In Arena – Importanta comunicarii cu medicii de familie din perspectiva Clarfon. Interviu cu Ionut Stefanescu, director general Clarfon
0Ionuț Ștefănescu, director general Clarfon: Suntem în Râmnicu Vâlcea, la un eveniment organizat de Medic Hub. Evenimentul se numește Medic.ro. Și suntem prezenți aici pentru că pacientul hipoacuzic are nevoie de ajutor. Vrem să împărtășim cu medicii de familie și nu numai, la această conferință, ceea ce înseamnă soluția pentru persoanele hipoacuzice și impactul pe care îl are hipoacuzia asupra vieții pacienților. Când spun că pacientul are nevoie de ajutor, o spun pentru că 70% din pacienții hipoacuzici din România nu accesează soluțiile privind recuperarea prin protezare auditivă. Și este un procent foarte mare, comparativ cu media europeană. Pacientul hipoacuzic are nevoie de ajutor, pentru că trebuie să comunice, să se integreze, să se bucure de viață. Iar hipoacuzia are efecte și în ceea ce privește sănătatea organismului, în ceea ce privește sănătatea creierului, în ceea ce privește ritmul de îmbătrânire accelerată a organismului.
De asemenea, hipoacuzia afectează pacientul din punct de vedere funcțional, cât și din punct de vedere psihologic. Un pacient hipoacuzic este un pacient trist. Ne dorim ca oamenii să se bucure de calitatea vieții. Noi venim cu soluții integrale, în sensul că oferim pacientului atât produse de calitate, cât și o metodă ușoară de a achiziționa aceste produse prin Casa de Asigurări de Sănătate, prin sistem de rate și prin cele mai interesante promoții și reduceri pe care le-am promovat în ultimul timp. Protezarea bilaterală, pe ambele urechi, este foarte importantă, pentru că pacientul aude complet, aude natural și aude mai bine. Și-atunci oferim un aparat auditiv gratuit la protezarea bilaterală. Așa cum am spus, sistemul de rate și contractul cu Casa de Asigurări de Sănătate îl ajută pe pacient să ia această decizie din punct de vedere financiar. Din punctul de vedere al calității produselor, trebuie doar să facă o probă, să le încerce. Noi oferim în probă aparate auditive gratuit, timp de o săptămână sau două, astfel încât pacientul să observe rezultatul, rezultatul protezării auditive în propria casă, în propriul lui mediu, să-și desfășoare activitățile zilnice cu două aparate auditive de probă, să vadă rezultatul și efectul. Clarfon este văzut foarte bine în ultima perioadă, adică… Clarfon este văzut ca un lider în domeniu. Având în vedere că avem 80 de cabinete la nivel național, având în vedere că suntem aproape de pacienți și încercăm să le rezolvăm problemele. Audiograma, testarea auzului, este gratuită. Deci pacientul poate să vină la noi, astfel încât să nu fie stresat. Se programează, audiograma este gratuită, face probă cu aparatul auditiv și poate să-l ia acasă în probă, după care se decide împreună cu specialistul din cabinet. Ne adresăm pieței medicale, medicilor, atât specialiști ORL-iști, cât și medicilor de familie sau geriatrilor sau medicilor care au contact cu pacienții hipoacuzici, să-i trimită la o testare a auzului gratuită, pentru că pacienții au nevoie de ajutor și cei care pot ajuta sunt, în primul rând medicii, membrii familiei, prietenii și cunoștințele. Pacientul trebuie motivat și îndreptat către această soluție pe care noi o oferim.
Bună ziua! Mulțumesc pentru invitație! Da, poate fi un subiect interesant pentru dumneavoastră. Și prezentarea mea va fi despre efectele hipoacuziei și soluții pentru pacienții hipoacuzici. Pentru că pacientul hipoacuzic are nevoie de ajutor, are nevoie de ajutor să fie îndrumat și motivat să-și rezolve problema. Pentru că pacientul hipoacuzic n-o să spună că are hipoacuzie. Și semnalele pe care le dă în familie sau dumneavoastră sunt următoarele semnale: că aud, dar nu înțeleg sau dau televizorul mai tare. Iar hipoacuzia afectează viața acestor pacienți hipoacuzici. Funcțional, am spune că limbajul nu se dezvoltă, performanța scăzută la școală sau riscul de a pierde jobul. Însă pacientul hipoacuzic este afectat și emoțional, pentru că este un pacient trist, este un pacient izolat, este un pacient care are risc pentru depresie, pentru Alzheimer și ultimele studii au demonstrat că riscul de accelerare a demenței este de 5 ori mai mare la un pacient hipoacuzic neprotezat. Alte afecțiuni privind viața pacientului hipoacuzic pot fi către accelerarea îmbătrânirii, pentru că este un organism care nu funcționează cu tonus și este o persoană care se izolează atât în activitatea fizică, cât și în activitatea socială.
Iar soluțiile sunt aparatele auditive. Și recuperarea prin protezare auditivă, în 2024, poate fi considerată ca o soluție performantă. Aparatele auditive sunt mici bijuterii. Pot fi mici și discrete, confecționate pe conductul auditiv, pot avea funcții inteligente de adaptare la mediul sonor și funcții de a rezolva și alte afecțiuni, cum ar fi tinitusul. Iar noi oferim această soluție în 80 de cabinete și acoperim o mare parte din tehnologia existentă pe piață la nivel mondial, prin furnizorii cu care lucrăm. Aparatele auditive sunt compensate prin Casa de Asigurări de Sănătate. Important este ca pacientul să facă acest pas, pentru că în România se protezează 1,5% din pacienții hipoacuzici, iar media europeană este undeva la 5%. Suntem cu 70% sub media europeană. Aici avem rețeaua noastră de cabinete de protezare și o să vă spun unde este cabinetul în Vâlcea și în Drăgășani, în Râmnicu Vâlcea și în Drăgășani.
Ca soluții, am putea să discutăm despre opțiuni interesante, dar și despre modele sau noutăți, pentru că… ce ne-a atras nouă atenția este un aparat auditiv intraauricular reîncărcabil. Până acum un an și jumătate, aparatele intraauriculare nu se reîncărcau, funcționau cu baterie. Ce înseamnă reîncărcabil? 4 ore în priză, 28 de ore funcție sau 24 de ore și 5 ore conectare cu anumite device-uri care au Bluetooth, pentru că aparatele auditive se pot conecta la telefon, se pot conecta la televizor sau la alte dispozitive cu Bluetooth.
Un alt aparat auditiv, ca efect și ca formă, este aparatul auditiv RIC, cu difuzorul în ureche. De ce este un aparat auditiv îndrăgit de noi, specialiștii? Pentru că este un aparat cu un sunet clar. Difuzorul fiind în conductul auditiv, sunetul se duce direct în timpan. Este un aparat cu o formă ergonomică și, aș spune eu, modernă, este un aparat reîncărcabil și are foarte multe opțiuni. Fiind un aparat auditiv mai mare decât cel intraauricular, și procesorul este mai mare și memoria procesorului este mai avansată, astfel încât avem funcții precum Occlumatic, de analiză a propriei voci… și o adaptează astfel încât pacientul să se simtă confortabil, antișoc, în cazul în care se trântește o ușă sau se sparge un geam, aparatul protejează, prin compresie dinamică, împotriva sunetelor deranjante.
Opțiunile sunt diverse. Una dintre opțiunile cele mai recomandate de a se prezenta ar fi programul automat de audiție, pentru că un aparat auditiv performant îți dă posibilitatea să nu-ți faci griji cu privire la funcționare, la adaptare. El analizează mediul sonor de afară, analizează mediul sonor din interior, din birou, din sala de curs sau din orice alt mediu se duce pacientul și se adaptează automat, astfel încât să reducă zgomotul de fond al străzii sau să se orienteze mai mult pe vocea interlocutorului. O altă funcție este EchoClear, pentru că amplifică semnalul direct, mesajul vocal și elimină reverberațiile cu lungime de undă lungă sau scurtă, astfel încât pacientul să audă fără ecou într-o sală mare, într-o sală în care există aceste reverberații.
Cu ce venim noi ca noutate pe piață, și am făcut-o în decurs de zeci de ani, pentru că suntem de 20 de ani în România și din 2013 în Vâlcea, avem și o soluție pentru pacienții cu auz normal ce au tinitus. Un pacient cu auz normal n-o să achiziționeze un aparat auditiv și-atunci se poate închiria acest dispozitiv care maschează tinitusul și poate fi o terapie pe termen mediu. Noi am luat în considerare un termen de 3 luni. Rezultatele sunt pozitive în proporție de 90% și poate fi o soluție, aș spune eu, unică în rezolvarea acestui sindrom deranjant.
În întâmpinarea pacienților, am venit tot timpul cu soluții interesante, aș spune eu, și am fost tot timpul cu un pas în față. Am venit, de anul trecut, cu asigurare de daună pentru aparatul auditiv. Nu este vorba de garanție, este vorba de o asigurare de daună cum este CASCO la mașină, în cazul în care ți se fură aparatul auditiv sau, accidental, nu din vina ta, s-a produs o daună. Este o asigurare de daună unică pe piață, pe care noi o oferim. La fel, reparăm gratuit auzul, pentru că sunt foarte mulți pacienți care au aparate auditive vechi, diverse branduri sau de la diferite firme achiziționate. Noi putem, conform unei proceduri, să înlocuim microfonul și difuzorul. În cazul în care sunt alte defecțiuni, cum ar fi procesorul, nu putem, dar un microfon și un difuzor putem să înlocuim și o facem gratuit. Pacientul trebuie să știe de acest serviciu pe care îl oferim și să vină la noi.
O promoție actuală, pe care o s-o prelungim mai multe luni, este cea de a proteza bilateral, pentru că protezarea bilaterală este naturală, este cea mai eficientă soluție în protezarea auditivă. Și-atunci noi oferim un aparat auditiv gratuit la protezarea bilaterală. Atunci când pacientul aude bilateral, știe de unde vine sunetul, aude mai clar, aude mai în față, cu un raport semnal-zgomot foarte bun. Deci avem această promoție, cu care ne mândrim, pentru că vrem să protezăm bilateral. La fel, în România se protezează 30% din pacienți bilateral, la nivel național, iar media europeană este undeva la 90%. Acolo intervine, bineînțeles, și Casa de Asigurări, care compensează două aparate. În România se compensează doar unul singur.
Cabinetul din Vâlcea, din Râmnicu Vâlcea, este pe Calea lui Traian nr. 183, vizavi de Biserica Sfinții Petru și Pavel. Mai avem un cabinet și în Drăgășani. Însă acțiunile noastre nu se limitează doar la protezarea auditivă și, tocmai de aceea, ne mândrim că am fost implicați și în acțiuni cum ar fi Un pacient protezat, un copac plantat. Am făcut în acest an, a fost al treilea an în care am plantat copaci și a fost o acțiune prin care echipa sau cei cu care am discutat despre ce facem au fost foarte încântați. Tocmai de aceea, noi ne prezentăm în fața dumneavoastră pe partea de servicii și produse, dar și pe partea aceasta de implicare socială, zic eu. Aceste acțiuni și aceste informații educative, cât și despre produs noi le postăm pe Instagram și pe Facebook. Este o informare pe care o facem constant despre noi, despre echipă, despre ce aducem ca noutate, pentru că, pe lângă partea de protezare auditivă, avem și alte dispozitive medicale, cum ar fi butoanele fonatorii, canulele traheale, deci în zona ORL-ului.
Vă mulțumesc! Să ne vedem cu bine și la anul!