Sanatatea Auzului – Descoperind avantajele protezarii auditive de la alti pacienti aflati la Baile Felix, seniorii cu deficiente de auz gasesc solutiile potrivite adresandu-se specialistilor Clarfon Oradea
0Sănătatea Auzului – Descoperind avantajele protezării auditive de la alți pacienti aflați la Băile Felix, seniorii cu deficiențe de auz găsesc soluțiile potrivite adresându-se specialiștilor Clarfon Oradea
Invitaţi: domnul Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon (www.clarfon.ro, www.facebook.com/clarfonro, 031 9111), doamna Corina Sarca, audioprotezist Cabinetul Clarfon Oradea Bd. Dacia (Bulevardul Dacia nr. 25, bloc U5, parter, Oradea, jud. Bihor, 0771.602.285), și doamna Anda Coita, audioprotezist Cabinetul Clarfon Oradea Str. Dr. Louis Pasteur (Str. Dr. Louis Pasteur nr. 1, bloc M1, vizavi de Policlinică, Oradea, jud. Bihor, 0773.922.764)
Dialog realizat de Cecilia Caragea
Cecilia Caragea: Comunicând cu adevărat, putem afla lucruri care să ne schimbe viața! Nu o dată, pensionari care au fost să își petreacă sejururi la Băile Felix, de exemplu, discutând cu alți turiști care se aflau în stațiune, la tratament, au aflat și despre beneficiile aparatelor auditive pe care le purtau aceștia. Și atunci, în mod firesc, s-au adresat și ei specialiștilor Clarfon din Oradea. Despre problemele pacienților hipoacuzici și, bineînțeles, despre cum îi poate ajuta protezarea auditivă realizată la timp am discutat și noi cu specialiștii Clarfon din Oradea.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Clarfon Oradea! Clarfon de două ori Oradea, pentru că am deschis și al doilea cabinet, pe Bulevardul Dacia nr. 25, vizavi de magazinul Adrian. Iar primul cabinet este în centru, pe Strada Dr. Louis Pasteur nr. 1, vizavi de Policlinică. Vrem ca pacienții din Oradea să ne găsească peste tot și să beneficieze de produsele și serviciile noastre. Îndemnăm pacienții purtători de aparate auditive să se adreseze cabinetelor Clarfon din Oradea, pentru că beneficiază de piesa de ureche gratuit, de olivă gratuită. O schimbăm dacă ai aparat auditiv vechi, nu contează când l-ai cumpărat, nu contează de la ce firmă l-ai luat, noi îți înlocuim acea piesă de ureche. Este o facilitate pe care noi o facem pentru pacienții hipoacuzici pentru că vrem ca toată lumea să aibă un auz de calitate. Și-atunci, dacă pacientul purtător de aparat auditiv se adresează din proprie inițiativă cabinetelor Clarfon, îndemnăm și pe cei care cunosc persoane hipoacuzice purtătoare de aparat auditiv să îi îndrume către cabinetele Clarfon. Ajută-i să audă! se referă la acțiunea pe care noi o facem, dar și cei din jurul nostru fac un bine dacă îi ajută pe pacienți să audă mai bine. Avem audiograma gratuită, deci testarea auzului este gratuită. Iar promoțiile se găsesc pe Facebook. Tocmai de aceea, îndemnăm să ne urmărească pacienții din Oradea, din Bihor pe Facebook, pentru că avem promoții interesante, avem lucruri interesante de arătat și informații interesante. Clarfon te ajută să auzi mai bine! Clarfon te ajută să te bucuri de viață!
Cecilia Caragea: Mă bucur să mă aflu în Oradea, în noul cabinet Clarfon deschis aici și să stau de vorbă cu doamna audioprotezist Corina Sarca. S-a mai deschis un nou cabinet Clarfon în Oradea! Înțeleg că era nevoie de încă un cabinet.
Corina Sarca, audioprotezist Clarfon Oradea: Da, așa este. Pe lângă vechiul cabinet din Str. Dr. Louis Pasteur nr. 1, vizavi de Policlinică, într-adevăr, mai era nevoie de un cabinet nou.
Cecilia Caragea: Presupun că este vorba de mulți pacienți și presupun că nu este vorba numai de pacienții din Oradea, ci și de pacienții care vin la Băile Felix.
Corina Sarca, audioprotezist Clarfon: Într-adevăr, vin mulți pacienți și la Băile Felix. Aceștia ajung și la noi în cabinet cu diferite probleme, așa este. Majoritatea pacienților sunt chiar pacienți de-ai noștri protezați la un alt cabinet din țară. Ajungând la Băile Felix, se întâmplă… pot să îl scape în apă.
Cecilia Caragea: Acesta este avantajul unei rețele de cabinete de audiologie și de protezare auditivă, pentru că, după cum spuneați, sunt pacienți din toată țara, care s-au protezat într-un cabinet Clarfon din Moldova, din Muntenia, din Dobrogea, de cine știe unde și, când vin la Băile Felix și au o problemă, vin, bineînțeles, tot la Clarfon, la cabinetele Clarfon din Oradea.
Corina Sarca, audioprotezist Clarfon Oradea: Da, așa este, dar să știți că sunt mulți pacienți noi, care află de la colegii lor de sejur de avantajele aparatelor auditive și vin la noi în cabinet să afle informații referitoare la aparate auditive, la tot ce înseamnă protezarea auditivă. Și reușim să îi protezăm cu succes.
Cecilia Caragea: Și presupun că vin pacienți din întreg județul Bihor la dumneavoastră.
Corina Sarca, audioprotezist Clarfon Oradea: Așa este, într-adevăr, vin foarte mulți pacienți din satele apropiate, dar și din orașele Aleșd, Beiuș, Salonta. Și suntem la dispoziția tuturor pacienților cu ofertele pe care noi le avem. Avem o ofertă importantă pentru pacienții care au nevoie de protezare… în special bilaterală.
Cecilia Caragea: Da, este foarte important ca pacienții să fie la curent cu toate ofertele pe care le aveți, pentru că aveți oferte atât pentru noii pacienți, cât și pentru pacienții vechi, pentru că aparatele auditive trebuie întreținute, mai trebuie schimbate din când în când anumite piese și așa mai departe. Așadar, aveți oferte și pentru pacienții noi, și pentru pacienții vechi. Și cazuri care v-au impresionat mai mult?
Corina Sarca, audioprotezist Clarfon Oradea: Da, aș putea să spun unul dintre ele, chiar recent. Mai exact, un domn protezat bilateral luna trecută. Dânsul având o hipoacuzie severă, pentru dânsul a fost o schimbare foarte mare. Dânsul a plecat acasă cu aparatele, foarte mulțumit, le-a purtat aproximativ două săptămâni și, după cele două săptămâni, dânsul a revenit în cabinet să îmi mulțumească de această schimbare, că l-am ajutat, practic, să audă din nou normal. Și-a dat seama că aude cântecul păsărilor din nou. Și un alt caz: un domn protezat bilateral a mers acasă, tot așa, mulțumit de cum aude cu aparatele, cum se simte cu aparatele. După aproximativ o săptămână, m-a sunat să mă roage să verificăm aparatele, deoarece consideră că ele au o defecțiune, ceva s-a întâmplat cu ele, nu mai funcționează în parametrii normali, aude niște sunete. I-am spus: „Cu siguranță! Vă aștept în cabinet când puteți dumneavoastră să veniți, să verificăm exact ce s-a întâmplat, dacă s-a întâmplat ceva cu ele.” Am verificat aparatele, nu aveau nicio problemă. După o discuție mai amănunțită, de fapt, mi-am dat seama că dânsul nu mai auzea ticăitul ceasului, iar, având aparatele, pentru el era un sunet nou să audă din nou ticăitul ceasului.
Cecilia Caragea: Da, sunt sunete cu care noi suntem foarte obișnuiți: ticăitul ceasului, cântecul păsărelelor și așa mai departe. Și parcă nici nu le mai băgăm în seamă. Dar pentru aceste persoane hipoacuzice, care, recurgând la protezarea auditivă, aud din nou toate aceste sunete și se bucură de ele, este ceva extraordinar!
Corina Sarca, audioprotezist Clarfon Oradea: Da! Și, într-adevăr, e foarte ciudat la început, practic, până se obișnuiește să audă din nou toate sunetele normale…
Cecilia Caragea: Redescoperă lumea!
Corina Sarca, audioprotezist Clarfon Oradea: Corect. Corect! Da, așa este. Așteptăm pe toți pacienții, chiar dacă nu au o problemă de auz, să vină în cabinetul nostru Clarfon, să își verifice auzul, să facă o testare, care, bineînțeles, este gratuită, să vadă dacă e nevoie de protezare auditivă, iar dacă e, să nu o mai amâne. Și îi așteptăm pe toți pacienții care au nevoie de serviciile noastre cu audiogramă gratuită, cu aparate auditive de top și în noul cabinet din Oradea, de pe Bulevardul Dacia nr. 25.
Cecilia Caragea: Vă mulțumim tare mult și felicitări pentru noul cabinet Clarfon, care este atât de frumos!
Corina Sarca, audioprotezist Clarfon Oradea: Vă mulțumim din suflet și așteptăm toți pacienții să vină în cabinetul nostru!
Cecilia Caragea: Vă mulțumim!
Corina Sarca, audioprotezist Clarfon Oradea: Și eu mulțumesc!
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Așa este! Ajută-i să audă! este campania aceasta sau mai bine zis mottoul sub care stă această campanie care îndeamnă toate persoanele, indiferent de vârstă, să vină în cabinetele Clarfon să își testeze auzul. La noi, în fiecare cabinet Clarfon este gratuită această testare și ar fi bine ca o dată pe an fiecare să ne pășească pragul. Este gratuită și îi așteptăm cu drag!
Cecilia Caragea: Stăm de vorbă cu doamna audioprotezist Anda Coita despre campania de testare gratuită a auzului derulată de Clarfon.
Cecilia Caragea: Așadar, Clarfon și-a propus să ajute pe toată lumea să audă mai bine. Tocmai de aceea derulează această campanie Ajută-i să audă!, campanie de testare gratuită a auzului. Dar cred că această campanie se referă la noi toți, pentru că noi toți putem să facem ceva ca să îi ajutăm pe ceilalți să audă mai bine. Putem să ne aducem bunicii, străbunicii, mătușile mai în vârstă într-un cabinet Clarfon, pentru o testare a auzului, pentru că, odată cu înaintarea în vârstă, ei s-ar putea să aibă nevoie de un ajutor în privința sănătății auzului.
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Așa este. Orice persoană care ne trece pragul în cabinetul nostru și beneficiază de o testare gratuită a auzului, la rândul ei, aceea persoană recomandă și altor persoane cabinetul pentru această testare. Noi avem un card gift pe care îl oferim tuturor pacienților și, pe baza acestui card, dânșii beneficiază de testarea gratuită.
Cecilia Caragea: Adică oricine vine și se testează în cabinetul Clarfon este îndemnat, îndrumat să spună și altora de această testare gratuită.
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Cineva din familie, o persoană cunoscută, indiferent… așa ducem mai departe această tradiție a noastră de a testa gratuit orice persoană.
Cecilia Caragea: Și o persoană care vrea să vină să se testeze gratuit ce trebuie să facă?
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Are nevoie doar de buletin, ca să îi putem înregistra datele.
Cecilia Caragea: Trebuie să se programeze telefonic înainte? Dacă vine pur și simplu…
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Este în regulă. În principiu, lucrăm pe bază de programare, dar, și dacă vine inopinat acea persoană, dacă așteaptă puțin, o servim cu mare drag. Avem un flux destul de mare de pacienți, având în vedere faptul că locația actuală a cabinetului este aproape de Policlinica Spitalului Județean. Până acum un an și jumătate, noi am fost pe Bulevardul General Magheru, ca locație, dar de un an și jumătate ne-am relocat pe Strada Dr. Louis Pasteur, care este strada Policlinicii de la Spitalul Județean, magazinul Crișu… este o zonă centrală și, astfel, suntem mult mai aproape de persoanele care au nevoie de testare sau, eu știu, de îndrumare în sensul acesta.
Cecilia Caragea: Este vorba de vechiul cabinet Clarfon din Oradea, pentru că de curând s-a mai deschis un cabinet Clarfon în Oradea, pe Bulevardul Dacia!
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Așa este. Era nevoie să deschidem un nou cabinet, cu o locație mai îndepărtată, pentru că și pacienții din zona respectivă au nevoie de acces la serviciile noastre, așa încât pacienții se bucură că pot merge în două locații ale noastre, atât pacienții vechi care au nevoie de îndrumare, cât și cei noi care vin.
Cecilia Caragea: Da, pentru că Oradea este mare și-apoi vin pacienți din întreg județul Bihor și-apoi și de la Băile Felix, pacienți care pot să vină la Băile Felix din toată țara.
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Categoric! Județul Bihor este un județ destul de mare. La mine în cabinet vin pacienți și din Ștei, Beiuș, așa încât, într-adevăr, fluxul de pacienți este destul de mare și era imposibil ca un singur cabinet să facă față. Studiile arată că o persoană hipoacuzică are nevoie de 5-7 ani pentru a trece pragul unui cabinet de testare a aparatelor auditive.
Cecilia Caragea: Foarte mult.
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Și-atunci încercăm să le explicăm tuturor că persoanele hipoacuzice au nevoie de susținere și de ajutor, în sensul de a apela și de a cere ajutor în rezolvarea acestei probleme. Pentru că există soluții. Soluțiile sunt destul de simple. Iar noi, la Clarfon, nu vindem aparate auditive, ci, practic, oferim sprijin persoanelor hipoacuzice prin găsirea tuturor soluțiilor necesare.
Cecilia Caragea: Da, pentru că este vorba de o consiliere, în primul rând, să vezi ce aparat auditiv i se potrivește fiecărui pacient, în funcție de hipoacuzia pe care o are, în funcție inclusiv de bugetul pe care și-l poate permite pentru aparatele auditive, în funcție de multe lucruri.
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Categoric, în procesul acesta de testare se include și o analiză a pacientului respectiv și a situației. După o discuție cu pacientul, noi ne dăm seama care sunt nevoile și cum putem să ne adaptăm în funcție de necesitățile acelei persoane.
Cecilia Caragea: Și-apoi lucrurile nu se sfârșesc aici, pentru că pacienții respectivi trebuie să revină în cabinet periodic, pentru curățarea aparatului, pentru schimbarea anumitor piese.
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Obligatoriu! Sprijinul pe care noi îl oferim nu este numai pe moment, adică în oferirea de soluții, ci și în mentenanța aparatului auditiv. Este foarte important să știe că, în toți anii în care persoana poartă acest aparat, are în cabinetul nostru…
Cecilia Caragea: Un sprijin! Un prieten chiar!
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Și o soluție în orice reprezintă întreținerea și purtarea aparatului. Categoric, la 6 luni, obligatoriu, pacientul trebuie să revină în cabinet pentru o retestare și o analiză a situației în acel moment. Atunci când vorbim despre găsirea soluțiilor optime pentru pacienții noștri, ne referim și la faptul că noi protezăm și cu aparate performante, dar și cu aparate de bază, care se pot obține prin depunerea unui dosar la Casa de Asigurări de Sănătate. Și, în urma aprobării acelui dosar, pacientul revine în cabinet pentru a obține acel aparat în prețul pe care îl dă Casa de Asigurări. Categoric, în gama noastră de aparate auditive găsim de la cele de bază, cum spuneam, până la cele mai performante aparate. În funcție de vârstă, în funcție de dorința fiecărui pacient, noi prezentăm toate ofertele pe care le avem în cabinet și în gama noastră. Ținând cont de toate aceste aspecte, avem foarte mulți pacienți care ne calcă pragul zilnic. Sunt pacienți care doar doresc o informație, sunt persoane din familie care doresc să își aducă bunicul sau bunica la noi în cabinet și ne întreabă ce este de făcut. Dar avem și pacienți care ajung în cabinetul nostru de la medicii ORL-iști cu care noi colaborăm, cei care sunt la Policlinică, de care suntem foarte aproape. Și aceștia, la rândul lor, sunt foarte încântați că putem să îi ajutăm atunci când este o nevoie urgentă de testare a unei persoane, iar dânșii nu au o audiogramă recentă pe care să se bazeze.
Cecilia Caragea: Astfel spus, sunteți aproape de toți pacienții. Dar există anumite cazuri care pe dumneavoastră v-au impresionat mai mult?
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Sincer, da, fiecare caz pe care l-am avut m-a impresionat într-un anumit fel și niciunul nu seamănă cu celălalt. Dar cel mai mult mă impresionează persoanele tinere care au și o profesie de o anumită natură.
Cecilia Caragea: Adică?
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Adică muzicienii, care zilnic au nevoie de o acuitate cât mai precisă și, atunci când apare situația sau au senzația că nu aud la fel de bine, automat, apelează la medic și, în speță, la noi. Este foarte foarte important pentru ei, pentru că lucrează într-un mediu zgomotos, să se testeze mult mai des decât celelalte persoane. Și așa apar situații de genul acesta, în care pacienta… De exemplu, astăzi am avut o domnișoară care zicea: „Gata! Nu mai aud! Și eu sunt muzician!” și, când i-am spus că are un auz foarte bun, a fost mirată, s-a bucurat. După aceea, mi-a spus: „Profesia mea este muzician și pentru mine este cel mai important auzul.”
Cecilia Caragea: Da, câteodată îți faci probleme fără să existe un suport real, îți faci griji doar pentru că ți se pare ceva. Și e mai bine să știi sigur! Vii într-un cabinet Clarfon și îți testezi auzul.
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Avem și persoane care nu vin atunci când simt că este o problemă, amână, de cele mai multe ori, să consulte un medic ORL-ist și să ajungă într-un cabinet de testare. Și atunci problema este mult mai serioasă. Și este un proces mai îndelungat cu acele persoane. Întâi se tratează și după aceea vin mai des la testarea auzului. De aceea, noi avem baza noastră de date, pacientul este căutat și se compară audiograma făcută în data… prima oară când a venit la noi în cabinet… se compară cu rezultatul din prezent, dacă este o problemă sau o situație.
Cecilia Caragea: Deci aveți și un istoric al fiecărui pacient.
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Categoric! La noi rămâne, în baza noastră, absolut tot ce i-am făcut acelui pacient, de la audiogramă, proba cu aparatul auditiv… și tot ce i s-a făcut acelui pacient este înregistrat și monitorizat.
Cecilia Caragea: Și se poate vedea evoluția hipoacuziei.
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Și asta este foarte important. Chiar și pentru purtătorii de aparat auditiv este foarte important să se vadă o îmbunătățire, poate, a auzului de când s-a protezat și până în prezent.
Cecilia Caragea: Deci se poate și să ți se îmbunătățească auzul?
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Da, se poate observa o îmbunătățire a auzului în cazul purtătorilor de aparate auditive, tocmai pentru că aparatul auditiv stimulează nervul auditiv prin producerea de sunete și captarea acestora. Într-adevăr, purtarea aparatului ajută, îmbunătățește clar calitatea vieții. Și nu mai trebuie privită această situație ca un handicap, ci ca o normalitate, la urma urmei. Eu, personal, mă bucur foarte mult că fac parte din echipa Clarfon, deoarece zilnic am ocazia să ajut oamenii, să îi îndrum astfel încât să se bucure cu adevărat de viață.
Cecilia Caragea: Cred că pentru o asemenea profesie, oricum, este nevoie de vocație.
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Categoric! Dacă nu ai în sinea ta și în sânge ideea sau, mă rog, dorința de a-ți ajuta semenii, cam… nu ești făcut pentru așa ceva.
Cecilia Caragea: Dar mă bucur că la Clarfon există asemenea oameni! Și vă mulțumesc tare mult pentru toate aceste sfaturi, pentru toate aceste îndemnuri pentru o viață mai bună!
Anda Coita, audioprotezist Clarfon Oradea: Și eu vă mulțumesc mult și… să auzim de bine! Ajută-i să audă!