Sanatatea Auzului – Un nou Cabinet Clarfon in Bucuresti Sectorul 4, in cartierul Berceni, pe Bulevardul Constantin Brancoveanu
0Sănătatea Auzului – Un nou Cabinet Clarfon în București Sectorul 4, în cartierul Berceni, pe Bulevardul Constantin Brâncoveanu
Invitaţi: domnul Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon (www.clarfon.ro, www.facebook.com/clarfonro, 031 9111), doamna Roxana Rusu, director zonal Clarfon, și doamna Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu (Bd. Constantin Brâncoveanu nr. 116, sectorul 4, București, 0770.899.518)
Dialog realizat de Cecilia Caragea
Cecilia Caragea: Rețeaua de cabinete de testare și de protezare auditivă Clarfon și-a propus să se extindă în întreaga țară, și-a propus să fie prezentă în fiecare județ al României, dar și să deschidă mai multe cabinete în București. De curând, a deschis un nou cabinet în cartierul Berceni, un cabinet frumos, luminos, situat pe Bulevardul Constantin Brâncoveanu.
Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Clarfon București, din nou! Clarfon, calitatea auzului tău! Un nou cabinet în București, pe Bulevardul Constantin Brâncoveanu nr. 116. Era o zonă neacoperită de cabinetele Clarfon și am dorit să rezolvăm această problemă, pentru că pacientul hipoacuzic are nevoie de ajutor. Pacientul hipoacuzic aude, dar nu înțelege, pacientul hipoacuzic dă televizorul mai tare, pacientul hipoacuzic trebuie să audă mașina, trebuie să audă alarma. Pacientul hipoacuzic trebuie ajutat de membrii familiei, de prieteni și de cunoștințe. Și lansăm un îndemn: „Ajută-i să audă!”, pentru că un pacient hipoacuzic neprotezat este un pacient trist, pentru că un pacient hipoacuzic ce nu poartă aparat auditiv este un pacient cu risc de demență de cinci ori mai mare, cu risc de Alzheimer și de depresie. Dacă îi ajutăm să audă, o să avem în jurul nostru persoane integrate social, persoane fericite, persoane ce pot comunica cu cei din jurul lor, persoane care se pot integra social și să fie membri activi ai societății. Riscul de accelerare a îmbătrânirii este mult mai scăzut la o persoană ce poartă aparate auditive. Tocmai de aceea, testarea auzului este gratuită pentru toți pacienții ce vor să-și evalueze auzul la cabinetele Clarfon. Te așteptăm în cabinetul din B-dul Constantin Brâncoveanu nr. 116, dar și în restul cabinetelor Clarfon din întreaga țară, 80 de cabinete în momentul de față!
Cecilia Caragea: Stăm de vorbă despre sănătatea auzului cu doamna Roxana Rusu, director zonal Clarfon, care se ocupă, printre altele, și de București. Și suntem în noul cabinet Clarfon deschis în Bulevardul Constantin Brâncoveanu. Mai era nevoie de încă un cabinet în București?
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Sigur că da! Având în vedere că, în București, acum ne aflăm în sectorul 4… sectorul 4 are ca populație aproximativ 330.000 de locuitori. Noi deja aveam un cabinet, pe Șoseaua Olteniței la nr. 162, și era mare nevoie de încă un cabinet, așa că am venit mai aproape de pacienții noștri ca să-i ajutăm mai mult!
Cecilia Caragea: Sunteți prezenți în toate sectoarele Bucureștiului, da?
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Sigur că da! În sectorul 1, de exemplu, avem un cabinet, în sectorul 2 avem patru, în sectorul 3 avem două, în sectorul 4 acum avem, la fel, două, în sectorul 5 recent am deschis încă unul, deci avem și acolo două, în sectorul 6 avem, de asemenea, două cabinete. Suntem prezenți peste tot!
Cecilia Caragea: Echilibrat, pe sectoare, ca să spunem așa.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Exact!
Cecilia Caragea: Mai multe cabinete în sectoarele mai populate.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Mai populate… O să mai deschidem în viitor alte cabinete, să fim și mai aproape, pacienților noștri să le fie mai ușor să ne viziteze și așa o să-i ajutăm pe toți să audă mai bine.
Cecilia Caragea: Înțeleg că este nevoie de multe cabinete de protezare auditivă. Să fi înțeles oamenii, într-adevăr, că trebuie să-și testeze auzul și să treacă la protezarea auditivă atunci când le este recomandată? Să fi înțeles faptul că aparatele auditive nu mai sunt astăzi ca pe vremuri, mari, inestetice, inconfortabile, uneori, ci sunt mici, discrete, performante? Să fi înțeles că merită să se protezeze auditiv atunci când trebuie, pentru calitatea propriei lor vieți și pentru sănătatea lor?
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Da, pacienții au început să înțeleagă, iar noi suntem aproape de dumnealor. Ne pot suna, desigur, iar noi le răspundem la toate întrebările pe care dumnealor le au.
Cecilia Caragea: Și îi direcționați, presupun, către cel mai apropiat cabinet de locul în care stau?
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Cu siguranță, asta facem, pentru că ne dorim să fim mai aproape, iar pacienții să nu depună un efort ca să ajungă la cabinetele noastre.
Cecilia Caragea: Da, ușurința de a ajunge într-un cabinet este esențială.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Desigur, este esențială. De exemplu, acest nou cabinet este amplasat strategic față de mijloacele de transport, mijloace de transport care fac legătura între Șoseaua Giurgiului, Strada Turnu Măgurele, Piața Sudului. Și, de altfel, este aproape de Spitalul „Marie Curie”.
Cecilia Caragea: Da, am constatat că multe cabinete Clarfon sunt aproape de spitale, de policlinici.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Suntem mai aproape de spitale deoarece pacienții, de multe ori, sunt trimiși de la medici către noi, să le realizăm o audiogramă. Noi facem audiograma gratuit. Iar de multe ori și noi trimitem pacienții către medicii ORL. Am deschis acest cabinet din B-dul Constantin Brâncoveanu nr. 116, pentru că în acest cartier, cartierul Berceni, sunt multe persoane în vârstă care au nevoie de două aparate auditive. Iar noi îi încurajăm întotdeauna să poarte două aparate auditive, pentru că auzul natural este cu două urechi.
Cecilia Caragea: Într-adevăr, pe măsură ce înaintăm în vârstă, ajungem să avem nevoie de aparate auditive. Am înțeles că vârsta de protezare auditivă a și scăzut foarte mult. Probabil, stilul de viață modern duce și la acest lucru. Am înțeles că vârsta de protezare este undeva pe la 55 de ani, astăzi, în România. Și, după cum spuneați, este recomandată protezarea bilaterală. Dar pacienții înțeleg acest lucru? Și încă ceva: pacienții își permit acest lucru, o protezare bilaterală? Pentru că, din ce am constatat, majoritatea se gândește, firesc, și la aspectele financiare.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Pacienții conștientizează că au nevoie de două aparate auditive și, de cele mai multe ori, suntem căutați pentru că noi avem în fiecare lună oferte excepționale. De exemplu, luna aceasta avem oferta 1+1 la toate aparatele din portofoliu.
Cecilia Caragea: La toate aparatele din portofoliu?
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Exact, la toate aparatele din portofoliu, tocmai din acest motiv, ca să încurajăm protezarea bilaterală și pentru persoanele care nu-și permit, dar și pentru persoanele care își permit și vor aparate de top.
Cecilia Caragea: Deci în luna mai, în cabinetul nou deschis din Bulevardul Constantin Brâncoveanu nr. 116, aveți 1+1 gratuit la toate aparatele auditive? Indiferent de prețul acestora?
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Nu, în luna mai, avem 1+1 gratuit la toate aparatele, în toate cabinetele. În toate cabinetele noastre avem oferta de 1+1 pentru toate aparatele din portofoliu.
Cecilia Caragea: Așadar, chiar dacă este vorba de un aparat cu un preț mai mic, chiar dacă este vorba de un aparat cu un preț mediu sau de un aparat cu un preț mai mare, aveți această ofertă de 1+1 gratuit.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Exact!
Cecilia Caragea: Și știu că aveți și contract cu Casa de Asigurări de Sănătate și pacienții pot să beneficieze și de acea decontare din partea Casei de Asigurări de Sănătate. Bineînțeles, dacă este vorba de pacienți asigurați. Asta înseamnă că, dacă un pacient vine și își dorește un aparat auditiv cu un preț mai mic, ceea ce înseamnă că mare parte din acest preț este compensat de Casa de Asigurări de Sănătate și el mai plătește doar acea mică diferență de preț care ar fi, al doilea aparat îl are gratuit din partea Clarfon.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Exact. Noi vrem să ajutăm toți pacienții să audă bilateral și atunci avem 1+1 la toate aparatele din portofoliu.
Cecilia Caragea: Casa de Asigurări de Sănătate decontează 1.203 lei, o dată la cinci ani, pentru un aparat auditiv. Dar, dacă în luna mai vine un pacient care vrea un aparat de 2.000, 2.000 și ceva de lei, el va plăti diferența de la 1.203 lei până la prețul aparatului și al doilea aparat îl va primi gratuit din partea Clarfon.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Exact despre asta este vorba. Pentru că încurajăm protezarea bilaterală, pacientul va contribui cu doar câteva sute de lei, iar un aparat îl primește gratuit din partea noastră.
Cecilia Caragea: Și, să recunoaștem, este și o oportunitate pentru ca anumiți pacienți să poată să-și achiziționeze aparate ceva mai performante, pe care, în mod normal, nu și le-ar fi putut cumpăra la preț întreg.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Așa este. Noi avem aparate auditive pentru toate buzunarele, dar, cu cât purtăm un aparat mai bun, mai performant, tehnologia, oricum, a avansat, atunci și auzul este mai clar. Încurajăm pacienții să poarte bilateral aparate de clasă medie, performante, dar și aparate cu un preț mai mic.
Cecilia Caragea: Și cred că ar mai trebui să spunem ceva: toate aceste aparate noi, moderne, performante, sunt și foarte simplu de utilizat. Tot acest avans tehnologic nu face ca aparatele să fie mai dificil de utilizat, mai complicat de utilizat, face să fie mai simplu de utilizat, pentru că aceste aparate am înțeles că se autoreglează ele în funcție de mediul sonor în care se află pacientul. Așadar, pacienții mai în vârstă n-ar trebui să-și facă probleme că n-ar ști să utilizeze un aparat performant. Dimpotrivă, le-ar simplifica viața.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Exact despre asta este vorba, pentru că majoritatea pacienților în vârstă fug de tehnologie. Aceste aparate de fapt, le ușurează utilizarea. Aparatele noastre, desigur, sunt reglate în cabinet, în urma efectuării audiogramei, de către specialistul audiolog. De exemplu, dumneavoastră, dacă veniți în cabinet și, în urma audiogramei, specialistul din cabinet observă că aveți o hipoacuzie, o să vă probeze aparate, dar, atunci când le probează, le reglează pe calculator cu audiograma dumneavoastră, desigur. Și, atunci când veți merge la petreceri, în restaurant, poate sunteți în trafic sau poate sunteți acasă cu familia, aparatele sunt destul de performante și se orientează către vocea interlocutorului. Iar în mediile zgomotoase aparatele au această capacitate de a elimina zgomotul de fond.
Cecilia Caragea: Înțeleg că aceste aparate noi, moderne, performante îi ajută pe pacienți să aibă o viață normală, ca să spunem așa. Știm, pacienții hipoacuzici au, de regulă, nevoie să te vadă vorbind din față. Altfel, poate nici nu știu că vorbești cu ei. Dacă vorbești din lateral sau din spate, un pacient hipoacuzic nu te aude. Dacă port un asemenea aparat auditiv ca hipoacuzic, aud pe cineva dacă vorbește din spatele meu, din laterala mea?
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Da, pacientul poate să audă din toate unghiurile, chiar și din spate. În momentul în care noi reglăm aparatele, nu-l lăsăm să plece cu aparatele nereglate suficient. Și facem teste, facem probe. Vorbim și din față, și din spate, și din lateral, ca să ne asigurăm că vorbirea este înțeleasă. Pe un ton normal, desigur.
Cecilia Caragea: Așadar, pacientul hipoacuzic protezat într-un cabinet Clarfon va pleca din cabinetul Clarfon după ce i se face acest test. I se pun aparatele auditive, iar audiologul din cabinet vorbește cu pacientul pe un ton normal, din lateral, din spate și așa mai departe, astfel încât pacientul, când va pleca cu aparatele auditive, să poată să-și audă și copiii de pe bancheta din spate a mașinii și să audă dacă-l strigă cineva și așa mai departe.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Exact despre asta este vorba. De multe ori, ieșim și afară, într-un mediu zgomotos, ca să-și dea seama cum este cu noul auz, ca să spun așa.
Cecilia Caragea: Așadar, audiologul, audioprotezistul din cabinetul Clarfon iese cu pacientul în fața cabinetului, în stradă, ca să facă niște probe.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Exact! Se întâmplă, de multe ori, ca pacienții să spună: „Da, doamna specialist, dar aici este un mediu special pentru testare și acustica este creată special ca să auzim noi mai bine.” Tocmai din acest motiv, noi ieșim și afară, în stradă, să testăm aceste aparate auditive, ca pacientul să își dea seama că va auzi așa cum își dorește în viața cotidiană.
Cecilia Caragea: Și înțeleg că și după protezarea auditivă pacienții revin în cabinetele Clarfon, pentru că au nevoie de diferite accesorii. Au nevoie de diferite reparații, uneori.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Așa este. Pacienții, din momentul în care își achiziționează aparatele auditive, au nevoie de suportul nostru. Iar noi, luna aceasta, de altfel, venim cu o altă ofertă. Avem 30% reducere la accesorii. Practic, între noi și pacienți se creează o legătură foarte frumoasă, pe termen lung. Devenim ca o familie.
Cecilia Caragea: Și această reducere de 30% la accesorii este valabilă în toate cabinetele Clarfon, în luna mai?
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Sigur că da. În toate cabinetele noastre Clarfon, în luna mai. Sunt convinsă că, având aceste oferte, atât pacienții, cât și membrii familiilor lor vor veni la cabinetele noastre cu mare încredere și cu zâmbetul pe buze.
Cecilia Caragea: Așa ar și trebui, pentru că, până la urmă, pentru sănătatea lor o fac, pentru calitatea vieții lor o fac.
Roxana Rusu, director zonal Clarfon: Exact!
Cecilia Caragea: Suntem în noul cabinet Clarfon deschis pe Bulevardul Constantin Brâncoveanu nr. 116, în București, în sectorul 4, și stăm de vorbă cu doamna audioprotezist Andreea Alkabir. Înainte de toate, cum ați ales această profesie?
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Primul început a fost, să spun așa, încă din facultate, de când am urmat Universitatea Politehnică din București, specializarea Inginerie Medicală. Încă de acolo am început să lucrăm cu aparatele, inclusiv aparatură medicală ce ține și de audioprotezare. Ulterior, am urmat Academia de Studii Economice, unde am absolvit un master la Managementul Serviciilor de Sănătate. Iar acum am ajuns aici, la Clarfon, audioprotezist. După acest master, am urmat un curs organizat de Clarfon unde am învățat cum să facem audiogramele, timpanogramele, cum să alegem aparatele auditive potrivite fiecărei hipoacuzii a pacienților și cum să interacționăm cu aceștia.
Cecilia Caragea: Într-adevăr, să interacționezi cu pacienții hipoacuzici necesită abilități speciale.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Exact. Eu de aceea am ales această profesie, pentru că îmi place să lucrez cu persoanele vârstnice și le pot înțelege necesitățile și problemele. De aceea, când vine un pacient în cabinet, trebuie să am răbdare cu el și să-i explic procedurile pe care le vom face în cadrul consultației.
Cecilia Caragea: Mai ales dacă este vorba de un pacient care vine pentru prima dată să-și testeze auzul și să vadă dacă nu cumva are nevoie de o protezare auditivă. Nu știe dacă nu cumva îl doare ceva, dacă nu este ceva inconfortabil.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Da, într-adevăr, așa este. Noi, încă de la prima consultație, informăm pacienții ce urmează să se întâmple, le spunem despre audiograma pe care o facem, că nu este nimic dureros și inconfortabil pentru pacienți, iar ulterior vedem dacă aceștia au nevoie de protezare auditivă sau dacă au un auz normal.
Cecilia Caragea: Și, dacă au nevoie de un aparat auditiv, presupun că-i și consiliați ce aparat auditiv li s-ar potrivi.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Da, bineînțeles că îi ajutăm în acest sens, deoarece este cel mai important pas, pot spune, în protezarea auditivă, felul în care îl ajutăm pe pacient să aleagă aparatul auditiv potrivit pentru hipoacuzia lui.
Cecilia Caragea: Înțeleg că faceți diferite teste, și în cabinet, dar și în fața cabinetului, tocmai pentru ca pacientul să vadă cum ar auzi și pe stradă, când ar merge la piață.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Da, prima dată se face testul în cabinet, pacientul încearcă prima dată un aparat auditiv și vede diferența dintre un auz normal și auzul pe care-l are înainte să poarte o proteză auditivă. Iar apoi… să-l introducem ușor, așa, să spun, în această viață nouă pentru pacient, facem proba și în afara cabinetului, să vadă exact cum sunt sunetele și cum se aude zgomotul exterior.
Cecilia Caragea: Pentru că afară este și un zgomot de fond foarte puternic.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Exact. Chiar pentru acest aspect avem și anumite aparate care se autofocusează în funcție de mediul în care se află pacientul nostru. Și-atunci ele ne ajută, oarecum, să reducem zgomotele de fundal.
Cecilia Caragea: Adică există aparate auditive care, în mod normal, reduc zgomotul de fond.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Da. Și acest lucru face ca pentru pacient să fie mult mai ușoară și mult mai limpede acomodarea cu aparatul auditiv.
Cecilia Caragea: Știu, totuși, că există o multitudine de aparate auditive. Cum îl alegeți pe cel care ar fi potrivit pentru un anume pacient?
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: În primul rând, ne dăm seama încă din anamneza pacientului. O altă caracteristică este forma conductului auditiv pe care pacientul îl are, tipul și gradul hipoacuziei și situația materială a pacientului sau ceea ce își dorește de la performanțele aparatelor auditive, cât de performante să fie și ce își dorește de la acestea.
Cecilia Caragea: Așadar, alegerea aparatului auditiv se face ținând cont de canalul auditiv al pacientului, dar și de necesitățile acestuia, ținând cont de stilul lui de viață, în ce mediu își desfășoară activitatea și așa mai departe. Dar, bineînțeles, și în funcție de posibilitățile financiare, de bugetul fiecăruia.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Da, pentru că avem o gamă foarte largă de aparate auditive și atunci putem ajuta pe toată lumea, în funcție de necesitățile și de dorințele pacienților. Cei mai mulți dintre pacienți aleg aparatele de nivel mediu, chiar spre superior, deoarece, totuși, este o investiție în sănătate și într-o viață nouă, aș putea spune.
Cecilia Caragea: Și nici nu-ți iei un aparat auditiv decât o dată la câțiva ani. Și-atunci merită acea investiție.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Exact. Aparatele noastre au o durată de viață de până la 5 ani, dar avem și pacienți care au aparatele chiar de 6-7 ani, cumpărate de la noi, și sunt în stare de funcționare foarte bună, aș putea spune.
Cecilia Caragea: Așadar, dacă-ți iei un lucru de calitate, te ține mult.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Noi le oferim și reglarea aparatelor în mod gratuit la noi în cabinet, deoarece, după o anumită perioadă, pacientul va simți nevoia că îl deranjează ceva sau un zgomot de afară, un zgomot de fundal, se aude o voce în ecou, ascuțită… Iar toate aceste modificări ale aparatelor auditive se fac tot la noi în cabinet.
Cecilia Caragea: Periodic, pacienții vin la dumneavoastră pentru mici reglaje sau pentru service, dacă este nevoie.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Da, noi ținem legătura cu pacienții noștri după protezare și îi ajutăm în orice dificultate pe care aceștia o întâmpină.
Cecilia Caragea: Și, bineînțeles, dacă un pacient, la un moment dat, chiar dacă aparatul lui este bun și ar mai ține, își dorește un nou tip de aparat auditiv, poate să vină la dumneavoastră și îl consiliați din nou ce să aleagă. Pentru că se schimbă lucrurile foarte mult, am înțeles, și apar aparate auditive din ce în ce mai performante. Așadar, cineva care are un aparat de 5-6 ani poate să vină să-și ia un alt aparat, chiar dacă vechiul aparat este bun.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Da, într-adevăr, pentru că apar tot timpul aparate noi, iar noi avem și diferite promoții pentru aparatele de top care vin la noi în Clarfon. Iar pacienții sunt invitați să le și testeze, nu doar să cumpere, chiar să le și testeze la noi în cabinet și să vadă diferența de tehnologie. Și aceștia ajung la concluzia că merită să ții pasul cu tehnologia avansată.
Cecilia Caragea: Chiar dacă pentru unii pacienți reprezintă, totuși, un oarecare efort financiar achiziționarea unui aparat performant, de top, merită să facă această investiție, pentru că este o investiție pe câțiva ani și este vorba de propria sănătate și de calitatea vieții.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Da. Și îi putem ajuta chiar și cu varianta de rate, rate fără dobândă la noi în cabinet. Și chiar și Casa de Asigurări le oferă o sumă de 1.203 lei pentru o nouă achiziție a unui aparat auditiv.
Cecilia Caragea: Și ei plătesc diferența, adică ceea ce este peste 1.203 lei.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Da, pacientul plătește o diferență, alege să o plătească în rate sau poate plăti integral. De aceea, noi îi așteptăm pe pacienți să vină în cabinetul nostru nou deschis în cartierul Berceni, să facă o analiză a auzului, chiar și preventiv, chiar dacă aceștia nu au niciun fel de problemă momentan.
Cecilia Caragea: Da, chiar dacă nu simți că ai o problemă cu auzul, o deficiență de auz, este bine să vii să-ți faci o testare a auzului, pentru că s-ar putea ca tu să nu sesizezi, de fapt, că ai o problemă cu auzul.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Într-adevăr, am avut și pacienți care au spus: „Mi se pare că eu aud bine” sau „nu am niciun fel de problemă cu auzul”, iar, în urma audiogramei, am văzut că există o mică scădere a nivelului auditiv. Dar a fost bine, pentru că au putut să ia măsuri din timp.
Cecilia Caragea: Corect. De orice lucru, dacă te ocupi de la bun început, de la primele semne, de la primele simptome, e cu totul altceva.
Andreea Alkabir, audioprotezist Cabinetul Clarfon București Brâncoveanu: Exact. Asta se întâmplă și în protezarea auditivă. Cu cât luăm lucrurile mai din timp, cu atât îi putem ajuta mai bine pe pacienții noștri. Tocmai de aceea, îi aștept pe cât mai mulți să vină la noi în cabinet, să-și testeze calitatea auzului, mai ales că audiograma este în mod gratuit la noi, în cabinetele Clarfon.
Cecilia Caragea: Corect! Trebuie să faci ceva pentru sănătatea ta auditivă!