Dialoguri pentru Sanatate – Prin ce se diferentiaza Cabinetele Clarfon. Explica Ionut Stefanescu, director general Clarfon
0Dialoguri pentru Sănătate – Prin ce se diferenţiază Cabinetele Clarfon. Explică Ionuţ Ştefănescu, director general Clarfon
Invitat: domnul Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general al Cabinetelor Clarfon (www.clarfon.ro, www.facebook.com/clarfonro, 031 9111)
Dialog realizat de Cecilia Caragea
Cecilia Caragea: De foarte multe ori, ne confruntăm cu câte o durere, ne supără câte ceva. Nu vedem bine, nu auzim bine și amânăm să luăm măsurile de rigoare pentru starea noastră de sănătate. Greșit! Pentru că nu se schimbă nimic, așa, pur și simplu. Doar se agravează lucrurile. Trebuie să facem ceea ce avem de făcut pentru sănătatea noastră cât mai din timp, să luăm măsuri din timp. Astăzi, de Ziua Mondială a Sănătății, am venit în vizită la Clarfon. Stăm de vorbă cu domnul Ionuț Ștefănescu, directorul general al Cabinetelor Clarfon, și vrem să aflăm de ce este atât de importantă sănătatea auzului, cum să avem grijă de sănătatea auzului și de ce este atât de important să luăm măsuri din timp în privința protezării auditive.
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Ce ar trebui să știe pacientul legat de protezarea auditivă? În primul rând, acest domeniu s-a dezvoltat, încât cabinetele de protezare auditivă sunt prezente în marile orașe și pacientul se poate adresa direct unui cabinet de protezare auditivă. Aș recomanda un cabinet de protezare auditivă Clarfon și să caute pe internet aparate auditive Clarfon, pentru că există și „aparate auditive” care sunt amplificatoare de auz, iar acele dispozitive pot agrava sau nu sunt atât de eficiente și nu sunt recomandate sau indicate în hipoacuzie.
Cecilia Caragea: Adică nu luăm pur și simplu un amplificator de sunet fără să ne facem consultațiile de rigoare, care se fac în cabinetele Clarfon.
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Corect! Un aparat auditiv este un dispozitiv medical, se adaptează, se personalizează după auzul pacientului, o să vedem că se adaptează și la forma conductului auditiv, în cazul unor modele de aparate auditive. Amplificatoarele de auz despre care vorbeam, din contră, nu compensează pierderea de auz așa cum ar trebui. Și sunt pacienți care, după mai multe încercări de achiziție de pe internet, la sume mici, în două-trei rânduri, a trebuit, la un moment dat, să renunțe la această soluție și să vină la un cabinet de protezare auditivă profesionist. Ce înseamnă protezare auditivă și protezare auditivă la Clarfon? Înseamnă că pacientul își poate rezolva problema de auz rapid și eficient. Nu trebuie să vină cu bilet de trimitere de la medicul de familie. Primul pas pe care trebuie să-l facă este în cabinetul de protezare auditivă Clarfon, pentru că aici specialiștii noștri audioproteziști evaluează conductul auditiv și auzul. Adică vedem dacă este dop de ceară, se testează auzul și se află pragul de auz și, în urma acestui diagnostic, audioprotezistul recomandă o soluție. Deci ar fi primul pas, din punctul nostru de vedere, pentru că, și la medic dacă ajunge, la medicul ORL sau la medicul de familie sau de altă specializare, este trimis tot la cabinetul de protezare auditivă, ca să poată să i se evalueze auzul. Noi facem o evaluare a pragului de auz, dar și o evaluare a funcționării urechii medii, printr-o timpanogramă. Deci, practic, putem să facem niște teste complexe și complete, într-un mediu profesionist.
Cecilia Caragea: Și înțeleg că nu este atât de dificil să ajungi la un cabinet Clarfon, pentru că sunt 60 de cabinete Clarfon în țară și toate au aceleași standarde. Adică, indiferent în ce oraș ai fi, poate într-un oraș mai mic, standardele sunt aceleași ca în București.
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Sigur! Aceleași soluții, specialiștii sunt formați în cadrul firmei, vin și cu experiență, aceleași produse, aceeași politică de preț peste tot. Avem o politică de preț orientată către pacient, pe care foarte mulți pacienți o cunosc, de-a lungul timpului, de la reduceri, aș spune eu, în unele cazuri, semnificative. Atunci când lansăm un produs nou, reducerea noastră este aproape la prețul de achiziție, pentru că vrem ca pacientul să testeze acel produs nou. Avem un sistem de rate fără dobândă. Și avem și un contract cu Casa de Asigurări de Sănătate, prin care pacientul poate să-și compenseze aparatul auditiv. În urma anamnezei, în urma discuției cu pacientul, ne orientăm pe produsul potrivit și pe soluția potrivită, pentru că soluția poate să fie una adaptată fiecărui pacient, în funcție de nevoile lui, atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere al produsului – calitativ, tehnologie, formă, ce are el nevoie…
Cecilia Caragea: Așadar, soluții există, totul este ca pacienții să se adreseze din timp cabinetelor Clarfon. De ce este atât de important să se adreseze din timp? Ce riscă dacă nu vin la timp?
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Bună întrebare! Noi promovăm… în momentul în care ești hipoacuzic, creierul tău nu mai funcționează pe o anumită zonă, depui un efort să înțelegi. Poți să capeți o depresie, riscul de demență este mai accentuat la persoana hipoacuzică ce nu poartă aparat auditiv. De asemenea, purtarea unui aparat auditiv crește stima de sine. Te integrezi social, comunici, ești mai fericit, ești mai vioi, trăiești din nou! Deci, din toate punctele de vedere, se recomandă purtarea unui aparat auditiv, care este și un tratament pentru ureche: stimulează nervul auditiv și îl menține în funcție, ca și cum ai face sport.
Cecilia Caragea: Și, dacă nu porți aparat auditiv, poate să-ți slăbească auzul tocmai pentru că nu porți aparat auditiv?
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Există o degenerescență nervoasă și o persoană care are o hipoacuzie severă profundă, care stă într-un mediu fără sunete timp de câțiva ani, practic, uită să mai vorbească. E ca și cum știi o limbă străină pe care n-o practici. Practic, auzul îți antrenează creierul. Tocmai de aceea, efectul este benefic și pentru sănătatea mentală, nu numai pentru a te integra și a comunica. Dar ce este mai plăcut decât a auzi persoanele din jurul tău, a comunica cu cei din jurul tău, a auzi o muzică, un film… a auzi ce se întâmplă în jurul tău?… Îți dă un sentiment de siguranță. Iar soluțiile, aparatele auditive din ziua de astăzi sunt atât de interesante, încât unele aparate auditive sunt mici și discrete, confecționate pe conductul auditiv al pacientului, astfel încât cei din jurul tău să nu observe că tu porți un aparat auditiv.
Cecilia Caragea: Și presupun că nici nu te deranjează deloc.
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Nu te deranjează, pentru că este adaptat și este făcut după un mulaj al conductului auditiv. Probabil de aceea un cabinet de protezare auditivă diferă de achiziția online a amplificatoarelor auditive. Și se oferă, practic, un produs, o soluție performantă și profesionistă…
Cecilia Caragea: Personalizată!
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Da! La care ar trebui să apelăm cu încredere și cu bucurie, pentru că, acum 30-40 de ani, aceste soluții erau inexistente pe piață sau erau într-un procent foarte mic, ca acoperire, adică nu puteai să te protezezi auditiv peste tot – veneai la București sau în marile orașe din țară, și erau produse mai simple, mai puțin sofisticate.
Cecilia Caragea: Astăzi, am înțeles că aparatele sunt și foarte mici!
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Da! Chiar aș vrea să vă arăt. Eu o să-mi pun în ureche un aparat auditiv intraauricular și o să observați că nu se vede. Acest aparat auditiv îmi poate compensa o hipoacuzie medie accentuată, poate să-mi selecteze mediile sonore în care eu activez – dacă ies afară, dacă intru în casă, dacă mă duc la birou sau la ședință, aparatul auditiv știe și se adaptează, astfel încât să mă ajute mai bine, mai optim la ceea ce vreau să fac, să comunic și să înțeleg mai bine. Deci îl pun în ureche… este atât de mic încât nu se observă, mai ales că nu se uită nimeni în urechea ta, să fim înțeleși! Acesta este un aparat auditiv complet în canal, care se personalizează în departamentul nostru tehnic, în urma unui mulaj, iar tehnologia din el este una avansată, ca procesare a sunetului.
Cecilia Caragea: Voiam să vă mai întreb ceva: cum se întrețin aceste aparate? Se strică, la un moment dat? Se pot strica?
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Sunt aparate care au o viață de funcționare destul de mare. În medie, am putea să luăm în calcul 5-6 ani. Este indicat ca după 5 ani să schimbăm aparatul auditiv, căci se schimbă și tehnologia. Ele se întrețin ca orice dispozitiv, adică, până la urmă, întreții și un telefon, întreții și o bicicletă… Orice dispozitiv pe care-l ai trebuie să-l întreții în felul lui. Acesta trebuie ferit, cât de cât, de umiditate, dar avem tot felul de truse de întreținere, dispozitive care usucă aparatul auditiv, în cazul în care intrăm în contact cu umiditatea. După cum vedeți, acum plouă, poate pacientul îl atinge de apă… Însă sunt aparate, cele care se pun în spatele urechii, care pot fi și waterproof, adică rezistente la apă, rezistente la șocuri mecanice, la praf…
Cecilia Caragea: Deci depinde de tipul de aparat.
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Da! Acesta este un aparat auditiv care îmi oferă discreție și confort, dar și o calitate a auzului foarte bună. O să-l dau jos…
Cecilia Caragea: Ele trebuie aduse, din când în când, pentru mentenanță?
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Da! Tocmai de aceea este bine că stăm de vorbă, pentru că pacientul hipoacuzic nu știe despre serviciile și produsele noastre. Suntem de 20 de ani pe piață, în acest an împlinim 20 de ani și ne-am bucura ca pacienții să cunoască sau să vorbească între ei despre existența noastră. Pentru că am oferit, în decursul timpului, tot felul de servicii gratuite, de curățare, de întreținere, de reparație gratuită a aparatelor auditive, indiferent de model și de marcă, conform unei proceduri. Adică noi, practic, putem să reparăm aparatele auditive gratuit dacă problema este la microfon sau la difuzor. Am dat, de-a lungul timpului, aparate auditive gratuit, prin tombole sau give away. Suntem, cred, singura sau cea mai activă firmă care se orientează pe nevoile pacienților. Adică ne dorim ca pacientul hipoacuzic să fie mulțumit. Avem și menținem de mai mult de 6 luni o campanie prin care aparatele auditive performante sunt reduse la jumătate de preț. Este o înțelegere cu producătorul și vrem ca pacientul să fie atras de purtarea unui aparat auditiv, să fie mulțumit de tehnologie. Oferim, prin această soluție, ce este mai bun la nivel mondial. Dacă pacienții ar ști ceea ce oferim noi, cu siguranță toți s-ar proteza la Clarfon!
Cecilia Caragea: Este foarte important ca, atunci când ai o nevoie, de exemplu, ai nevoie de un aparat auditiv, să te informezi. E prima etapă.
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Da. Este prima etapă. Și tocmai de aceea ne bucurăm că acum există metode de informare, există, cum să spun, un chat, așa, între pacienți și ei discută… „Du-te acolo” sau „Du-te în altă parte”… Însă ce este important este să știe pacientul că la noi problema se rezolvă rapid, nu-i trebuie bilet de trimitere de la medicul de familie… Și e primul pas pe care trebuie să-l facă. Să evite aparatele care sunt, de fapt, amplificatoare și nu se reglează față în față cu pacientul. Și să înțeleagă că noi putem găsi soluții împreună cu el, din punct de vedere financiar și din punct de vedere tehnologic… nu mai spun. Pentru că noi acoperim 70% din tehnologia de aparate auditive la nivel mondial, cu furnizorii cu care lucrăm. În luna aprilie, le pregătim o surpriză! De săptămâna viitoare o să avem un lot de aparate auditive cu un discount substanțial. Este un aparat auditiv pe care îl consider produsul perfect.
Cecilia Caragea: De ce?
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Pentru că este lansat în aprilie, deci are tehnologie de ultimă oră, și este un aparat auditiv pe care, din punct de vedere al prețului, îl ducem din nivelul medium/high în nivelul basic. Prin acest discount, orice pacient poate să și-l permită. Este un aparat auditiv care se conectează la telefon fără accesorii. Este un aparat auditiv care are o opțiune de volum automat, adică, dacă se duce în stradă, aparatul auditiv scade intensitatea, ca să-l protejeze, intră în casă sau la birou sau la o ședință, își ridică automat volumul. Când vorbesc despre aceste opțiuni, cât și de faptul că are 16 canale de frecvență, deci se reglează foarte fin, pe 16 frecvențe, mă refer la un aparat auditiv performant, deci un aparat auditiv performant pe care poate să și-l permită orice pensionar, care poate să fie accesibil pentru orice pacient. Aș opta, cel puțin în perioada aprilie 2023, pentru că avem Ziua Mondială a Sănătății și am legat, practic, această lună cu acest produs, cu testarea auzului gratuită în orice cabinet Clarfon, aș lua în calcul, dacă aș fi pacient și aș purta aparat auditiv și aș avea un aparat de 2-3 ani, aș opta să văd și această variantă, ca back-up, ca aparat auditiv de rezervă.
Cecilia Caragea: Așadar, și în luna aprilie 2023 aveți testarea gratuită a auzului în cabinetele Clarfon.
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Da! Și în luna aprilie 2023, pentru că o legăm de Ziua Mondială a Sănătății. Și de produsul de care v-am vorbit, aparatul auditiv care este produsul perfect, pacienții pot întreba la cabinetele Clarfon încă de astăzi, pentru că au fost informați colegii că vom avea acest produs începând cu săptămâna viitoare.
Cecilia Caragea: Și pot să-l testeze?
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Pot să-l testeze începând cu săptămâna viitoare, pentru că atunci vin în gestiune, le livrăm în țară…
Cecilia Caragea: Înțeleg că aceasta este o politică a Cabinetelor Clarfon, de a face testări pacienții, pe diferite aparate…
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Avem aparate pe care pacientul poate să le ia în probă pe o perioadă de 2 săptămâni și să vadă despre ce e vorba. Și să încerce diverse tehnologii de audiție, adică număr de programe, număr de canale de reglaj… și opțiuni.
Cecilia Caragea: Ați spus foarte frumos, că este un cadou Clarfon pentru pacienți, dar cred că ar trebui să ne gândim și noi la părinții noștri, la bunicii noștri și să îi luăm de mână, să îi ducem într-un cabinet Clarfon, să-și facă testările de care e nevoie și să le facem noi cadou aparatele de care au nevoie.
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Am gândit această promoție de Paște și prin prisma faptului că este o reuniune de familie. În toate familiile din țară și nu numai, oamenii se întâlnesc, familiile se reîntregesc și, atunci, e bine să avem grijă de părinții noștri, părinți cu care nu suntem în contact tot timpul, pentru că lucrăm în diverse orașe… Însă, dacă putem să-i ajutăm din punctul acesta de vedere, este binevenită o astfel de soluție. Deci am gândit-o și din punctul acesta de vedere. Chiar este un aparat auditiv ușor de folosit, deci pentru persoanele în vârstă sunt indicate aceste aparate auditive… Sunt aparate rezistente, sunt aparate eficiente.
Cecilia Caragea: Încă ceva: am văzut la dumneavoastră pe site că aveți și testarea auzului online.
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Da. Testarea auzului online este, practic, o pretestare, ca să îți evaluezi singur, în confortul casei tale, auzul, astfel încât să tragi o concluzie: „Am nevoie de următorul pas, către un cabinet de protezare auditivă sau mai aștept…”
Cecilia Caragea: Și-atunci, când mergem acasă, la părinți, la bunici, putem să-i ajutăm să-i facă această testare online, pentru că probabil nu s-ar descurca singuri, și, dacă este cazul…
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: De foarte multe ori, pacienții hipoacuzici nu acceptă sau nu-și dau seama că au pierdere de auz. Pierderea de auz survine treptat și de obișnuiești cu ea. Și pierderea de auz este selectivă, nu toate frecvențele, nu toate sunetele sunt scăzute. Unele sunt audibile, altele, nu. Tocmai din acest motiv, noi nu ne dăm seama că avem o problemă de auz. În momentul în care te duci într-un cabinet de protezare auditivă, ți se testează auzul pe fiecare frecvență în parte, frecvență importantă pentru auz, pentru comunicare și pentru a auzi sunetele din jur. Și poți să rămâi surprins să vezi că, de fapt, pe unele frecvențe nu auzi. Căci factorii care ne afectează auzul sunt multipli. Și unii chiar au acționat asupra urechii și auzul a scăzut. A scăzut selectiv. Și, în momentul în care ai și o dovadă, un test obiectiv despre problema ta de auz, un test cert, atunci poți să iei o decizie împreună cu specialistul și împreună cu familia.
Cecilia Caragea: Da, corect! Tu nu-ți dai seama că nu auzi anumite lucruri. Trebuie să ți se spună și trebuie să ți se dovedească acest lucru!
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Da! Așa este!
Cecilia Caragea: Și-apoi, soluții există! Care sunt și accesibile financiar, pentru că există și varianta de rate.
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Sigur că da! Există și varianta de rate. Iar, în condițiile în care prețurile s-au dus în sus, inclusiv producătorii au mărit prețurile cu 5%, începând cu sfârșitul anului trecut, noi ne-am menținut politica de preț, am încercat să o adaptăm la piața din România. Și cred că, în momentul de față, aparatele auditive sunt un produs, „împachetat” cu serviciu, cu absolut orice, accesibil sau… ar trebui să fie dorit de către marea majoritate a pacienților, pentru că este o perioadă care nu știm cât va dura. Este posibil ca, la un moment dat, prețurile să crească. Dar, în momentul de față, la Clarfon, prețurile sunt menținute la nivelul din 2021. Am schimbat produse, am adus produse noi, dar avem aceleași categorii de prețuri și niște condiții financiare bune, eficiente. Politica noastră este… vrem ca pacientul hipoacuzic să încerce aceste soluții, să se adreseze Cabinetelor Clarfon și, la un moment dat, să-și dea seama de beneficiul și de utilitatea protezării auditive. Sunt mulți pacienți hipoacuzici care nu și-au rezolvat problema și care trebuie să-și rezolve problema, din punctul meu de vedere. Trebuie să trăiască fericiți, trebuie să se bucure de sunete, trebuie să își rezolve problema de auz în modul sau în procentul în care persoanele care au o problemă cu acuitatea vizuală își rezolvă problema de vedere. Și avem în 12 cabinete și optică medicală. Suntem singura firmă, companie din țară care are în același cabinet și protezare auditivă, și aparate auditive, și ochelari, și optică medicală. Deci, practic, dacă vii la Clarfon, poți să-ți rezolvi două probleme în același timp!
Cecilia Caragea: Și, cum știm că nu prea avem timp, astăzi, indiferent de vârsta pe care o avem, nu avem timp, e o soluție foarte simplă ca, în același loc, să te duci să-ți faci o pereche de ochelari, să vezi și cu auzul cum stai…
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Avem un produs interesant, care este atât ochelari, cât și aparat auditiv. Este, practic, aparatul auditiv înglobat în rama de ochelari. Nici nu-ți dai seama că ai aparat auditiv, pentru că el este în rama de ochelari…
Cecilia Caragea: În brațul ochelarului?
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: În brațul ochelarului! Și merge pe sistemul de vibrație osoasă, deci transmite sunetul prin vibrație osoasă, direct către centrul auditiv cortical.
Cecilia Caragea: Foarte interesant! Văd că sunt foarte multe lucruri… 2 în 1!
Ionuț Ștefănescu, director general Cabinetele Clarfon: Avem soluții complete, adică mult mai multe decât discutăm noi aici, dar, cu alte ocazii, cu siguranță o să le descriem și pe acelea.
Cecilia Caragea: Vă mulțumesc tare mult! Așadar, aveți grijă de sănătatea voastră, aveți grijă de sănătatea auzului! V-ați convins deja, este extrem de importantă!