Dialoguri pentru Sanatate – Importanta sprijinului acordat de familie pacientilor hipoacuzici, ofertele si campaniile Clarfon de promovare a sanatatii auzului
0Dialoguri pentru Sănătate – Importanţa sprijinului acordat de familie pacienţilor hipoacuzici, ofertele şi campaniile Clarfon de promovare a sănătăţii auzului
Invitat: domnul Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general al Cabinetelor Clarfon (www.clarfon.ro, www.facebook.com/clarfonro, 031 9111)
Dialog realizat de Cecilia Caragea
Cecilia Caragea: Sănătatea e bunul nostru cel mai de preț și trebuie să știm să avem grijă de ea. Dar, din păcate, uneori ajungem să ne confruntăm cu afecțiuni, de multe ori ireversibile. Este și situația scăderii auzului, pentru că, odată ce înaintăm în vârstă, pot să apară diferite probleme și să nu mai auzim chiar atât de bine, iar acest lucru este ireversibil. Vrem să discutăm astăzi despre situația pacienților hipoacuzici din România, așa că l-am invitat în arenă pe domnul Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general al Cabinetelor Clarfon.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Mulțumesc pentru invitație!
Cecilia Caragea: Înainte de toate, aș vrea să vă întreb care este situația pacienților hipoacuzici din România comparativ cu alte țări din Uniunea Europeană? Pentru că și noi suntem în Uniunea Europeană, nu?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Am analizat această situație. Situația se prezintă în felul următor: în țările din Uniunea Europeană, în cele din Vest, pacienții se protezează bilateral, poartă două aparate auditive în proporție de 95%. Depinde de țară. 90-95%. Este un indicator. Asta ne spune că protezarea bilaterală este una corectă, una normală și pacientul este mulțumit atunci când se protezează pe ambele urechi. În România, acest procent, din păcate, este undeva la 30%, 25-30%.
Cecilia Caragea: Foarte mare diferența…
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Și sunt două motive, din punctul meu de vedere: unul este cel financiar, iar celălalt este de educație, pentru că pacientul, dacă ar cunoaște avantajele protezării bilaterale, atunci ar opta pentru această soluție.
Cecilia Caragea: Cu siguranță, și prejudecățile contează foarte mult. Oamenilor cred că le este și frică să nu fie catalogați într-un anume fel de ceilalți.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Este o abordare greșită, pentru că pacientul ar trebui să privească beneficiile pe care le aduce protezarea auditivă și ajutorul pe care îl dă un aparat auditiv. Și sunt imense.
Cecilia Caragea: Și, în plus, știu că sunt și foarte mici, discrete, nici nu se prea văd. Și-atunci nu ar mai trebui să te gândești cu frică: „Aoleu, vede lumea că am aparat auditiv!”
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Sunt soluții diverse, sunt soluții care ar trebui să ne bucure foarte mult. Unele sunt discrete, nu se văd. Din punct de vedere tehnologic, au avansat foarte mult. Însă un pacient auditiv cu hipoacuzie, dacă optează pentru protezarea auditivă, trece de la o stare de izolare, trece de la o stare care ar putea să ducă în depresie sau în alte probleme la o stare de bucurie! Aude, comunică cu cei din jur… Beneficiile sunt imense, pentru că nu mai depune un efort să înțeleagă la televizor, să înțeleagă când comunică cu membrii familiei.
Cecilia Caragea: Înțeleg, așadar, că în România sunt mai multe probleme pe care ar trebui să le depășim, din acest punct de vedere al protezării pacienților hipoacuzici. Problemele financiare și problemele de educație pentru sănătate, să spunem așa. Vorbeați de țările din Europa de Vest. Dar țările de mai aproape de noi, Ungaria, Bulgaria, cum stau? Cum stau celelalte țări din blocul estic, să spunem așa, în această privință?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Stau, aș putea spune, mai bine decât noi, pentru că… compensarea Casei de Asigurări de Sănătate pentru aparatele auditive, în cazul pacienților din Ungaria, se aplică la ambele urechi, deci protezarea bilaterală.
Cecilia Caragea: Așa cum ar trebui să fie corect!
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Exact! În marea majoritate a țărilor se întâmplă asta, se protezează ambele urechi, se compensează ambele urechi. În Bulgaria, de exemplu, suma alocată copiilor este de două sau de trei ori mai mare decât cea alocată pentru un pacient copil din România. Deci și din punctul acesta de vedere ne-au depășit, să zic așa.
Cecilia Caragea: Și țările vecine cu noi stau mai bine. Ce credeți că ar trebui să facem noi, în România, pentru a schimba lucrurile?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Clarfon își face treaba, din punctul acesta de vedere, pentru că ne implicăm foarte mult, comunicăm. Persoanele hipoacuzice sunt cu precădere mai în vârstă, izolate în mediul rural. Și-atunci copiii, nepoții ar trebui, în momentul în care primesc o informație în mediul online, să o transmită mai departe. Pentru că aici eu văd un minus. Noi am făcut foarte multe campanii, mai ales că am împlinit 20 de ani și am oferit persoanelor hipoacuzice anumite…
Cecilia Caragea: Facilități.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Facilități, un anumit suport: piesa de ureche gratuită într-o anumită perioadă, anumite reduceri sau promoții… Însă comunicarea către persoanele hipoacuzice s-a făcut într-un procent relativ mic de către persoanele care ar fi putut să se implice mai mult. Eu înțeleg că familia este angrenată în viața de zi cu zi, în joburi, într-o activitate care este din ce în ce mai efervescentă, dar ar trebui să ia în calcul că această problemă trebuie rezolvată, aș spune, acum. Sunt anumite perioade. În decembrie, ne strângem cu familia și atunci ne întâlnim cu părinții, ne întâlnim cu bunicii și am putea să luăm o decizie în acest sens, să-i ajutăm. Pentru că, demografic, sunt foarte multe familii divizate. Mulți au plecat la muncă în afară sau în orașele mari. Și-atunci e un prilej, în decembrie, luna cadourilor, să ne reunim și să ajutăm, să luăm această decizie în ceea ce privește persoanele din familie, mă refer aici la bunici și la părinți. Pentru că ei niciodată n-o să ceară ajutorul, dar au nevoie. Sau cel puțin să verificăm! Și-atunci trebuie să-i trimitem sau să-i programăm, fără bilet de trimitere, fără costuri, în luna decembrie, la cabinetul Clarfon, pentru o testare a auzului, gratuit. În urma testării auzului gratuite, există anumite facilități din punct de vedere financiar: sistem de rate fără dobândă, contract cu Casa de Asigurări de Sănătate… Suntem singura firmă de protezare auditivă care are asigurare de daună pentru aparatul auditiv. În cazul în care aparatul auditiv este furat… Cineva întreba: „Cine să-ți fure aparatul auditiv, că nu se întâmplă lucrul acesta?” Însă au fost cazuri în care s-a furat poșeta cu tot cu aparat auditiv. Sau ai un accident… Accidental, îți cade pe jos și se strică. Atunci, Clarfon îți dă un aparat auditiv nou, iar asigurarea de daună este inclusă în costul aparatului. Este o facilitate nouă pe piață, nu o are nimeni.
Cecilia Caragea: Da, Clarfon are foarte multe oferte, foarte multe facilități, dar, așa cum spuneați foarte bine, bunicii și părinții nu prea cer ajutorul. Se gândesc să nu deranjeze, că suntem ocupați și așa mai departe. Și noi ar trebui să mergem înspre ei, să îi ajutăm, dar nu neapărat doar de Crăciun sau de Paști, când mergem la țară să-i vizităm…
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Corect!
Cecilia Caragea: Ci și într-un weekend! Înțeleg că în cabinetele dumneavoastră există și un program sâmbăta, nu?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Există, avem cabinete care au program și sâmbăta. Referitor la ajutorul pe care poate să-l dea familia, într-adevăr, atunci când ne luăm un moment de reflecție, de răgaz, de pauză, trebuie doar să acționăm, pentru că e posibil ca la un moment dat să fie prea târziu. Iar protezarea auditivă schimbă starea de bine și de sănătate a întregii familii. În momentul în care îți știi bunicul sau părintele fericit și poți să comunici cu el, tu te vei simți împlinit. Din punct de vedere financiar, am făcut, așa, o analiză sau cel puțin discutam cu colegii mei… de foarte multe ori, ne ducem la terapii, la un consult și lucrurile nu se rezolvă. Este un cost atât financiar, cât și ca timp. În momentul în care te duci într-un cabinet de protezare auditivă Clarfon, plătești un aparat auditiv, un dispozitiv medical care îți rezolvă problema. Deci rezultatul este palpabil.
Cecilia Caragea: Și ai o satisfacție imediată.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Exact! Vezi pe loc ce se întâmplă. Este o investiție pentru câțiva ani, adică acest dispozitiv te ajută pentru 6 ani, pentru 7 ani.
Cecilia Caragea: Chiar! Cât ține un aparat auditiv?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general al Clarfon: Durata medie de viață diferă în funcție de cum îl întreții. Trebuie să îl ferim de umiditate, să nu intrăm cu el la duș… Sunt anumite accesorii care îl pot întreține, îl dezumidifică, să zic așa. Regulat, te poți duce la cabinetul de protezare și se curăță… specialistul are grijă de acest dispozitiv.
Cecilia Caragea: Dar spuneați de 6-7 ani…
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Durata medie de viață este undeva la 5 ani. Este și perioada la care Casa de Asigurări de Sănătate își reînnoiește decizia.
Cecilia Caragea: Așadar, după 5 ani pot să-mi iau un alt aparat auditiv compensat de Casa de Asigurări de Sănătate.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Da, însă sunt pacienți care recurg la o reachiziție și după 4 ani, pentru că își doresc ceva mai performant. În ultimul timp, au apărut aparatele auditive cu inteligență artificială, să zic așa, care ne ajută mult mai mult și, atunci, pacienții au vrut să-și ia un produs mai performant, mai ales în cazul în care au văzut o ofertă atractivă din partea noastră, din partea Clarfon.
Cecilia Caragea: Aceste aparate auditive care se folosesc de inteligența artificială… ce aduc ele în plus?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Aduc în plus niște opțiuni automate. Se adaptează la mediul sonor. Dacă am ieșit afară, dacă am intrat în casă… aparatul știe și își setează funcțiile de analiză sonoră pe mediul sonor respectiv, ca tu să nu ai nicio grijă, să nu te deranjeze zgomotul, să înțelegi mai bine în situațiile cu mai multe persoane, în restaurant, la ședințe. O face automat.
Cecilia Caragea: Nu mai trebuie eu să setez nimic, să aleg vreun program, nu! El se adaptează singur.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Se adaptează singur. Mai nou, fiind luna cadourilor și luna în care familia se reunește, noi promovăm un produs și încerc să fac o recomandare corectă, rezonabilă, aș putea spune, din punct de vedere al prețului și din punct de vedere al performanței tehnice… Am ales un produs care este cu 50% mai ieftin decât aparatul auditiv de top din portofoliul nostru, cu opțiuni similare. Adică 90% se potrivește cu aparatul auditiv de top. Practic, este un produs, un aparat care are același procesor ca aparatul auditiv de top. Este mai ieftin. Unul dintre beneficiile care mi-au atras atenția este faptul că analizează propria voce și o adaptează astfel încât să fie confortabilă pentru pacient.
Cecilia Caragea: Propria voce, adică vocea purtătorului de aparat auditiv. O analizează aparatul auditiv. De ce?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: O analizează pentru că sunt foarte mulți pacienți care, la prima experiență cu un aparat auditiv, au impresia că propria lor voce nu mai este cea naturală. Și este singurul aparat pe care-l avem în portofoliu cu această opțiune.
Cecilia Caragea: Așadar, analizează vocea purtătorului de aparat auditiv astfel încât acesta să își simtă și propria voce așa cum crede el că ar trebui.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Da, este vorba de confort. Și acest producător, Audio Service, s-a gândit la această opțiune. Este un producător german de aparate auditive. Această opțiune se regăsește și la aparatele auditive de top, cele mai scumpe, să zic așa. Sub produsul pe care o să vi-l prezint nu mai există această opțiune, acest beneficiu. Tocmai de aceea noi am considerat că se apropie mai mult de aparatele de top, fiind cu 50% mai ieftin. Și surpriza, pentru că este luna cadourilor și am vorbit de protezarea bilaterală, am vorbit despre aparate auditive performante, în sensul că ne dorim ca pacienții să fie mulțumiți (nu pot fi mulțumiți decât cu aparate auditive performante, inteligente, care au un sunet curat), este că oferim al doilea aparat auditiv gratuit! Deci la protezarea bilaterală, practic, cumperi un singur aparat auditiv (și-l poți cumpăra în rate) și îl primești pe al doilea gratuit!
Cecilia Caragea: Și, astfel, Clarfon vine în întâmpinarea pacienților care au nevoie de o protezare bilaterală!
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Da, vrem ca pacienții să fie satisfăcuți, pe o scară de la 1 la 10, la nivelul 9 sau 10. Și am ales… adică, sincer, recomand această soluție, pentru că prețul este unul OK, calitatea este una bună.
Cecilia Caragea: Și spuneați că acest aparat este puțin sub aparatele de top. Ce au acele aparate de top în plus?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Au în plus două opțiuni: un program în plus, automat (dar nu avem nevoie de mai multe programe, pentru că maximum 3 programe de audiție sunt suficiente), și un număr de canale de reglaj mai mare.
Cecilia Caragea: Ce înseamnă aceste canale de reglaj?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Aceste canale de reglaj înseamnă numărul de frecvențe pe care specialistul poate să regleze aparatul auditiv. Pe frecvențele joase, medii sau înalte. Însă, indiferent că avem 12 canale sau 20 de canale, banda de lărgime frecvențială este aceeași, de la același număr de hertzi până la același număr de hertzi. Adică nu creștem plaja auditivă, ci pur și simplu o „feliem” în mai multe bucăți. Este suficient cât are acest aparat auditiv, având 12 canale și 24 de benzi de frecvență.
Cecilia Caragea: Bineînțeles, auzul unei persoane poate să varieze în timp. Pot ca, în timp, să nu mai aud atât de bine. Pot să utilizez același aparat auditiv? Vin într-un cabinet Clarfon, îmi este setat puțin altfel și voi auzi la fel de bine?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Sigur că da! Aparatul se reglează după nevoile pacientului, ori de câte ori este nevoie. Și are o marjă destul de mare de compensare a pragurilor de auz, deci are o rezervă de amplificare.
Cecilia Caragea: Deci, dacă iau un aparat auditiv, pot, după aceea, să-l utilizez mai mult timp. 5 ani, 6 ani…
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Da, poate să fie adaptat. De asemenea, pacientul are posibilitatea să îl seteze, să îi ajusteze volumul dintr-o aplicație descărcată pe telefon. Acest aparat auditiv se conectează la telefon, se conectează la televizor și este reîncărcabil, deci scapă de grija bateriilor. Se duce în excursie sau nu are de unde să cumpere baterii… aparatul auditiv funcționează pe bază de încărcător. Iar încărcătorul este mobil, în sensul că și el, la rândul lui, are o rezervă de acumulator și pot să încarc aparatul auditiv când îl port în buzunar, nu trebuie să-l bag neapărat în priză. Este un încărcător foarte inteligent, că are această opțiune.
Cecilia Caragea: Adică pot să încarc aparatul auditiv punându-l la priză, seara, pe parcursul nopții…
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Și pot să-l iau cu mine! Acest încărcător are, la rândul lui, un acumulator și o rezervă de baterie. Aparatul auditiv are forma aceasta, se numește Slim RIC. Este un aparat auditiv subțire, care mă ajută să port și ochelari. Este un aparat auditiv care are difuzorul în conductul auditiv. Este foarte confortabil, pentru că sunetul se duce direct în timpan, iar firicelul dintre difuzor și aparatul auditiv este foarte subțire și discret. O să îl pun pe ureche să vedem cum este. Te simți confortabil cu el. Este un aparat auditiv cu acumulator. La o încărcare de 4 ore, pot să îl port 28 de ore fără probleme. Dacă îl folosesc și în modul de conectare la telefon sau la televizor sau la laptop sau la orice are Bluetooth, pot să-l folosesc 24 de ore plus 3 ore în sistem streaming. Este un aparat auditiv discret, nu se vede. Iar din punct de vedere al calității sunetului de bază este un aparat performant, pentru că procesorul analizează sunetul pe două căi: o dată, mesajul vocal și o dată sunetul înconjurător, ambiant. Și le combină la ieșire, astfel încât să dea o mai bună inteligibilitate mesajului vocal.
Cecilia Caragea: Spuneați că este un aparat care te ajută să porți și ochelari, adică, pe mine, de exemplu, care port ochelari, mă ajută un asemenea aparat pentru că poate să stea după ureche, tot așa cum stă și brațul ochelarilor.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Da, pentru că este un aparat auditiv foarte îngust, adică a câștigat un premiu pentru asta, ca fiind cel mai îngust aparat, slim… Este confortabil.
Cecilia Caragea: Și spuneați că se conectează la telefon, la televizor, la laptop și că poate fi folosit în streaming. Ce înseamnă acest lucru?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Pot să ascult muzică, pot să vorbesc la telefon, pot să mă uit la televizor și să aud mesajul direct în aparatul auditiv.
Cecilia Caragea: Deci nu trebuie să dau telefonul sau televizorul foarte tare, să deranjez vecinii.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Nu, nu trebuie.
Cecilia Caragea: Și este greu de realizat această interconectivitate? Mă gândesc… o persoană în vârstă, care, totuși, nu are cine știe ce abilități tehnice, poate să facă acest lucru?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Da, nu este complicat să folosim în acest mod aparatul auditiv, pentru că setările și instructajul se fac în cabinet de către tehnicianul acustician audioprotezist. Și, ori de câte ori este nevoie, pacientul se poate programa pentru un nou instructaj. Dacă ai făcut lucrul acesta de două-trei ori, cu siguranță, vei ști, îți intră în automatism modul de utilizare a aparatului auditiv.
Cecilia Caragea: Sau pot să mă duc în cabinetul Clarfon cu telefonul, cu aparatul auditiv și mi le setează specialistul acolo, iar la televizor mă învață cum să fac acasă.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Exact. Specialistul îți conectează telefonul cu aparatul auditiv și nu mai trebuie să faci nimic, doar să te bucuri de audiție și de beneficiile pe care ți le dă sistemul.
Cecilia Caragea: Așadar, în luna decembrie v-ați gândit la o promoție cu un aparat performant, astfel încât mulți pacienți să poată să beneficieze de aceste performanțe ale acestui aparat și să vadă exact diferența față de vechile aparate.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Exact. Am ales aparatul potrivit, asta pot să spun. Deci am ales soluția potrivită din punct de vedere tehnologic și al performanței și din punct de vedere al costului. Ne dorim ca pacienții să treacă din zona de basic, în zona high de performanță, la un cost rezonabil și la o performanță și o calitate a sunetului, a beneficiilor unui aparat auditiv de top. Deci, această ofertă, 1 + 1 gratuit și țintit pe un produs care nu este cel mai scump din portofoliu, dar îndeplinește condițiile tehnice ale unui aparat auditiv performant în proporție de 90%, considerăm că este cea mai rezonabilă ofertă sau soluție pe care o recomandăm pacienților. Ar trebui ca orice pacient să se orienteze spre această soluție, pe care o recomand. Recomand, de asemenea, ca pacientul să fie mult mai implicat în a-și alege produsul, să cerceteze piața, pentru că noi asta încercăm să facem. Și am avut o comunicare corectă și o comunicare care să ajute pacienții. Și recomandăm: „Vino la Clarfon! Fără bilet de trimitere de la medicul de familie, nu aștepți, nu trebuie să alegi, ți-ai testat auzul gratuit. Încerci produsele, le probezi, analizezi oferta, te poți duce și la alte firme de protezare auditivă din piață, să vezi despre ce este vorba.” Și recomand ca pacientul să testeze, să nu achiziționeze decât în momentul în care este mulțumit de calitate, este mulțumit de servicii și de preț. Adică este o recomandare pe care o fac în sprijinul pacientului. De foarte multe ori, pacienții achiziționează, în necunoștință de cauză, un produs care nu este satisfăcător și experiența lor din punct de vedere auditiv nu este una plăcută. Atunci, transmit mai departe acest feedback. Practic, eu vreau să încurajez pacientul hipoacuzic să-și rezolve problema, vreau să ajungem la nivelul țărilor din Vest, din punct de vedere al pacienților fericiți, purtători de aparate auditive. Tocmai de aceea mergem pe soluții performante, pe prețuri corecte, cât mai atractive, însă avem nevoie și de implicarea membrilor familiei, să comunice mai departe, să sprijine și să se ducă cu încredere. Avem peste 65 de cabinete la nivel național. Ne pot găsi oriunde pacienții. Și, în momentul în care ai o problemă, ne găsești. Nu trebuie să te duci în alt oraș sau să călătorești, nu știu, să vii la București dacă ești din…
Cecilia Caragea: Baia-Mare!
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Din Baia-Mare, exact, unde avem și cabinet… Și îți rezolvi problema local. Asta ar trebui să le dea, într-un fel sau altul, încredere și siguranță, că suntem prezenți peste tot. Ar trebui să le dea, de asemenea, încredere și siguranță faptul că lucrăm cu doi producători consacrați de aparate auditive, cu Sonova și cu WSA. Unul este din Elveția, unul este din Germania. Acești producători dețin 70% din tehnologie, din branduri, iar la noi găsești aceste soluții. N-avem cum să nu rezolvăm. Avem și alte produse interesante, adică aparate auditive cu vibrație în conducere osoasă, pe rama de ochelari sau direct pe mastoidă, astfel încât pacientul care nu poate să poarte un aparat auditiv clasic poate să poarte un aparat auditiv cu vibrație osoasă.
Cecilia Caragea: De ce nu ar putea să poarte un aparat auditiv clasic?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Poate că nu-i permite conductul auditiv, că este obturat. Sau pavilionul. Sau are o hipoacuzie care necesită protezare în conducere osoasă. Avem o astfel de soluție. Avem un aparat auditiv cu amplificare analogică, este singurul aparat auditiv de pe piață, pe care noi încă îl menținem în portofoliu…
Cecilia Caragea: De ce?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Pentru că sunt anumiți pacienți care s-au obișnuit cu un astfel de sunet, analogic. Un aparat analogic are o procesare diferită a sunetului. Pentru foarte mulți pacienți, un astfel de sunet pare mai natural. Exact asta e, este un sunet mai natural, cu care urechea și creierul s-au obișnuit. Este un aparat de putere, deci poate să compenseze orice hipoacuzie, și pe cea profundă. Și este un aparat auditiv mai special, zic eu, pentru pacienții mai deosebiți din punct de vedere auditiv. Am rezolvat singurii pacienți care nu puteau fi rezolvați și mulțumiți de sunetul noii tehnologii digitale. Au ales acest produs și au fost încântați! Nu le-a venit să creadă că mai există un astfel de produs. El este nou produs, ca tehnologie, însă folosește un sistem de procesare a sunetului analogic. Tranzistori, nu procesor digital.
Cecilia Caragea: Așadar, și aceste aparate analogice își au, și ele, locul lor și astăzi.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Exact! Tocmai de aceea, noi avem soluții complete pentru auz, gândim soluții interesante pentru pacienții noștri. În decembrie, când vorbesc de acest aparat auditiv pe care eu îl am pe ureche, nu mă refer numai la acest model. Poate să fie și un model cu baterie, poate să fie și un model clasic, de aparat auditiv puternic, poate să fie și un model intraauricular discret, dar este vorba de clasa, nivelul 8 de tehnologie. Ca să înțeleagă pacientul, este nivelul 8 de tehnologie și este un aparat auditiv cu 24 de benzi de frecvență, 1 + 1 gratuit, adică un aparat este gratuit. Dacă fac, așa, o analiză a prețului, ajung la nivelul basic de preț și îmi iau un aparat auditiv performant, din clasa medium-high.
Cecilia Caragea: Așadar, v-ați gândit la niște oferte pentru aceste aparate auditive pe care le numiți cam de nota 8, dintr-o notare de la 1 la 10?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Ar putea fi, da!
Cecilia Caragea: Tocmai în ideea de a încuraja persoanele să-și ia aparate auditive mai performante.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Exact! Vrem ca pacienții care au purtat aparat auditiv din clasa basic și au posibilitatea, să ia un aparat auditiv performant cu această ofertă… E un aparat auditiv lansat în 2023, deci este nou ca tehnologie. Și este un aparat auditiv care-ți rezolvă toate problemele. V-am spus: opțiunea de analiză a propriei voci o au și aparatele de top. Procesorul este la fel ca al aparatelor de top, aceleași componente, același procesor. De regulă, hipoacuzia se instalează lent și, tocmai de aceea, foarte mulți pacienți… se adaptează la o pierdere de auz în timp și nu sesizează. Pentru că, dacă auzi normal, auzi bine și dintr-odată scade auzul cu 20 de decibeli, vezi o diferență și ești afectat, dar tu ajungi la o scădere de 30-40 de decibeli în timp, scădere cu care te-ai obișnuit, e a ta, nu o mai sesizezi ca fiind o problemă. Tocmai de aceea, recomand ca pacienții de peste 60 de ani să se testeze. Este posibil să depistăm o problemă de care ei nu sunt conștienți. Iar purtarea unui aparat auditiv, ca experiență, ca experiment, poate să se facă de către o astfel de persoană, chiar dacă hipoacuzia este ușoară. Pentru că noi avem posibilitatea să le dăm aparatele auditive în probă, gratuit, acasă. O săptămână. Practic, iei aparatul în mediul tău natural, acasă, pe stradă, după o săptămână, l-ai adus la cabinet și nu este nicio problemă dacă-l achiziționezi sau nu. Dar vezi ce se întâmplă! De aceea, încercăm să educăm pacienții prin toate instrumentele posibile. Îți ofer această posibilitate să te împrietenești cu aparatul auditiv. Îți ofer cunoștințele pe care le avem și îți oferim tot sprijinul de care ai nevoie ca tu să înțelegi ce înseamnă importanța purtării unui aparat auditiv.
Cecilia Caragea: Și să îl alegi pe cel care ți se potrivește ție. Mie asta mi se pare foarte important.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Exact. Marea majoritate a pacienților optează pentru aparate auditive basic din punct de vedere al prețului. Așa cum am spus, trebuie să analizeze ce înseamnă asta, pentru că tu cumperi un dispozitiv care îți rezolvă o problemă pe o perioadă lungă de timp.
Cecilia Caragea: Înțeleg că vreți, într-adevăr, să fiți aproape de pacienți, să le răspundeți la întrebări, să-i ajutați să înțeleagă anumite probleme pentru a depăși această problemă de lipsă de educație în privința sănătății auzului. Și cum faceți acest lucru?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Este foarte important ca pacientul să ne urmărească pagina de Facebook. Asta este important, pentru că noi tot timpul venim cu informații interesante, venim cu detalii despre promoțiile respective. Aceste aparate auditive despre care am discutat… informațiile se găsesc pe site sau pe Facebook. Cel mai indicat este pe Facebook, pentru că este la îndemână. Dacă cauți pe Facebook Clarfon și dai „urmărește”, cu siguranță, vei fi încântat, pentru că, periodic, vei primi aceste informații. De asemenea, poți să primești informații pe Facebook dacă venim în orașul tău și ne deschidem un nou cabinet.
Cecilia Caragea: Exact! Pentru că pe oameni asta îi interesează, să vină și într-un cabinet și să vadă concret problema lor, cum o vede specialistul din cabinetul Clarfon, care sunt soluțiile concrete, personalizate pentru el.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: În cabinet se întâmplă minunea. Pacienții pot da de noi în mediul online, pe website-ul clarfon.ro, dar pe Facebook recomand, pentru că acolo interacționăm cu pacienții, putem să comunicăm, putem să discutăm cu pacienții…
Cecilia Caragea: Știu că aveți un număr de telefon.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Exact! Un număr de telefon de Call Center, care este 031-9111. Aici, specialiștii răspund, programează pacienții…
Cecilia Caragea: În ce interval funcționează acest telefon de Call Center?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: În programul de lucru Clarfon, să zic așa. De la ora 9:00 la ora 17:30, pacienții pot da de noi la acest număr de telefon. Însă fiecare cabinet are un număr de mobil, pe care pacienții pot suna, iar specialistul poate să revină sau să răspundă și în afara programului.
Cecilia Caragea: Atunci când spuneați programul Call Center, v-ați referit la programul Clarfon de birou, adică de la 9:00 la 17:30. În diferite cabinete Clarfon, programul este diferit…
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Avem cabinete care se deschid la 8:30, avem cabinete care funcționează și sâmbăta. De exemplu, la Craiova avem un cabinet medical care funcționează sâmbăta până la ora 12:00, în București avem un cabinet care funcționează până la ora 12:00, cel din Calea Griviței, lângă gura de metrou Basarab…
Cecilia Caragea: Așadar, pacienții se pot informa din social media, de pe Facebook, pot suna în timpul programului în care funcționează Call Center-ul Clarfon și, bineînțeles, pot să meargă în cabinetele Clarfon și să discute direct cu specialiștii. Bineînțeles, pot să își rezolve problema la modul pe care ei îl consideră adecvat pentru ei. Pentru că dumneavoastră aveți soluții multe, asta mi se pare deosebit!
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Avem soluții multe. Tocmai de aceea este important să intre pe Facebook, pentru că, pe lângă faptul că aducem auzul în dar în luna decembrie și oferim un aparat auditiv cadou la protezarea bilaterală, există și alte surprize. Și ar fi de interes… pentru pacienții purtători de aparat auditiv, oferim anumite facilități și cei care vor intra și ne vor urmări pe Facebook vor afla asta la momentul potrivit. Chiar dacă nu sunt purtători de aparat auditiv și sunt membri ai familiei, este important să se aboneze. O informație pe care o vei primi time-to-time, o informație care poate să-ți aducă niște beneficii peste ceva timp… poate lansăm ceva nou, poate ajuți pe cineva cu informația pe care o primești. Și tocmai de aceea recomand ca urmăritorii să se înscrie pe Facebook.
Cecilia Caragea: Da, este foarte important să ținem pasul cu toate aceste informații, cu toate aceste noutăți. Și cred că mai este important ceva, să ne respectăm noi pe noi și să avem o grijă mult mai mare de membrii familiei, să fim mai atenți la ceea ce se numește calitatea vieții.
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Sigur că da. Noi sperăm ca lucrul acesta să se întâmple cât mai repede. Pentru că, din punct de vedere al serviciilor, al produselor, profesional, suntem la nivelul țărilor din Vest. Din punct de vedere al implicării familiei, în a ajuta și a transmite mai departe, trebuie să fim puțin mai activi. Și sunt ferm convins că lucrul acesta se va face cât de curând!
Cecilia Caragea: Merită! Dar în cât timp credeți că va fi și România la nivelul țărilor din Europa Occidentală, să spunem, în privința protezării auditive?
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Din punct de vedere profesional, suntem acolo, din punct de vedere al suportului pe care îl poate da Casa de Asigurări de Sănătate, mai trebuie lucrat. Eu sunt ferm convins că se va ajunge în curând la un nivel de suport mai mare. Nu pot să estimez, dar probabil că, într-un an, doi, putem fi pe acolo.
Cecilia Caragea: Ar fi foarte bine! Vă mulțumim tare mult!
Ionuț Ștefănescu, audiolog și director general Clarfon: Mulțumesc și eu!