Auzului – Aparate auditive decontate de Casa de Asigurari de Sanatate, la Cabinetul Clarfon Giurgiu
0Sănătatea Auzului – Aparate auditive decontate de Casa de Asigurări de Sănătate, la Cabinetul Clarfon Giurgiu
Invitaţi: domnul Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon (www.clarfon.ro, www.facebook.com/clarfonro, 031 9111), şi doamna Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu (Şoseaua Bucureşti, Bl. 207/3S1, Sc. A, Ap. 3, Parter, 0770.390.593)
Dialog realizat de Cecilia Caragea
Cecilia Caragea: Rețeaua Clarfon s-a extins, de curând, cu un nou cabinet, în Giurgiu, astfel încât pacienții de aici nu mai trebuie să bată drumul până la București ca să-și rezolve problemele de sănătate a auzului. Haideți să vedem, concret, ce servicii oferă acest nou cabinet Clarfon din Giurgiu!
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Foarte mulți pacienți protezați în București au venit din Giurgiu. Și, atunci, ne-am gândit să ne ducem și noi către pacienți. Am deschis un cabinet în Giurgiu. Ne mândrim, pentru că este un cabinet care oferă toate facilitățile pentru testarea auzului, complet: audiogramă, timpanogramă. Este poziționat vizibil, ușor de ajuns, este vizavi de parcul Mihai Viteazul, deci pe Calea București nr. 207. Și este un cabinet confortabil, unde pacienții vor experimenta lucruri interesante legate de auz, de unde vor primi soluțiile cele mai potrivite. Și este un cabinet unde avem toate modelele de aparate auditive, avem contract cu Casa de Asigurări de Sănătate, audiograma este gratuită… Vom avea, în această lună, și timpanograma gratuită, astfel încât toți pacienții din Giurgiu și din împrejurimi să beneficieze de o evaluare completă a auzului, gratuit. Avem tot portofoliul de aparate auditive și încurajăm pacienții să viziteze cabinetul din Giurgiu. Acolo avem două colege cu experiență. În cadrul cabinetului din Giurgiu, pacienții pot beneficia și de acele aparate auditive mici, invizibile. Se ia mulaj pe conductul auditiv și se confecționează cele mai mici aparate auditive intraauriculare. Deci, în cazul în care pacientul dorește discreție, avem. În cazul în care pacientul dorește prin Casa de Asigurări de Sănătate, avem contract cu Casa de Asigurări de Sănătate. Încercăm, cu cabinetul din Giurgiu, să oferim o comoditate și un confort pacientului, atât din punct de vedere al cabinetului – poziție, aspect, cât și al produselor. Pentru că toate produsele noastre sunt confortabile în ureche, atât cele intraauriculare, confecționate pe conductul auditiv, cât și aparatele auditive în spatele urechii, care, la fel, au devenit din ce în ce mai ergonomice și elegante.
Cecilia Caragea: De curând, rețeaua cabinetelor Clarfon s-a extins cu un nou cabinet, în Giurgiu. Așadar, oamenii de aici nu mai trebuie să bată drumul până la București ca să-și rezolve problemele de auz, ci găsesc un cabinet Clarfon chiar în Giurgiu. Am venit și noi să vedem ce oferă acest cabinet Clarfon și dacă oamenii de aici, într-adevăr, găsesc aici toate serviciile de care au nevoie. Stăm de vorbă cu doamna Gabriela Bulat, audioprotezist în cadrul cabinetului Clarfon din Giurgiu. Înainte de toate, vreau să-mi spuneți cum au primit pacienții din această zonă deschiderea acestui nou cabinet Clarfon.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: A fost o veste foarte bună pentru ei, deoarece aceștia trebuia să facă periodic drumuri la București, în sensul că aveau nevoie de reglaje ale aparatelor, de mulaje, de schimbarea olivelor, de achiziționarea bateriilor, care au un preț extraordinar de bun la noi.
Cecilia Caragea: Așadar, deschiderea acestui nou cabinet Clarfon în Giurgiu este o soluție pentru pacienții hipoacuzici din această zonă, dar presupun că și pentru multă altă lume, care pur și simplu vrea să vină să-și testeze auzul!
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Ca un control de rutină. Și, bineînțeles, la îndrumarea medicilor, la îndrumarea mea, că mai trec pe aici… a apărut un cabinet nou și vor să vadă cu ce ne ocupăm, ce facem… Și, atunci, îi invităm pe toți în cabinet, să le facem câte un test!
Cecilia Caragea: În ce constă un asemenea test?
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Audiogramă. Facem audiogramă tonală și vocală. Pacientul intră în cabină…
Cecilia Caragea: În această cabină?
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: În această cabină, da. I se pun căștile pe urechi, după care începem testarea din audiometru.
Cecilia Caragea: Nu este ceva care să doară…
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Nu doare. Majoritatea… când intră în cabină, le este un pic teamă, poate și de faptul că sunt acolo și e închisă ușa… Dar eu le explic că ușa aceea trebuie închisă ca să audă bine și să poată să-mi spună la ce nivel aud dânșii.
Cecilia Caragea: Și tocmai de aceea este așa capitonată această cabină, ca să audă ei doar sunetele pe care le puneți dumneavoastră în căștile lor și pe care ei ar trebui să le audă.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Da, exact!
Cecilia Caragea: Și, concret, ei vă dau un semnal atunci când aud?
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Da, există un dispozitiv pe care ei apasă în momentul în care eu le pun sunetele, iar dânșii le aud.
Cecilia Caragea: Și, în momentul în care nu mai aud sunetele pe care le puneți, evident, nu mai apasă pe acel dispozitiv și dumneavoastră vă dați seama că e ceva acolo și ei nu mai aud… așa cum ar trebui.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Exact.
Cecilia Caragea: Și, în acel moment, ce se întâmplă?
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: În acel moment, înregistrăm sunetul la nivelul la care pacientul aude. Cu testul pe care noi îl realizăm în cabinet va merge la medicul ORL-ist, medicul specialist, care îi va da o prescripție medicală. Cu această prescripție medicală, cu testul făcut la noi în cabinet, copie după buletin, cuponul de pensie în copie și în original vor merge la Casa de Sănătate, pentru a depune dosarul.
Cecilia Caragea: Deci dumneavoastră consiliați pacientul care a aflat că are nevoie de un aparat auditiv cum să-și facă acel dosar de care este nevoie pentru Casa de Asigurări de Sănătate.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Pentru a beneficia de niște bani, pe care îi dă Casa fiecărui pacient. Pacientul primește de la Casa de Asigurări puțin peste 1200 de lei. Acești bani nu sunt fizic, sunt pe cardul de sănătate. Pacientul, la eliberarea aparatului, vine cu cardul de sănătate, noi retragem banii de pe card și pacientul pleacă cu aparatul acasă.
Cecilia Caragea: Așadar, Casa de Asigurări de Sănătate virează acești bani pe cardul de sănătate și acei bani de pe cardul de sănătate îi puteți lua dumneavoastră în momentul în care eliberați aparatul auditiv pentru pacientul respectiv. Și, dacă aparatul este mai scump, pacientul plătește diferența.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Da.
Cecilia Caragea: Bineînțeles, dacă este vorba de un pacient asigurat.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Majoritatea pacienților sunt asigurați și beneficiază de acești bani din partea Casei de Asigurări.
Cecilia Caragea: Știu că îmi spuneați că majoritatea pacienților cu care ați lucrat dumneavoastră au optat pentru aparate auditive realizate după propriul lor conduct auditiv, astfel încât să le fie mult mai comode. Ce înseamnă acest lucru, aparat auditiv realizat după propriul conduct auditiv?
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Se numește olivă ce facem noi. Se ia un mulaj după urechea fiecărui pacient, iar apoi trimitem la București, pentru prelucrarea olivei. În momentul în care se întoarce oliva, noi putem proba aparatul fără nicio problemă, personalizat pe fiecare pacient în parte.
Cecilia Caragea: Și înțeleg că, în ultima vreme, din ce în ce mai mulți pacienți, în căutarea confortului, doresc aparate auditive care sunt realizate pe propriul lor conduct auditiv. Și dumneavoastră realizați acest lucru aici, în cabinetul Clarfon din Giurgiu.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Da. Sunt două tipuri de aparate auditive: interne, adică intraauriculare, și externe, după ureche, pe înțelesul tuturor. La cele intra-, la fel, se ia mulaj. Dispozitivul de auz este în interiorul carcasei. Și mai există încă unul, pentru care noi luăm mulaje retroauriculare… și vor fi după ureche, cu oliva personalizată a fiecărui pacient în parte.
Cecilia Caragea: Așadar, există două mari tipuri de aparate auditive care se realizează după conductul auditiv al pacientului. Unele sunt, de fapt, niște mici carcase care sunt realizate după conductul auditiv al pacientului, în care se introduce, de fapt, aparatul auditiv și… este un aparat care se pune în ureche, e confortabil și pacientul aude foarte bine. Dar există și alte situații, în care se pune o anumită piesă în conductul auditiv al pacientului și aparatul auditiv este, de fapt, după ureche, dumneavoastră confecționând acea piesă care se pune în ureche.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Nu iau decât mulajul, amprenta, practic, auditivă, pe care o trimitem la București. Olivele se prelucrează la București, nu aici, la noi în cabinet.
Cecilia Caragea: În laboratorul Clarfon.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: În laboratorul Clarfon, exact.
Cecilia Caragea: Așadar, pacientul beneficiază de un aparat auditiv personalizat și din punctul de vedere al formei, astfel încât să-i fie cât mai plăcut în ureche. Dar, atunci când realizați dumneavoastră aceste piese care se pun în ureche, cum este pentru pacient?
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Este foarte mulțumit, având în vedere că i se ia mulajul personalizat. În momentul în care se întoarce acea olivă și îi probăm aparatul, îi vine ca o mănușă.
Cecilia Caragea: Dar sensul întrebării mele era cum se simte pacientul în acest proces de a-i lua un mulaj al conductului auditiv. Presupun că îi puneți o pastă în ureche, care se va întări. Nu se gândește pacientul: „Dacă, apoi, când e să mi se scoată acea pastă întărită din ureche, nu mi se scoate de tot, mai rămâne pe acolo vreun rest?” Că pacienții îți pun tot felul de întrebări…
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Pentru a proteja urechea, se introduce, înaintea pastei respective, un burețel care protejează. Protejează urechea și timpanul, în același timp. Apoi venim cu mulajul, mulajul se întărește, iar când scoatem nu mai este nicio problemă.
Cecilia Caragea: Deci se pune mai întâi un burețel pentru protecție…
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Da, pentru protecția timpanului.
Cecilia Caragea: Și apoi acea pastă.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Exact! Burețelul este prevăzut cu două firicele. În momentul în care noi scoatem mulajul, tragem de acele firicele.
Cecilia Caragea: Și atunci iese și mulajul, și acel burețel.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Exact. Și mulajul, și burețelul.
Cecilia Caragea: Deci e un proces sigur, absolut sigur!
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Da, mai ales că este personalizat pentru fiecare pacient în parte.
Cecilia Caragea: Și cât durează?
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Foarte puțin, 5 minute, cred, maximum. Nu cred să dureze mai mult. Până se întărește acea pastă pe care o introducem în ureche.
Cecilia Caragea: Și acel mulaj îl trimiteți la laboratorul Clarfon din București.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Da. Pentru prelucrare.
Cecilia Caragea: Și în cât timp primește apoi pacientul aparatul realizat după propriul lui conduct auditiv?
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Prelucrarea acestei olive poate să dureze de la o săptămână până la două săptămâni, depinde de volumul pe care îl avem în luna respectivă.
Cecilia Caragea: Așadar, când aveți toate aceste piese și, bineînțeles, aparatele auditive, chemați pacienții să vină în cabinetul Clarfon. Și ce se întâmplă?
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: În momentul în care pacienții ajung în cabinet, le probăm olivele, le setăm aparatele, le punem baterii aparatelor respective, după care începem reglajul. Reglajul se va face în funcție de pacient, în funcție de audiograma fiecărui pacient, pe care a avut-o sau pe care o vom face înainte, depinde de caz.
Cecilia Caragea: Așadar, dacă pacientul a avut o audiogramă înainte, cu care a mers la Casa de Asigurări de Sănătate, a primit acei bani, care au fost o parte din prețul aparatului auditiv, nu mai e nevoie de audiogramă.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Depinde de la caz la caz.
Cecilia Caragea: Dar există și situația în care pacientul vine în cabinet, îi faceți o audiogramă și îi dați direct un aparat auditiv.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Da, sunt situații în care pacientul pleacă cu aparatele direct din cabinet.
Cecilia Caragea: Dacă, de exemplu, nu vrea să mai meargă pe la Casa de Asigurări de Sănătate, să benefiecieze de acei bani, dacă vrea un aparat auditiv…
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Putem să facem și eliberări de genul acesta, chiar și pe loc.
Cecilia Caragea: Da. Și, dacă vrea un aparat auditiv, bineînțeles, care nu este pe propriul său conduct auditiv.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Da. Dar majoritatea vor să beneficieze de acei bani de la Casă.
Cecilia Caragea: Este firesc, este normal, ca asigurat, să vrei să beneficiezi de ceea ce îți oferă Casa de Asigurări de Sănătate.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Mai ales că 70-80% sunt pensionari și, atunci, pensiile nu sunt foarte mari și este binevenită orice sumă.
Cecilia Caragea: Și cu atât mai mult se bucură că au acum un cabinet Clarfon în Giurgiu și nu mai trebuie să bată drumul până la București! Pentru că drumul reprezenta, și el, niște costuri.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Bineînțeles! Costuri, timp… Pe când aici vine oricând, la orice oră și suntem disponibili.
Cecilia Caragea: Mai ales că este vizavi de Parcul Mihai Viteazul, așadar, este simplu de reperat!
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Bineînțeles. Și suntem foarte aproape de spital. Majoritatea pacienților pe care îi avem în cabinet vin din cadrul spitalului.
Cecilia Caragea: E vorba de Spitalul Județean Giurgiu.
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Da, exact!
Cecilia Caragea: Și încă ceva: am constatat că în cabinetul medical Clarfon din Giurgiu aveți și ochelari!
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Bineînțeles! Vă așteptăm pentru testări atât la urechi, cât și la ochelari!
Cecilia Caragea: Așadar, pacienții de aici pot să-și rezolve în același loc atât problemele de sănătate a auzului, să-și facă aparatele auditive de care au nevoie, dar pot să-și facă și ochelari. Este mult mai simplu!
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Bineînțeles!
Cecilia Caragea: Pentru că trebuie să spunem că există cabinete Clarfon unde, pe lângă serviciile de testare a auzului și de realizare a aparatelor auditive, există și cabinete unde pacienții pot să găsească și ochelari. Și programul?
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Programul este de la 8.30 până la 17.30.
Cecilia Caragea: Așadar, înainte de a merge la serviciu sau când se întorc de la serviciu, oamenii pot să își testeze auzul sau vederea. Iar pensionarii pot tot timpul!
Gabriela Bulat, audioprotezist Cabinetul Clarfon Giurgiu: Bineînțeles! Și îi așteptăm cu tot dragul!