Sanatatea Auzului – Cum se intretin aparatele auditive, cu specialistii noului Cabinet Clarfon deschis in Brasov
0Sănătatea Auzului – Cum se întrețin aparatele auditive, cu specialiștii noului Cabinet Clarfon deschis în Brașov
Invitaţi: domnul Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon (www.clarfon.ro, www.facebook.com/clarfonro, 031 9111), doamna Lăcrămioara Lișiță și doamna Andreea Dumitru, audioproteziste Cabinetul Clarfon Brașov (Calea București, nr. 78 A, 0773.887.960)
Dialog realizat de Cecilia Caragea
Cecilia Caragea: Un singur cabinet Clarfon nu era suficient pentru Brașov, așadar, rețeaua Clarfon s-a extins cu un nou cabinet, pe Calea București. Haideți să descoperim împreună noul cabinet care stă la dispoziția brașovenilor și la dispoziția turiștilor care vin să-și petreacă vacanța în frumosul oraș de la munte!
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Aveam un cabinet în Brașov, pe bulevardul Iuliu Maniu, intersecție cu Alexandru Ioan Cuza. Am putea spune că era un cabinet și este un cabinet central. Adresabilitatea este una mare, iar Brașovul fiind un oraș aglomerat, mai ales în ultimul timp, ne-am gândit că ar fi bine să le oferim pacienților hipoacuzici confortul deplasării, astfel încât să ne găsească și pe Calea București nr. 78A, pe lângă Piața Astra, un cabinet elegant, un cabinet confortabil, unde pacientul poate avea o experiență interesantă legată de testarea auzului, de purtarea aparatelor auditive, pentru că dorim să promovăm în acest cabinet nou probă cu aparatele auditive, gratuit, astfel încât pacientul să poarte aparatul auditiv în confortul casei lui, fără să plătească, o perioadă de cinci zile sau două săptămâni, să vadă despre ce este vorba și, dacă dorește să achiziționeze, va proceda ulterior la acest lucru, dacă nu, returnează acele aparate auditive de probă, performante, cu care el, practic, experimentează. Este o soluție de încurajare și este o soluție, aș spune eu, confortabilă pentru pacientul care vrea să-și dea seama în liniștea casei lui, în liniștea discuțiilor sau în mediile și activitățile de zi cu zi experimentând un auz performant, fără bătăi de cap, fără angajament financiar, să ia o decizie fără presiune. Practic, cu această acoperire și în orașele turistice Brașov și Constanța, încercăm să le oferim pacienților serviciile și soluțiile rapide în ceea ce privește protezarea auditivă. Mai ales că putem să ne ocupăm și de aparate auditive vechi, ale purtătorilor de aparate auditive, indiferent de brand. Noi avem o campanie, Reparăm gratuit auzul, astfel încât pacientului care poartă un aparat auditiv ce nu trebuie să fie neapărat achiziționat de la Clarfon și are o problemă de funcționare putem să-i înlocuim microfonul și difuzorul gratuit. Alte probleme legate de procesor nu pot fi rezolvate. Totuși, oferim acest serviciu unic pe piață, în a repara gratuit auzul. Și cu această ocazie promovez cabinetul din Brașov 2, de pe Calea București nr. 78A, astfel încât pacientul să se adreseze cu încredere. Este un cabinet de care noi suntem mândri, este un cabinet unde oferim testarea auzului gratuită și, pentru că vorbim despre lansarea acestui cabinet în luna februarie, oferim și timpanograma gratuită pentru pacienții care se adresează acestui cabinet. El este în proximitatea localității Săcele… Este o localitate unde pacienții ar putea să ajungă foarte ușor, să nu străbată tot orașul. Colegele care s-au format și care formează o echipă în cabinetul numărul 1, să spun așa, de pe bulevardul Iuliu Maniu nr. 36, la intersecție cu Alexandru Ioan Cuza, se ocupă și manageriază și cabinetul din Calea București nr. 78A. Am extins personalul și încercăm să-l întregim. Aducem tot timpul… și echipa crește cu personal de specialitate, format, care să ofere cele mai bune soluții. Mai avem un cabinet în județul Brașov, în orașul Făgăraș, este un cabinet situat pe strada Unirii nr. 8. Ne bucurăm că putem să fim aproape de pacienții hipoacuzici din orașul Făgăraș și din împrejurimi. Prin această extindere arătăm că iubim Brașovul, iubim România, iubim românii și ajutăm România să audă mai bine!
Cecilia Caragea: Suntem în Brașov, în noul cabinet Clarfon, și stăm de vorbă cu doamna Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Clarfon.
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Într-adevăr, ne aflăm la noul nostru cabinet Clarfon, care s-a deschis de curând pe strada Calea București nr. 78. Am decis să deschidem acest cabinet la solicitarea pacienților noștri care ne vizitau la primul cabinet deschis în Brașov din 2015 pe strada Iuliu Maniu nr. 36. Având o solicitare foarte mare din partea pacienților noștri, am decis să deschidem încă un cabinet.
Cecilia Caragea: Sunt chiar atât de mulți pacienți care au probleme cu auzul?
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Din păcate, da. Sunt foarte mulți pacienți, deoarece una din cinci persoane suferă de pierdere de auz.
Cecilia Caragea: E un procent foarte mare.
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Într-adevăr, așa este. Însă noi avem soluții pentru acești pacienți, de aceea este necesar să ajungă în cabinetele noastre. Acum, din fericire, în Brașov, avem două cabinete, acesta pe care l-am deschis pe Calea București de curând, unde ne aflăm astăzi, dar și cel de pe Iuliu Maniu nr. 36.
Cecilia Caragea: Așadar, în funcție de zona în care locuiesc în Brașov, pot să se adreseze fie cabinetului Clarfon de pe Iuliu Maniu, fie cabinetului Clarfon de pe Calea București. Dar cu ce probleme vin ei? De ce vin la un cabinet Clarfon?
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Problemele cu care vin pacienții noștri la cabinet sunt de pierderea auzului. Ei, practic, sesizează că nu mai aud la fel de bine cum auzeau înainte, primesc observații de la aparținători sau membrii familiei, când se uită la televizor, că televizorul este prea tare. Conștientizează faptul că… ceva nu este în regulă, atunci când sunt într-o conversație, iar persoana respectivă vorbește și el nu înțelege, roagă persoana cealaltă să îi repete și atunci constată că ceva nu este în regulă.
Cecilia Caragea: Adică… ori constată ei singuri, ori li se atrage atenția de către membrii familiei sau de către vecini că s-ar putea să aibă o problemă cu auzul. Fie dau televizorul prea tare și vin vecinii să-i spună persoanei respective să dea televizorul mai încet, fie nu mai înțeleg într-o conversație, fie încep să vorbească mai tare.
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Unii conștientizează că… ceva nu este în regulă, altora le zic aparținătorii și, atunci, ei vin oricum ar fi, fie conștientizează ei, fie le atrage atenția cineva.
Cecilia Caragea: Și când vin într-un cabinet Clarfon?
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Când se prezintă la cabinetul nostru, facem testul de auz, încât să vedem dacă pacientul are o problemă de auz sau de altă natură și, în urma testului de auz, vedem dacă este hipoacuzic sau nu.
Cecilia Caragea: Ce alte probleme ar putea să aibă?
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Unii au în urechea externă dop de cerumen, care le stopează auzul… și-atunci pe acești pacienți îi vom trimite către un medic ORL-ist pentru a li se scoate dopul de cerumen. Alții vin cu disfuncție tubară… În spatele timpanului este o pernă de aer care le opturează auzul. Alții vin cu diverse otite, iar pentru a fi tratate îi trimitem la medicul ORL-ist pentru a primi un tratament medicamentos.
Cecilia Caragea: Așadar, ei vin în cabinetul Clarfon și află dacă trebuie să meargă la medic pentru un anume tratament sau pur și simplu se pot proteza în cabinetul Clarfon.
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Sigur că da. De cei care sunt hipoacuzici și nu au o altă afecțiune ne ocupăm noi, practic, prin protezarea auditivă. După ce le facem testul de auz pacienților hipoacuzici, le facem o probă cu aparate auditive, încât să simtă cum ar trebui să audă normal. După aceea, de comun acord, conform pierderii de auz pe care o au, stabilim ce proteză auditivă li se potrivește.
Cecilia Caragea: Și îi consiliați ce aparat auditiv să aleagă, pentru că această alegere, mă gândesc, trebuie făcută și în funcție de pierderea de auz, dar trebuie făcută și în funcție de eventualele constrângeri financiare ale pacienților.
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Sigur că da. Pierderea de auz este de trei tipuri, în funcție de gravitatea ei. Și-atunci trebuie să îi dăm pacientului un aparat care să îi acopere pierderea de auz și să îi ofere o înțelegere cât mai bună în vorbire. Avem o situație în care pacienții aud, dar nu înțeleg… Practic, de aici începe totul. Majoritatea aud, dar nu înțeleg. De aceea, este foarte important să îi oferim proteza corespunzătoare care să îi ofere o înțelegere foarte bună, încât să îi îmbunătățim calitatea vieții.
Cecilia Caragea: Și presupun că majoritatea persoanelor au probleme cu ambele urechi, nu?
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: În mare parte, da. Urechile fiind organe pereche, ele se deteriorează împreună.
Cecilia Caragea: Deodată, adică?
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Deodată, așa este.La o ureche mai puțin, la cealaltă mai mult sau la ambele la fel. Sunt și situații când pacientul este hipoacuzic unilateral, adică pe o singură ureche, dar sunt mai rare, deoarece urechile, fiind organe pereche, se degradează împreună. Se degradează una singură doar dacă are loc vreun accident. Pacienții fiind hipoacuzici bilateral, este necesar ca protezarea să fie făcută eficient, adică să poarte două aparate auditive. Purtând două aparate auditive, pacientul va avea un auz cât mai bun, în mediile zgomotoase va avea o claritate cât mai bună, îl va ajuta în conversațiile cu ceilalți să aibă o înțelegere foarte bună. Va avea un echilibru bun și o calitate a vieții cât mai bună.
Cecilia Caragea: Dar, dacă majoritatea pacienților au nevoie de două aparate auditive, pentru fiecare ureche câte un aparat, costurile cresc, nu?
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Clarfon a găsit o soluție în ceea ce privește protezarea bilaterală… cel de-al doilea aparat pacientul nostru îl va primi gratuit, încât să îi oferim un auz cât mai bun și să îl ajutăm și pe partea aceasta financiară. Deci la protezarea bilaterală cel de-al doilea aparat va fi gratuit. Practic, pacientul nostru va plăti un singur aparat.
Cecilia Caragea: Aparatele pe care pacienții trebuie să le achiziționeze presupun că au prețuri diferite și fiecare se poate orienta spre ceea ce își permite.
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Sigur că da, așa este. Aparatele sunt pe mai multe categorii, încât să acoperim toți pacienții. În funcție de ce își permit ei, noi avem și alte variante pentru a achiziționa aparatele, avem rate fără dobândă, colaborăm și cu Casa de Asigurări, unde ei pot să meargă. Casa de Asigurări ne oferă 1.203 lei, iar noi vom scădea acești 1.203 lei din costul aparatelor. Avem soluții pentru toate categoriile de pacienți în ceea ce privește partea financiară, deci nu există pacient care să vină la noi și să nu plece cu aparate astfel încât să fie mulțumit. Noi tot timpul avem soluții.
Cecilia Caragea: Așadar, poți să îți iei un aparat auditiv care să fie compensat integral de Casa de Asigurări de Sănătate sau, dacă este ceva mai scump aparatul pe care ți-l dorești, plătești doar diferența, iar acea diferență poți să o plătești chiar în rate.
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Sigur că da, așa este! Avem aparate pe care pacienții noștri le pot achiziționa doar prin Casa de Asigurări, iar cei care își doresc un aparat mai performant, un aparat, de exemplu, cu inteligență artificială, care ne oferă un confort sporit… el adaptându-se în orice mediu ne vom afla, fie că suntem la un spectacol, la hypermarket, la piață, el se adaptează în acel mediu, ceea ce ne oferă nouă o claritate cât mai bună. Și vreau să mai menționez aici… este foarte important ca protezarea să fie bilaterală, deoarece auzim stereo, la 360 de grade, iar asta este foarte important, să auzim atât din față, din spate, cât și din laterale. Dacă noi alegem să fim protezați unilateral, deja aici este o problemă, pentru că trebuie să ni se vorbească din față și din partea cu aparatul. Iar din partea cealaltă sau din spate nu vom auzi. Pe lângă acest fapt, că noi nu vom auzi, practic, urechea cealaltă se va deteriora… și zic că nu ne vom dori acest lucru. Este foarte important, atunci când decidem să ne protezăm, să luăm decizia corectă, încât să fie eficientă și să ne ofere o calitate a vieții cât mai bună. Avem și pacienți care vor un singur aparat, dar să fie de calitate. Este greșit, penntru că un singur aparat nu va susține două urechi. Și-atunci, decât să luăm un aparat mai performant, mai bine mergem pe două aparate mai puțin performante, dar să fie două. Pentru că ne oferă un auz mai bun.
Cecilia Caragea: Ajută, așadar, mult mai mult în comunicare! Așadar, pacienții ar trebui să înțeleagă că este spre binele lor să se sfătuiască cu dumneavoastră, să se sfătuiască cu specialiștii Clarfon. Pot să spună: „Acesta este bugetul de care dispun!” și dumneavoastră puteți să îi oferiți consilierea de care el are nevoie. Și puteți să îi spuneți: „Decât un aparat mai scump, mai bine două mai ieftine!”
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Avem pacienți care vin, să zic așa, cu lecția de acasă și vin foarte porniți să își achiziționeze un singur aparat. Atunci noi o să îi facem o probă cu două aparate, să vadă cum este cu două aparate, după care îi scoatem un aparat din ureche, să vadă cum este cu un singur aparat. În acel moment, el vede care este diferența și se decide, pe loc, că e spre binele lui să fie două. Am avut pacienți care mi-au urmat sfaturile, după care au venit și cu aparținătorii, cu vecinii,deci au fost mulțumiți de servicile noastre, de consilierea pe care noi le-o oferim. Și sperăm în continuare să ne viziteze cât mai mulți. Acum avem și acest cabinet nou deschis. Cei care sunt din această zonă ne pot vizita la cabinetul de pe Calea București nr. 78, cei care sunt în zona Iuliu Maniu sau în apropiere ne pot vizita la acel cabinet. Deci nu contează unde vin, important este ca, dacă sunt hipoacuzici, să se prezinte la un cabinet Clarfon și atunci noi le vom oferi cea mai bună soluție.
Cecilia Caragea: Da, brașovenii au acum în orașul lor două cabinete Clarfon! Dar, pentru că este vorba de Brașov, nu pot să nu vă întreb: aveți și turiști? Persoane care sunt în vizită în Brașov, au venit la munte în vacanță și vin în cabinetele Clarfon pentru probleme?
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Da, Brașovul, într-adevăr, este un oraș turistic și ne vizitează foarte mulți turiști, ceea ce este o bucurie pentru noi. Și vreau să vă zic că sunt și mândră că locuiesc în acest oraș turistic! Am avut pacienți din Israel care aveau niște proteze auditive mai vechi și aici, fiind în excursie, i-au lăsat și atunci au venit și au achiziționat de la noi proteze auditive.
Cecilia Caragea: Adică li s-au stricat aparatele auditive și au venit la Clarfon să-și ia altele noi.
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Așa este, au venit și au luat alte proteze noi, după care s-au bucurat în continuare de vacanța mult dorită. Evident că protezele noi le-au oferit și un alt confort și atunci au putut să și viziteze puncte turistice, să audă mai bine ghidul, să se bucure mai mult de viață. Pe lângă faptul că am avut turiști și din alte țări, am avut și din alte zone geografice ale țării noastre. Așadar, fie că sunteți din Brașov, din alte orașe ale României, vă așteptăm pe toți, când ne vizitați orașul, să vizitați și cabinetele Clarfon. Veți avea parte de o experiență foarte bună! Așadar, după vacanța din orașul nostru de la munte, plecați de la noi și cu verificarea auzului făcută și, unde este cazul, chiar și cu aparate auditive, pentru a vă oferi un auz mai bun!
Cecilia Caragea: Vă mulțumim!
Lăcrămioara Lișiță, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Cu mare drag, oricând!
Având ocazia să stăm de vorbă cu specialiștii Clarfon din Brașov, am vrut să aflăm mai multe și despre noile aparate auditive disponibile aici și despre întreținerea acestora!
Cecilia Caragea: Suntem în noul cabinet Clarfon din Brașov și vrem să aflăm care sunt cele mai noi tendințe în audioprotezare. Mai exact, vrem să aflăm care sunt cele mai noi solicitări ale pacienților hipoacuzici. Stăm de vorbă cu doamna Andreea Dumitru, audioprotezist Clarfon.
Andreea Dumitru, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Am constatat că în ultima perioadă pacienții optează foarte mult pentru aparatele Ric, spre exemplu, acestea pe care le am eu aici. Acest tip de aparat se poate folosi atât cu încărcător, cât și cu baterie, ceea ce mi se pare extraordinar pentru era în care suntem noi. Aceste tipuri de aparate mulțumesc pe toată lumea! Când spun asta, mă refer la faptul că au conectivitate și compatibilitate atât cu Android, cât și cu iOS. Prin conectivitatea Bluetooth se pot conecta atât la telefon, cât și la tabletă sau la mașină, de ce nu? Putem vorbi la telefon de pe aceste aparate auditive, putem asculta muzică sau viziona filme, bineînțeles, în căști. Ele sunt atât de micuțe și de discrete, însă au rezistență foarte mare la umiditate și praf. Carcasa lor este una cerată, astfel încât nu ne facem griji în momentul în care ne prinde ploaia puțin pe afară cu ele în urechi. De asemenea, sunt disponibile în mai multe culori, în nuanțe asemănătoare culorii pielii sau, de ce nu, a părului. Sunt atât de discrete și de simpatice încât nu le veți simți la urechi, pentru că sunt și foarte, foarte ușoare.
Cecilia Caragea: Aceste aparate Ric cu difuzor în ureche spuneați că funcționează fie cu baterii, fie încărcate la priză.
Andreea Dumitru, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Exact!
Cecilia Caragea: Puteți să ne arătați cum anume se încarcă aparatele la priză?
Andreea Dumitru, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Sigur că da! Aceasta este o cutie cu încărcător, dar este un 2 în 1, dacă l-aș putea numi astfel, pentru că… cel mai mare dușman al aparatelor este umiditatea. În momentul în care avem aparatul în canalul auditiv, urechea nu se mai aerisește normal și natural și-atunci, ca să venim în ajutor, să le putem păstra o perioadă cât mai îndelungată, s-au creat aceste 2 în 1, adică încărcător cu lampă de dezumidificare. După programul de încărcare, automat, umiditatea va fi absorbită de către încărcător.
Cecilia Caragea: Așadar, atunci când pacientul își dă jos aparatele auditive, le pune în această cutie, care este și un încărcător. Deci aici avem un cablu, pe care îl punem și îl conectăm la priză… și în această cutiuță se mai întâmplă ceva!
Andreea Dumitru, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Exact!
Cecilia Caragea: Ce?
Andreea Dumitru, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: O magie! O magie, se întâmplă faptul că umiditatea este automat scoasă din aparatele auditive. Cel mai mare dușman al aparatelor auditive este umiditatea.
Cecilia Caragea: Și cât trebuie să stea în această cutiuță ca să se încarce și ca să fie supuse și acestui proces de dezumidificare?
Andreea Dumitru, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Seara, după ce dăm aparatele jos din urechi, le introducem în acest încărcător, iar durata este de 4 ore, timp în care încarcă și extrage umiditatea din aparat.
Cecilia Caragea: Dar cum ar trebui pacienții, de fapt, să-și aleagă aparatele auditive de care au nevoie? Presupun că le aleg în funcție de stilul lor de viață, nu?
Andreea Dumitru, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Exact! Noi le propunem pacienților aparatele auditive în funcție de istoricul ORL, de fiziologia urechii și de mediul lor de viață, dar și de pierderea de auz. Cam acestea ar fi principalele obiective după care ne ghidăm, astfel încât, să îi oferim un auz de calitate pacientului. Aș vrea să mai spun că aparatele sunt fabricate cu număr de canale. Acest număr de canale, practic, ne ajută pe noi, audioproteziștii, să efectuăm reglajele cât mai fine, astfel încât pacientul să se bucure de un auz impecabil. Pacienții ar trebui să fie foarte atenți atunci când aleg aparate auditive… Și cel mai important aspect este să nu mai amânăm lucruri. Pentru că, din păcate, hipoacuzia accelerează îmbătrânirea. Pacienții trebuie să ia foarte în serios protezarea cu aparate auditive. Riscul neprotezării duce, treptat, la diferite afecțiuni, poate duce inclusiv la depresie și, cel mai important lucru, accelerează îmbătrânirea. Ar trebui să luăm în serios acest aspect!
Cecilia Caragea: Da! Și acum le este și mult mai ușor, pentru că rețeaua Clarfon se extinde. De exemplu, acum, în Brașov s-a deschis un al doilea cabinet Clarfon. Așadar, pacienții pot să apeleze la dumneavoastră și îi ajutați!
Andreea Dumitru, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Așa este, vă mulțumim tare mult! Îi așteptăm cu drag pe toți pacienții în cadrul cabinetelor Clarfon, nu doar din Brașov, ci din toată țara, pentru a beneficia de cele mai fiabile și mai bune oferte pe care le avem! Și să nu uitați că avem promoția de 1+1 la toate aparatele auditive!
Cecilia Caragea: Vă mulțumim tare mult pentru toate explicațile și pentru amabilitatea cu care ni le-ați oferit!
Andreea Dumitru, audioprotezist Cabinetul Clarfon Brașov: Vă mulțumesc tare mult!